Jsme největší eshop s akvaristikou v ČR a SK!

Seachem Flourish Excel 250ml

Kód produktu: 64

Flourish Excel je zdrojem organického uhlíku. Celý popis

269 Kč
222 Kč bez DPH
ks
Skladem více ks Skladem i na výdejně v Opavě (za internetovou cenu)
Zboží Vám doručíme zítra
  • Přijetí objednávky 27.05.

    Přijetí objednávky

  •  
  • Přijetí objednávky 27.05.

    Zabalení
    zásilky

  •  
  • Přijetí objednávky 27.05.

    Předání
    přepravci

  •  
  • Přijetí objednávky 27.05.

    Přeprava na
    Vaši adresu

  •  
  • Přijetí objednávky 28.05.

    Doručení objednávky

(pro přesný termín dodání zohledněnete i ostatní položky v košíku)

Tento výrobek doporučujeme!

Flourish Excel je zdrojem organického uhlíku. Ten je rostlinami typicky získáván z CO2, ale můžou jej také snadno získat z jednoduchých organických sloučenin. Flourish Excel je vhodné používat jak s přidáváním CO2, tak i bez něj. Flourish Excel má také speciální vlastnosti, kdy podporuje železnatou formu Fe+2, která je rostlinami lépe zužitkována, před železitou formou Fe+3.

Dávkování: Při prvním použití nebo po výměně více než 40%
vody použijte 5 ml(jedno plné víčko) na každých 40l
akvarijní vody. Následně dávkování snižte na 5ml na 200 litrů akvarijní vody denně nebo obden. V hustě zarostlých nádržích může být dávkování lehce vyšší. Při dávkování malých množství mějte na paměti, že každý závit ve víčku představuje 1 ml. Doporučujeme dávkování provádět injekční stříkačkou.


Ukázkový postup s fotkami jak se zbavit černé štětičkové řasy a staghornu – přesný návod! - naleznete zde

zabiják řas Tento přípravek je účinný zabiják štětičkových řas!
více zde: odkaz na článek

Další přednosti/výhody Seachem Flourish Excel

1) Obsahuje složku, která lépe zpřístupňuje železo rostlinám

Železo se v akvarijní vodě vyskytuje zejména ve formě iontu Fe3+. Tato forma však bohužel není snadno přístupná rostlinám. Rostliny výrazně preferují příjem železa ve formě Fe2+. Excel obsahuje látku, která železo transformuje z Fe3+ na Fe2+. Rozdíl v růstu rostlin je tak často po použití Excelu velmi patrný nejen díky dodanému uhlíku.

2) Seachem Flourish Excel byl první tekutý uhlík na trhu

První nápad dodávání uhlíku rostlinám se zrodil v laboratořích firmy Seachem. Od té doby došlo laboratorními testy k několika vylepšením složení. Ostatní tekuté uhlíky na trhu jsou pouze více či méně zdařilé kopie.

Seachem Laboratoře

Časté otázky Seachem Flourish Excel

„Před použítím Seachem hnojiv Flourish, Iron a Excel jsem měl v akváriu zelenou vláknitou řasu a černou řasu. Po třech dnech jejich používání začala řasa červenat a rozpadat se. Po dalších čtyřech dnech zcela zmizela. Nevíte, který z těchto přípravků toto potlačení řas způsobil? Nikdy jsem neviděl tak dramatickou změnu během několika dní.“

Toto je zapříčiněno Seachem Flourish Excelem, který je znám i svými častými účinky potlačující růst řas. Toto je pozorováno velkou spoustou ostatních zákazníků, ale podle našich laboratorních testů se toto výrazné potlačení růstu řas nevyskytuje za všech podmínek. Za některých méně a za některých dokonce vůbec. Z tohoto důvodu inzerujeme Excel pouze jako zdroj organického uhlíku pro rostliny, nikoliv jako algicid.

„Má aktivní uhlí a ostatní filtrační média schopnost pohltit Excel z vody a odfiltrovat jej?“

Veškerá chemická i konvenční filtrační média mají naprosto minimální dopad na množství a dostupnost Excelu ve vodě. Můžete je tak současně bez obav používat.

„Je lepší dávkovat Excel přes den nebo v noci?“

Excel je zdrojem uhlíku a ten je rostlinami přijímán pomocí fotosyntézy přes den. Teoreticky je tak vhodnější dávkovat Excel ráno. Na druhou stranu Excel vydrží ve vodě po následujících 24 hodin od nadávkování, teprve následně dojde k jeho vyprchání z vody. Dávkovat je tedy možné kdykoliv. Excel neovlivňuje pH.

„Je Seachem Flourish Excel náhradou za CO2 v akváriu?“

Ano i ne. Dodává rostlinám pro jejich fotosyntézu stejnou živinu jako CO2 a sice uhlík (C). CO2 však zapříčiní rychlejší růst rostlin z toho důvodu, že uhlíku dodá kvantitativně více. Excel však na druhou stranu dodá uhlík sice v menším množství, ale pro rostliny přístupnější formě (je jim rovnou přístupný a nemusí jej jako z CO2 transformovat). Použitím obou současně dosáhnete nejlepšího efektu – množství i snadné přístupnosti uhlíku. Výrazně lepší růst rostlin tak poznají při použití Excelu jak akvaristé bez přidávání CO2, tak i s ním.

