Jsme největší eshop s akvaristikou v ČR a SK!
555 444 753(Po-Pá: 7-15h.)
Expedujeme ihneddoprava zdarmasklad v OpavěDokážeme poradit

FEROX

V kategorii: Hnojení

TomasP3000 - 05/05/2013

Dobrý den,
chci se zeptat, jestli způsobem hnojení feroxem můžu nahradit klasický Estimative index...momentálně si míchám poměry makroprvků a mikroprvků sám.
Doteď jsem si kupoval jednotlive složky a míchal si hnojivo dle metody EI


Gargamel - 05/05/2013

Nahradit to určitě můžeš, ale budeš si muset koupit testy na NO3 a PO4 aby jsi věděl, jestli případně přidávat KNO3 a KH2PO4. Ferox obsahuje mikroprvky s draslíkem, ale dusík a fosfor ne.


erik1982 - 15/01/2014

Dobry den
Chcem sa opytat.Ci moze z visena davka feroxu uskodit krevetkam a ci sa mi nezacne robit riasa.Teraz davkujem 1ml 3x tyzdene.20l akva cisty objem cca 18-16l.Dodavam Co2 svetlo 2x8w.Ide mi oto ci mozem davkovat napr.1ml 4az5x tyzdene.

Dakujem za radu


danyboy77 - 15/01/2014

Krevetkam urcite neublizis a hnojivo ti urcite nezpusobi rasy. To pouze nepomer svetlo/co2/hnojeni ;-)


optimas - 24/01/2014

Zdravím, potřebuju poradit jak nejlépe rozvrhnout hnojení Feroxem. Je tam psáno 3x týdně a pořád si lámu hlavu jak to nejlépe vypočítat. V sobotu vždy měním vodu a když budu dávkovat pondělí, středa, pátek sobota výměna v neděli nic a v pondělí dám opět první dávku nebo to mám udělat jinak, ale nenapadá mě jak


Vyghum - 24/01/2014

Zase bych v tom nehledal vědu. To dávkování je doporučené, nic nebrání tomu dávkovat denně v menším množství. Nicméně pokud chceš dávkovat 3x týdně podle návodu, tak bych dávkoval v sobotu hned po výměně vody, nebo v neděli ráno a následně úterý a čtvrtek. V podstatě je to celkem jedno, jen po té výměně bych doplnil živiny co nejdříve...


optimas - 25/01/2014

Díky tohle je rozumnější dávkování


optimas - 22/02/2014

Ahoj, začal jsem minulý týden v sobotu hnojit Feroxem a dnes v sobotu dopoledne jsem čistil akva + výměna 25lit. vody (každý týden) Dávkoval jsem Ferox systémem sobota 3ml, neděle - pátek 2ml dohromady to dělá 15ml na 100lit. podle návodu. Před výměnou jsem změřil JBL testem FE a ukázalo to 1,5mg/l což je opravdu hodně a po výměně vody mám stále 1mg/l, takže jsem po výměně vody raději Ferox nepřidával. Tak a kde nastal problém, že mám tak vysokou koncetraci. Akva mám 112lit. takže čistý obsah bude asi kolem 85-90 litrů vody což není 100 lit. jak je uvedeno v návodu.


administrator - 23/02/2014

Buď bylo ve vodě už před přidáním Feroxu 1 mg/l Fe nebo špatně měří test. Týdně Ferox při doporučeném dávkování přidá 0,5 mg/l Fe. Časem se tak železo dostane nad 1 mg/l, což však není na škodu, např. PPS Pro pracuje se stejným množstvím železa ve vodě (nad 1 mg/l).


optimas - 23/02/2014

Vypadá to, že jsem přecházel z Profita na Ferox a zůstalo tam z Profita asi 0,5mg/l tak proto se to asi zvedlo. Včera po výměně jsem nehnojil ani dneska a ráno změřil FE a bylo už jen 0,5 mg/l. Tak to necháme ještě jeden den a začnem znova


optimas - 10/08/2014

Používám už druhé balení Feroxu a včera odpoledne jsem měřil Fe Sera testem a vyšla mě 0 mg tak jsem přihnojil Easy life Ferro a dodal 0,5 mg a po 10minutách změřil testem sera a naměřil 0,5mg. Ráno jsem vyměnil 30 lit vody a dodal obvyklou dávku Feroxu 2,5 ml denně a tímto jsem udržoval hodnotu na 0,5 mg u prvního balíčku Feroxu. U tohoto druhého balíčku kdy jsem ráno dodal obvyklou dávku 2,5ml Feroxu a teď jsem po naměření očekával hodnotu tak 0,25 mg jsem nenaměřil vůbec nic tedy opět 0 mg jsem dodal další 2 ml Feroxu a změřil opět testem sera a zase 0 mg. Takže kde je chyba. Sera test zřejmě funguje tak se přikláním k tomu jestli nebude náhodou špatně namíchaný Ferox.