„Je Excel bezpečný pro ryby a krevetky?“

Ano, Excel je naprosto bezpečný pro všechny krevetky a ryby a nezpůsobuje jim žádné následky, což máme ověřeno laboratorně i v úzké spolupráci s desítkami chovatelů ryb.

„Lze likvidovat Excelem i řasy?“

Excel dokáže při lokální aplikaci zlikvidovat především černé a dlouhé zelené vláknité řasy. Stačí nabrat doporučenou denní dávku do injekční stříkačky, ponořit ruku do akvária a řasu postříknout. Do druhého dne řasa zrůžoví a následující dny zcela odpadne.

„V popisu produktu se píše, že se jedná o zdroj uhlíku, můžete toto prosím víc rozvézt?“

Rostliny potřebují k fotosyntéze a jejich růstu uhlík. Ten získávají z CO2, které si přemění na následující sloučeniny: 1,5-bisphosphate, and 2-carboxy-3-keto-D-arabinitol 1,5 bisphosphate Ty následně dokáží zužitkovat. Slova jsou to složitá, ale jedná se o jednoduché uhlíkové řetězce. Flourish Excel sice neobsahuje přesně tyto uhlíkové řetězce, ale velmi podobné, které se na ně jednoduchou chemickou či enzymatickou přeměnou ihned přemění. Použitím Excelu rostliny nemusí složitě přeměňovat CO2 na tyto řetězce, ale dostanou řetězec, který mohou rovnou zužitkovat. Proto je použití Excelu tak viditelné.

Tento výrobek doporučujeme!

Flourish Excel je zdrojem organického uhlíku. Ten je rostlinami typicky získáván z CO2, ale můžou jej také snadno získat z jednoduchých organických sloučenin. Flourish Excel je vhodné používat jak s přidáváním CO2, tak i bez něj. Flourish Excel má také speciální vlastnosti, kdy podporuje železnatou formu Fe+2, která je rostlinami lépe zužitkována, před železitou formou Fe+3.

Dávkování: Při prvním použití nebo po výměně více než 40%
vody použijte 5 ml(jedno plné víčko) na každých 40l
akvarijní vody. Následně dávkování snižte na 5ml na 200 litrů akvarijní vody denně nebo obden. V hustě zarostlých nádržích může být dávkování lehce vyšší. Při dávkování malých množství mějte na paměti, že každý závit ve víčku představuje 1 ml. Doporučujeme dávkování provádět injekční stříkačkou.


Ukázkový postup s fotkami jak se zbavit černé štětičkové řasy a staghornu – přesný návod! - naleznete zde

zabiják řas Tento přípravek je účinný zabiják štětičkových řas!
více zde: odkaz na článek

Další přednosti/výhody Seachem Flourish Excel

1) Obsahuje složku, která lépe zpřístupňuje železo rostlinám

Železo se v akvarijní vodě vyskytuje zejména ve formě iontu Fe3+. Tato forma však bohužel není snadno přístupná rostlinám. Rostliny výrazně preferují příjem železa ve formě Fe2+. Excel obsahuje látku, která železo transformuje z Fe3+ na Fe2+. Rozdíl v růstu rostlin je tak často po použití Excelu velmi patrný nejen díky dodanému uhlíku.

2) Seachem Flourish Excel byl první tekutý uhlík na trhu

První nápad dodávání uhlíku rostlinám se zrodil v laboratořích firmy Seachem. Od té doby došlo laboratorními testy k několika vylepšením složení. Ostatní tekuté uhlíky na trhu jsou pouze více či méně zdařilé kopie.

Seachem Laboratoře

Časté otázky Seachem Flourish Excel

„Před použítím Seachem hnojiv Flourish, Iron a Excel jsem měl v akváriu zelenou vláknitou řasu a černou řasu. Po třech dnech jejich používání začala řasa červenat a rozpadat se. Po dalších čtyřech dnech zcela zmizela. Nevíte, který z těchto přípravků toto potlačení řas způsobil? Nikdy jsem neviděl tak dramatickou změnu během několika dní.“

Toto je zapříčiněno Seachem Flourish Excelem, který je znám i svými častými účinky potlačující růst řas. Toto je pozorováno velkou spoustou ostatních zákazníků, ale podle našich laboratorních testů se toto výrazné potlačení růstu řas nevyskytuje za všech podmínek. Za některých méně a za některých dokonce vůbec. Z tohoto důvodu inzerujeme Excel pouze jako zdroj organického uhlíku pro rostliny, nikoliv jako algicid.

„Má aktivní uhlí a ostatní filtrační média schopnost pohltit Excel z vody a odfiltrovat jej?“

Veškerá chemická i konvenční filtrační média mají naprosto minimální dopad na množství a dostupnost Excelu ve vodě. Můžete je tak současně bez obav používat.

„Je lepší dávkovat Excel přes den nebo v noci?“

Excel je zdrojem uhlíku a ten je rostlinami přijímán pomocí fotosyntézy přes den. Teoreticky je tak vhodnější dávkovat Excel ráno. Na druhou stranu Excel vydrží ve vodě po následujících 24 hodin od nadávkování, teprve následně dojde k jeho vyprchání z vody. Dávkovat je tedy možné kdykoliv. Excel neovlivňuje pH.

„Je Seachem Flourish Excel náhradou za CO2 v akváriu?“

Ano i ne. Dodává rostlinám pro jejich fotosyntézu stejnou živinu jako CO2 a sice uhlík (C). CO2 však zapříčiní rychlejší růst rostlin z toho důvodu, že uhlíku dodá kvantitativně více. Excel však na druhou stranu dodá uhlík sice v menším množství, ale pro rostliny přístupnější formě (je jim rovnou přístupný a nemusí jej jako z CO2 transformovat). Použitím obou současně dosáhnete nejlepšího efektu – množství i snadné přístupnosti uhlíku. Výrazně lepší růst rostlin tak poznají při použití Excelu jak akvaristé bez přidávání CO2, tak i s ním.

„Je Excel bezpečný pro ryby a krevetky?“

Ano, Excel je naprosto bezpečný pro všechny krevetky a ryby a nezpůsobuje jim žádné následky, což máme ověřeno laboratorně i v úzké spolupráci s desítkami chovatelů ryb.

„Lze likvidovat Excelem i řasy?“

Excel dokáže při lokální aplikaci zlikvidovat především černé a dlouhé zelené vláknité řasy. Stačí nabrat doporučenou denní dávku do injekční stříkačky, ponořit ruku do akvária a řasu postříknout. Do druhého dne řasa zrůžoví a následující dny zcela odpadne.

„V popisu produktu se píše, že se jedná o zdroj uhlíku, můžete toto prosím víc rozvézt?“

Rostliny potřebují k fotosyntéze a jejich růstu uhlík. Ten získávají z CO2, které si přemění na následující sloučeniny: 1,5-bisphosphate, and 2-carboxy-3-keto-D-arabinitol 1,5 bisphosphate Ty následně dokáží zužitkovat. Slova jsou to složitá, ale jedná se o jednoduché uhlíkové řetězce. Flourish Excel sice neobsahuje přesně tyto uhlíkové řetězce, ale velmi podobné, které se na ně jednoduchou chemickou či enzymatickou přeměnou ihned přemění. Použitím Excelu rostliny nemusí složitě přeměňovat CO2 na tyto řetězce, ale dostanou řetězec, který mohou rovnou zužitkovat. Proto je použití Excelu tak viditelné.

Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde: přihlášení

Anonymní dne 29. 3. 2019

+ must have

Milan K. dne 22. 1. 2019

Na řasy opravdu zabírá. V akváriu se mi objevila černá a zelená řasa a po 10 dnech používání zcela vymizela. Rostliny viditelně pookřály. Dávku jsem první týden nasadil 2 násobnou.

Anonymní dne 9. 1. 2019

uvidíme časem řasy zatím nerostou a rostlinky taky vypadají dobře

Anonymní dne 30. 12. 2018

Tento přípravek proti černé řase mohu jen doporučit,sice jsem ještě ve stádiu likvidace řasy, jsou už vidět prvni úspěchy její likvidace.Díky za tento supr výrobek.

Anonymní dne 27. 12. 2018

+ Jednoduché dávkování Již po týdnu řasa začala odumírat a rostliny chytli krásnou svěží barvu doporučil bych kombinovat s kvalitním hnojivem ke kořenům rostlin

Jan F. dne 9. 11. 2018

tekutym uhlikom som spokojny nam ani jednu riasu a hlavne Černá štětičková řasa.

Anonymní dne 29. 10. 2018

+ výborný bojovník, proti řase!

Anonymní dne 18. 10. 2018

OK

Anonymní dne 17. 9. 2018

Snad rostlinám prosípvá. Rostou, ale jestli to je plně, nebo částečně, nebo vůbec díky tomuto přípravku nevím ;
-p. Prostě ho pravidelně používám.

Nahlásit chybu /
doplnit informace

Technické parametry

Objednací číslo: 64
Výrobce: na černé štětičkové řasy Seachem | Vše od Seachem
Kategorie: Přípravky na ruduchu a černé štětičkové řasy v akváriu
Dostupnost: ihned k odeslání
Produktová řada: Seachem Flourish Excel

Zeptejte se odborníků

Nenašli jste níže odpověď na to co jste hledali? Zeptejte se nás:

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zpracování a zobrazení dotazu společností INVITAL Aqua s.r.o. Máte právo svůj souhlas odvolat. Více informací v zásadách zpracování osobních údajů a souhlas se zpracováním osobních údajů za účelem vkládání diskuzních příspěvků.​

3x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 20.01.2017 06:54 Zdravim, je tekute CO2 vhodne i pro mechy? Dekuji.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, na mechy a ricci není vhodné tekutý uhlík používat. Myslím tím však lokální použití stříkačkou při snaze odstranit černou štětičkovou řasu. V případě klasického dávkování, jako doplněk hnojiva, mechům nevadí.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 05.12.2015 10:43 Dobrý den,chtěla bych se zeptat jal dlouho mohu používat přípravek Flourish Excel.Hubí to ruduchu,ale mám strach o rybky.Moc děkuji ua odpověď.Dita Zvěřinová

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, pokud budete dodržovat doporučené dávkování tak nemusíte mít o rybky strach a můžete přípravek používat stále, tak jako mnoho akvaristů, kteří Seachem používají.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 20.07.2015 05:40 Je Flourish excel škodlivý rybám.Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, když dodržíte doporučení dávkování tak je pro ryby zcela nezávadný. Ostatně všechna akvarijní chemie je výráběna tak, aby byla neškodná pro živočichy v akváriu.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 05.06.2015 08:33 Dobrý den, Doporučujete přípravek i v kombinaci s CO2 ?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano, plynné CO2 má problém se dostat i do nejnižších pater akvária, jelikož má tendenci utíkat k hladině Tento tekutý uhlík zajistí, že se dostane uhlík bezpečně i do spodních pater akvária.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 06.01.2015 14:46 Dobrý den ,jak dlouho musí probíhat lěčba přípravkem Seachem Flourish Excel aby bylo vidět první výsledky ,a jak dlouhá je maximální doba léčby . Děkuji za odpověď.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
pokud se aplikuje přípravek lokálně na postižené místo ponořením ruky do vody společně s injekční stříkačkou a postřikem, pak do druhého dne začne řasa fialovět a třetí den se rozpadá. Nepřekračujte doporučenou denní dávku.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 18.05.2019 22:26

Dobry den, chtel bych se zeptat jestli muzu do akvaria zaroven pridat tyhle dva produkty Seachem Flourish Excel 250ml s Liquid Carbon (Tekuty Zdroj CO2) nebo staci pouzivat jen Seachem Flourish Excel 250ml a nahradit to misto toho Liquid Carbon (Tekuty Zdroj CO2) co bude lepsi? diky za radu :-) rostlinky mi moc nejdou rekl bych ze to co mam ted Liquid Carbon (Tekuty Zdroj CO2) od Profiplants nejak moc nefunguje diky za radu :-)

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

používat oba přípravky nemá smysl, určitě používejte pouze jeden.

Co se týče účinnosti tak Seachem Flourish Excel je originál od kterého se odvíjí tyto "kopie". Svým složením je tak Seachem nejúčinnější a měl by Vám více vyhovovat.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 14.05.2019 17:20

Dobrý deň Chcem sa opýtať môžem nadávkovať podľa predpisu aj napriek tomu že som menil vodu nedávno samozrejme som dopĺňal hnojivá regulátori na tvrdosť vody nespôsobí to niečo rybkám a rastlinám alebo to mám dávkovať z odstupom času ? alebo to môžem dávkovať aj bez výmeny vody 40 percent ako to píšete v návode čiže ak mám 230L litrové akvárium dám 5 viečok prípravku odoberiem vodu z akvária zmiešam vo vode cca 8L a nelejem to naspäť.? Ďakujem príjemný deň

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

tekutý uhlík je možné dávkovat denně či obden. Uhlík se totiž ve vodě rozkládá a je nutné ho pravidelně doplňovat.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 24.04.2019 11:13

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je vhodné používat tento tekutý uhlík i pro 30L akvárium osázené krevetkami? Vím, že krevetky se řasou živí, tak aby jim tam nějaká zbyla. Děkuji.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

při doporučeném používání krevetkám nic nehrozí. V případě nedostatku potravy je možné přikrmovat krmivem.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 02.04.2019 12:24

Dobrý den,mám dotaz,jakým množstvím a dávkováním zničit tuto řasu? Obsah vody je cca 400 litrů.Děkuji za info.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

přesný postup i s dávkováním naleznete v tomto přehledném článku (odkaz).

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 10.03.2019 13:57

Zdravím Vás a ptám se za jak dlouho se má zapnout filtrování, při použití Seachem Flourish Exel 250 ml do akvária. Díky Bláha

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

filtraci necháváme vypnutou maximálně 30 minut, následně filtraci opět spusťte.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 01.03.2019 20:01

Je možné rostliny vyjmout a v kýblu je pomocí Exel 250 ml vyčistit. Jaké složení na tuto koupel. Díky. Petr

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

toto čištění není vhodné. Předpokládám, že takto koncentrovaná koupel by rostlinu spíše spálila. Doporučuji tak spíše s řasou bojovat podle tohoto návodu (odkaz).

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 26.02.2019 22:49

Dobry den,mam tento výrobek a chci se zeptat,v akvariu mam trochu ruduchy,akva je 54 l,kolik ml a kolikrat tydne mam dávkovat abych se této rasy zbavil?Dekuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

tekutý uhlík je možné dávkovat denně. Doporučuji pak aplikace provádět injekční stříkačkou přímo na postižená místa.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 100ml 04.02.2019 20:10

Dobrý deň. Pri prvom použití mám dávať 5ml na 40L, potom 5 ml na 250L . Koľko mám dávať do 31l akvária?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

první dávku použijte zhruba 4 ml a následně již zhruba 0,8 ml.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 26.01.2019 12:12

dobrý den chci se zeptat zda tento produkt Seachem Flourish Excel lze používat i v mořském akváriu a pokud ano, jaké je dávkování mám nádrž 750L. Předem děkuji za odpověď.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

přípravek je určen pouze pro sladkovodní akvária. S použitím pro mořská bohužel nemáme zkušenosti.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 01.01.2019 15:52

Dobrý deň, je možné používať Flourish Excel pri hnojení s PMDD+KNO3? Ďakujem

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano samozřejmě. Tato hnojiva se vzájemně vhodně doplňují.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 100ml 28.12.2018 17:38

Dobrý den. Chci se zeptat jaký je rozdíl mezi CO Vital od Rataje a Seachem Flourish Excel. Samozřejmě je to v ceně jestli-že se používá denně pak to půjde poznat. Chtěl bych používat chemii Seachem, tak proto se ptám. O této značce píšete jen to nej. Ale pokud můžu ušetřit tak proč né. Akva 250l a nenáročné rostliny, CO2 nemám v plánu. Děkuji za odpověď Martin

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

první tekutý uhlík na trhu vytvořil Seachem a pojmenoval jej Excel. Ostatní výrobci se jej pokouší imitovat a dosáhnout alespoň podobných výsledků.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 100ml 10.10.2018 07:35

Dobrý den, mám v akva 450l černou řasu. Nasadil jsem tedy kůru, kdy jsem zdvojnásobil dávku excelu ve vodě. Ještě jsem přilil trochu advance a dva dny před tím flourish. Na druhý den se mi voda zakalila. Je to běžné? Mám raději vodu vyměnit, nebo to zmizí samo. Díky

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

může se jednat o příznak předávkování hnojivem, kdy se Vám z vody mohlo vysrážet železo. Osobně bych tak zkusil provést výměnu vody a hnojivo přidával v menších dávkách ale častěji.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 12.09.2018 07:01

Dobrý den, chtěla bych do akvária přidávat tekuté CO2. Doporučil byste mi spis tento výrobek nebo tekuté CO2 od Rataje? V akváriu mám černou stetickovou radu i zelenou. Dekuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

Seachem Flourish Excel je originál, který má nejlepší složení a je tedy nejúčinnější. Ostatní přípravky od firmy Easy Life, Rataj či INVITAL jsou pouze kopie tohoto originálu a vychází v celku na stejno.

Osobně tak doporučuji použít produkt od firmy Seachem.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 27.08.2018 12:23

Dobrý den,chtěl bych se zeptat jestli se dá používat dohromady flourish a flourish excel.Protože mám rostliny ,ale i se mi dělá trochu ruducha.Vzhledem k tomu ,že mám dobré zkušenosti z excelem proti ruduše chtěl bych je použít obojí.Jestli se to nebude nějak bít.Předem děkuji p.Buzek.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, tyto dva přípravky se běžně kombinují a používají zároveň.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 03.04.2018 07:17 Dobrý den, můžu mít aktivní uhlík ve filtru a nebo ho mám vyndat? Mám trochu vláknité řasy a chtěl bych si vypomoct Excelem. Můžu jako první startovací dávku na akvárko 100x40x50 použít 40 ml a pak každý den 15 ml po dobu jednoho týdne, abych dosáhl algicidních účinků? Děkuji.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
Seachem Flourish Excel a aktivní uhlí můžete libovolné kombinovat. Pro odstranění řas doporučuji postupovat podle tohoto návodu: https://www.rostlinna-akvaria.cz/ukazkovy-postup-s-fotkami-jak-se-zbavit-cerne-stetickove-rasy-a-staghornu-presny-navod--153
Případně lze aplikovat i lokálně přímo na řasu ale v případě odstranění v celkém akváriu je vhodnější postupovat podle článku.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 500ml 27.01.2018 22:02 Dobrý deň, tekutý uhlík dokáže zničiť viacero rias, mám to vyskúšané, vo viacerých nádržiach a viacerými spôsobmi, je to v podstate (podľa zloženia) silný dezinfekčný prostriedok. Chcem sa spýtať, neviete či už niekto robil štúdiu aký má tekutý uhlík = glutaraldehyd dopad na nitrifikačné baktérie? Ďakujem za info

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, o žádné studii bohužel nevím. Běžně se však tekutý uhlík používá bez dopadu na nitrifikační bakterie.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 100ml 14.01.2018 11:58 Dobry den. Pri hnojeni EI, menim vodu 50 procent vody plus dodam prime. Kdyz vymenim vodu treba v 15 hodin, nasadim uv lampu do druheho dne. Uv vypnu hodinu pred rozsvicenim a nasledne zacnu hnojit. Chci se zeptat zda to tak mam delat i s excelem. nebo excel mam davat uz s uv lampou. Nebo mi pripadne poradte. dekuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
Excel by mělo být možné dávkovat ihned. UV by mu vadit nemělo. UV vadí jen železu a mikroprvkům, které jsou v chelátech.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 06.12.2017 14:06 Dobrý den, mám dotaz k produktu Seachem Flourish Excel a obecně k "tekutým uhlíkům". Mohu libovolně překročit doporučené denní dávky, pokud mám v akváriu instalován dropchecker a hladinu CO2 dlouhodobě sleduji, nebo hrozí předávkování jiné sloučeniny, kterou produkt obsahuje a koncentrace CO2 v akváriu není v doporučeném dávkování limitující faktor? Děkuji.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
CO2 test tzv. dropchecker neovlivňuje přidávání tekutého uhlíku - tekutý uhlík funguje na jiném principu a nejedná se o CO2, ale o uhlík, proto není pomocí testů na CO2 zachytitelný. Překračovat dávkování tak nemůžete (maximálně dvojnásobně a to jen po omezenou dobu).

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 01.12.2017 07:02 Dobry den ,chtel bych se zeptat zda flourish excel nezvysuje celkovou tvrdost vody ? Dekuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
Flourish Excel nezvyšuje celkovou tvrdost ani nemá na tvrdost vody vliv.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 100ml 05.11.2017 17:27 Dobry den mam dotaz je mozne kdyz davam hnojivo flourish a daval bych tam jeste tento uhlik tak k tomu pridavat jeste flourish iron ? nebo neco z toho uz je zbytecne a je dostatecne obsazeno v kompletnim hnokjivu flourish. Dekuji za informaci pekny den Peterka

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, můžete všechny tři přípravky použít dohromady, taktéž je používám.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 03.10.2017 15:21 Dobry den môžem súčasne davkovat ieasy life profito a flourish excel dakujem

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano, tyto dva přípravky se vhodně doplňují. Profito dodává draslík, mikroprvky a železo. Excel potom dodává uhlík. Vše jsou to pro rostliny velmi důležité živiny.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 03.10.2017 15:10 optám se .jak správně použit preparát do 96l nádrže a při tom smím dávkovat hnojivo easy Life profito a Ferro?+ dávkování Co2?děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano, ostatní hnojiva lze dávkovat současně. Nijak se neovlivňují. Naopak je velmi vhodné Excel přidávat k hnojivům s obsahem mikroprvků, železa a draslíku. Stejně tak dodáváme Excel i do akvárií s CO2, jelikož poté rostou podstatně méně řasy.
Doporučujeme používat dle doporučeného dávkování na láhvi. V případě řasové kalamity i lokálně.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 4000ml 16.07.2017 17:28 Dobrý den.Prosím o radu:před cca 10 dny jsem znovu založil akvarium,přitom jsem použil asi 70 l staré vody/akvarium má obsah cca 260 l/,zbytek vodovod.voda a voda z pramene/pH 6,1/.Po pár dnech se objevila hnědá a zelená vláknitá řasa.Zapojen je Chihiros,UV lampa a venkovní filtr.Jaké prostředky použít na zničení těchto řas?V akvariu je dostatečné množství rostlin/anubiasy,echinodory,cryptocoryny apod/Děkuji za odpověď. S pozdravem

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, hnědá řasa je cca 2 týdny po založení obvyklá (samozřejmě se nesmí jednat o nějaké enormní množství). Doporučuji řasy odstranit mechanickya zapnutá UV lampa se už o ně ve vodě postará. Pokud se nejedná o větší množství řas tak bych zkusil ještě chvíli setrvat.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 08.05.2017 17:00 Dobrý den chci se zeptat .Někde jsem se dočetl že je Excel účinný velice ale pouze do 100.l objemu akvária .Co je na tom pravdy.Předem děkuji.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, tekutý uhlík (excel) je stejně účinný ve všech velikostech akvária. Objem akvária nemá tedy vliv na jeho účinnost.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 500ml 01.05.2017 13:15 Dobrý den které komplexní hnojivo doporučujete k tomuto výrobku.Předem děkuji BJ

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, určitě Seachem Flourish. Toto hnojivo má velmi kvalitní složení a paradoxně vychází i nejlevněji:

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 500ml 17.04.2017 10:20 Dobrý deň, chcel by som sa opýtať, či je vhodné aplikovať tekutý uhlík priamo napr. Injekčnou striekačkou alebo rozprašovačom v nameranom objeme na dekorácií pokrytú riadku pri odsatí vody v akváriu v rámci pravidelnej údržby. Ďakujem. S pozdravom, Martin Habiňák

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano je to běžný způsob aplikace u tohoto přípravku:

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 28.03.2017 09:34 Chcem sa opitat, ci pri odstranovani ciernej riasy je nejaky rozdiel v aplikacii do dvrdej vody? Gh-25. Rastliny rastu pekne ale na dne sa zacina vo vecsom tvorit cierna riasa. Mohol by pripravok pomoct?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
tvrdost vody nemá na růst černé štětičkové řasy vliv. Stejně tak nemá vliv na použití tohoto přípravku. Seachem Flourish Excel na tuto řasu zcela jistě pomůže. Při lokální aplikaci injekční stříkačkou dokonce na 100%.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 10.03.2017 06:46 Dobrý den, dá se Seachem Flourish Excel používat preventivně stále a jaké dávky (týdenní nebo stále denní)? Děkuji za odpověď.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
Seachem Flourish Excel je denní tekuté hnojivo obsahující pro rostliny velmi důležitý uhlík. Dávkuje se denně. To, že je velmi účinným likvidátorem řas je "jen" jeho vedlejší efekt. Dávkuje se denně, jelikož je to primárně hnojivo. Pro ryby ani bezobratlé samozřejmě není nijak nebezpečný a počítá se s jeho denním používáním.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 28.02.2017 07:01 Dobrý deň potreboval by som poradiť, mám 60l akvárium v ktorom používam metódu hnojenia Estimative index (EI) s pridávaním CO2 a Seachem Flourish Excel. Rastlinám sa darí super a aj dobre rastú ale začala sa mi vo veľkom tvoriť zelená riasa na listoch a kameňoch. Viete mi poradiť čo je na to dobre ako sa jej zbaviť. Hlavne aby som neublížil rybkám mám tam neónky a razborky klinovité. Ďakujem za radu.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
záleží na tom, o jakou zelenou řasu se jedná. Na zelenou vláknitou řasu nasazujeme vždy větší množství krevetek, které ji odstraní. Pokud se jedná o povlaky prachové řasy, pak se nám osvědčila UV lampa - vždy při výměně vody otřeme všechna skla a zapneme na půl dne UV lampu - ta zničí všechny spóry a na skle roste řasa další týden podstatně méně. Používáme preventivně každý týden po výměně vody.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 26.02.2017 12:15 Může se použít tento přípravek i když je v akváriu minimum kytek a osádka je Malawi?(300l 6ks anubias 3ks cryptocoryne) na černou a zelenou řasu.Děkuji za odpověd

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, určitě můžete, ničemu to nebude vadit. Tento přípravek funguje skvěle na černou štětičkovou řasu, bohužel se zelenou řasou na skle Vám nepomůže:

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 20.02.2017 10:40 Dobrý den, mám asi 3 měsíce založené akvárium (80x35x50 ,čistý objem asi 115 l vody, LED Chihiros 39W na 80% po 8 hodin denně, CO2 z reakce kyseliny citronové a sody + přihnojování INVITAL FEROX NPK COMPLETE). První měsíc po založení mne trapily snad všechny druhy řas, ale ty už jsou pryč. Zůstala jen tato (viz. obr. http://www.imgup.cz/image/LNv9 - myslim ze je to rhizoclonium - toto "narostlo" za 2 dny kdy jsem ty listy pečlivě mechnicky očistil) Na internetu o teto řase skoro žádne informace nejsou a když už jsem našel nějaké návody, tak jsou dost protichúdné (někdo radí zvednout intenzitu osvětlení a CO2 a někdo naopak vypnotu světlo a CO2 aspoň na 5 dní - nefungovalo ani jedno a řasa myslím rostla pořád stejně). Už nevím co s tím, tak chci zkusit nějakou chemii. Myslíte, že se pomocí excelu tohoto zbavím? Velmi děkuji za odpověď

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
osobně bych nasadil krevetky - Caridina japonica. Měly by Vás snad této řasy zbavit. Flourish Excel používáme preventivně trvale - velmi pomáhá hlavně k lepšímu růstu rostlin a celkově lepší kondici. Navíc likviduje i řasy. Určitě doporučuji jej trvale používat. Při lokální aplikaci navíc řasy likviduje téměř na 100%.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 14.02.2017 09:50 Dobrý den,používám tekutý karbon, CO2 z biokvasu, a stridam npk booster od Dennerle nebo ferrox npk od Invital, lze to ještě kombinovat s tímto produktem? Děkuji.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, pokud používáte již jiný tekutý uhlík tak produkt nekombinujte.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 16.11.2016 12:36 Dobry den, začíná se mi rozšiřovat řasa v akvárku. Na substrátu a pozadí. Působí i na jiné druhy řas než jen štětičkovou?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, tento přípravek funguje pouze na černou štětičkovou řasu a staghorn:

Na každou řasu funguje něco jiného, je potřeba tedy řasu nejprve správně identifikovat:

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 16.11.2016 12:34 Mohl by jste mi i doporučit nějaké dobré tekuté hnojivo. Dekuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, osobně používám a doporučuji hnojivo Seachem Flourish.
Nicméně doporučuji tento článek o výběru akvarijního hnojiva:

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 12.11.2016 19:21 Dobrý den, jaká je trvanlivost tohoto výrobku a kde najdu datum výroby na lahvičce? Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
Flourish Excel nemá datum spotřeby. Výrobce uvádí, že nedojde nikdy k expiraci, pokud nebude produkt vystavován extrémním vlivům.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 4000ml 15.10.2016 17:02 Dobrý den,chtěl bych se zeptat jestli mě při léčbě tekutým uhlíkem excel proti řasám se zvýšenou dávkou 2x - 3x dle návodu vyšší než normální předepsaná dávka mě nezničí bakterie ve filtru,děkuji za odpověd Čejka.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, bakteriím se nic nestane, kdyby ano, tak by tento návod byl velmi neefektivní. Dočasně byste se totiž zbavil řas ale rozbil byste rovnováhu v akváriu což by způsobilo další řasy. Nemusíte se tedy bát, konkrétně kolega popisoval tento postup v akváriu s krevetkami, které patří mezi nejcitlivější živočichy v akváriu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 12.09.2016 07:47 Zdravím, při použití peristaltických pump je vhodnější, aby pumpovala větší obsah. Je možné Excel a například klasický Flourish ředit? Napadlo mě například destilovanou vodou. Díky

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
bohužel na tuto otázku nejsme schopni odpovědět. Výrobce se o možném ředění nikde nezmiňuje. Teoreticky by to ale snad neměl být žádný problém.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 500ml 27.05.2016 12:29 Dobrý den.Dodržuji váš plán s dvojnásobným dávkováním co dva dny a zabírá to proti řasám úžasně.Akorát potřebuji vědět když to po dvou týdnech ukončím jak jste psal,kolik mám dál dávkovat nebo už nemusím.Ale myslím si, že to budu muset udržovat aspoň těch 5 ml nebo víc,aby se nevrátily.Děkuji.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
po této kúře přecházíme na standardní dávkování podle návodu na láhvi. Pokud se řasa vrátí, je něco špatně nastaveno v akváriu (špatně vyvážené světlo vs. živiny vs. CO2). Často se řasa vyskytuje v akváriích s nedostatkem CO2, v příliš přesvícených akváriích nebo v akváriích s příliš velkým množstvím ryb. Seachem Excel dávkujeme pořád podle návodu, pouze pokud je nějaká kalamita, dávky dočasně zvýšíme. Nechceme zatěžovat dlouhodobě ryby.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 500ml 28.04.2016 15:20 Dobrý den, kdy bude prosím skladem?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, v průběhu příštího týdne. Přidal jsem Váš email do systému a jakmile přípravek naskladníme, tak Vám systém automaticky zašle upozornění.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 21.04.2016 10:46 Dobrý den, chtěl bych se optat, zda je možné/vhodné kombinovat Flourish a Flourish Excel? Chtěl bych potlačit růst řas a při tom dodat hnojivo květinám .. Děkuji za info

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano je to možné i vhodné, osobně tuto kombinaci používám. Flourish Excel neslouží pouze k potlačení řas ale navíc přispívá k samotnému růstu rostlin. Oba přípravky se vzájemně doplňují.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 500ml 17.04.2016 13:20 dobry den.chci se zeptat? nevadi,ze jsem pripravek" nalil" do akvaria.pisete,ze se aplikuje na postizena mista.prvni davkovani jsem dodrzel 5mil na 40l.zatim svoboda martin

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, pokud dodržíte doporučená dávkování, tak určitě přípravek neuškodí a naopak pomůže. Kolega sepsal skvělý článek, jak pomocí tohoto konkrétního přípravku řasy odstranit: http://www.rostlinna-akvaria.cz/ukazkovy-postup-s-fotkami-jak-se-zbavit-cerne-stetickove-rasy-a-staghornu-presny-navod--153

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 500ml 11.04.2016 21:01 Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl mezi aplikací Invital Carbonu a tohoto přípravku, tedy Flourish Excel(u). Myslím si, že je v rozdílné koncentraci uhlíku a tudíž z tohodo důvodu je Flourish Excel účinnější, neboť obsahuje násobně více uhlíku. Je tento můj názor správný....? Děkuji. Milan L.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, všechny tekuté uhlíky jsou založeny na roztoku glutaraldehydu, jedinou výjimku tvoří právě Seachem Flourish Excel, který byl vůbec první tekutý uhlík na trhu (ostatní jsou tedy kopie výrobku) a je založen na zcela jiném principu, který si bohužel pro nás výrobce tají. Abych tedy zodpověděl dotaz, tak rozdíl není ve vyšší koncentraci uhlíku ale v celém složení produktu. Díky toho Seachem Flourish Excel obsahuje složky, které jsou snadno dostupnější rostlinám (například železo) a rozdíly v rostlinách jsou pak po aplikaci výrazné. Celkově výrobky firmy Seachem jsou koncipovány jinak než konkurence. Seachem má své laboratoře a opravdu intenzivně se věnuje vývoji nových přípravků. Tyto přípravky pak bývají téměř vždy špičkou na trhu a často nemají ani konkurenci, i přesto, že se ostatní výrobci snaží tyto produkty napodobit. I přesto všechno jsou přípravky od Seachemu cenově velmi dostupné. Mnoho zákazníků bohužel přehlíží, že výrobky jsou velmi koncentrované, což znamená, že nekupujete naředěný přípravek vodou. Jedno balení Vám vydrží tedy mnohonásobně déle. Když uvedu například Seachem Prime (nyní nebudu porovnávat výhody, které má oproti konkurenci), tak jedno balení je jako 10 balení Sera Aquatan nebo Tetra Aqusafe a v takové míře se jedná tedy o velmi výrazně uspořené finance + navíc obdržíte lepší produkt.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 07.11.2014 09:51 jak zlikvidovat řasu rudochu která mně roste na akvarijních rostlinách? děkuji Mirek

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
štěrk, pozadí a veškeré dekorace je možno vystříkat pomocí tohoto postupu: http://www.rostlinna-akvaria.cz/zlikvidujte-rasy-pomoci-pripravku-flourish-excel-65 Napadené listy rostlin je bohužel vždy nutné otrhat, těm už není pomoci. U tuholistých rostlin jako jsou Anubiasy je možno přípravek aplikovat na listy. Listy jemnolistých rostlin toto však nevydrží.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Seachem Flourish Excel 250ml 05.02.2014 17:06 Je opravdu přípravek Seachem Flourish Excel tak dobrý,že jím lze zničit štětičkovou řasu? Pokud ano jaké množství ho je potřeba na 250 litrovou nádrž?Je někde uvedeno jak postupovat?Díky předem za odpověď a přeji hezký den.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
naprosto stejně funguje jakýkoliv přípravek na bázi tekutého uhlíku. Např. INVITAL Carbon nebo Easylife EasyCarbo. Přípravek se aplikuje injekční stříkačkou přímo na postižená místa. Ve stříkačce však nesmí být více přípravku, než je doporučená denní dávka. Více info: http://www.rostlinna-akvaria.cz/zlikvidujte-rasy-pomoci-pripravku-flourish-excel-65

Mohlo by vás zajímat