Gargamel - 10/08/2014

Testy vody na Fe neumějí měřit železo z hnojiva, protože je v chelátech. Je třeba nechat zkumavku delší dobu odstát a často ani to nepomůže.


optimas - 11/08/2014

Hm, to je super a jak to mám tedy měřit. Při minulém balíčku Feroxu kdy jsem dávkoval podle návodu 15ml týdně a rozdělil to na 3 dávky tak mi začali chcípat Otíci, po změření jsem měl 1mg Tak jsem začal hnojit denně 2ml a test to ukazoval úplně skvěle, ale tenhle balíček Feroxu je nějak mimo


administrator - 11/08/2014

Měřit železo dodávané z jakéhokoliv hnojiva je hodně nepřesné a jen orientační. To, zda se v testu něco ukáže, odvisí od spousty věcí. Především od síly vazby chelátu a v neposlední řadě také značně od pH vody. Test Fe se používá na určení železa ve vstupní vodě, protože tam není v chelátech, ne na měření železa dodaného v chelátech. Potom se výsledkům 1 mg/l nebo 0 mg/l nedá divit, jelikož to jsou nic neříkající hauznumera.


makra - 12/08/2014

Chm, ono se totiž nedá bez vybavení za desitky tisíc měřit v akva skoro nic. Leda vzít si metr a změřit vnější rozměry. K nejde běžně měřit vůbec, PO4 jakžtakž jen s jedním testem, CO2 většina trefuje 30mg/l +-15mg/l (a to jsem optimista) podle dropcheckerů a Tillmanovy tabulky, která je ale platná jen pro konkrétní teplotu a salinitu, o světlech nemluvě...
Takže:
„Přiměřeně, přiměřeně."
"Mnoho-li?“
„No, mnoho-li… Přiměřeně!“ :D


Ardjuna - 12/08/2014

.


makra - 13/08/2014

#16 Dovolím si trochu nesouhlasit, snad se Marcel nebude zlobit.

Dropchecker s dobrým roztokem reaguje určítě správně. Problém je ale v interpretaci barevné hodnoty. Porovnáváme "propuštěné" světlo s odraženým. Kalibrace a kvalita tisku jistě hraje taky dost významnou roli + subjektivní vnímání barev. A hlavně - stupnice např. k Denerle má krok mezi hodnotami 10, 20,40,80. Není relevantní měřit něco školním trojúhelníkem a říct že je to 51,2 mm dlouhé - správně je 51 +- 0,5 mm, jestli se nemýlím. No a tak těch 30mg/l +-15mg/l co jsem uváděl výše je z hlediska správnosti měření docela OK konstatování. V reálu se dropchecker dá použít spíš jako "je tam zhruba moje vyzkoušená barvička" než jako kvantitativní hodnocení.

Tillmanova tabulka - myslím, že je vypočtena pro 22C a salinitu 0.4%o (nebo Marcelovu 0,05%o).
Pro pH 6.8 a dKH 8 je CO2 40mg/l.
Pokud vlivem neřpesnosti měření je skut. pH6,9 , skut. dKH 7, skut. teplota je 28C (v létě u mnoha z nás..), tak podle toho přesnějšího výpočtu kalkulačkou je CO2 27mg/l. A liší se od hodnoty vyčtené z tabulky víc než o čtvrtinu.
Jediná klika je, že vyšší teplota než pro co je origo Tillmanova tabulka pracuje v náš prospěch tak, že neotrávíme ryby.
Ale měření, které se netrefí do +-10 % není skutečné měření, jen velmi hrubý odhad.
Domnívám se proto, že naopak je potřeba využít Marcelovu kalkulačku (nebo .xls z Barrreportu) a zadat i teplotu a eliminovat alespoň chybu teploty a salinity a použít co nejpřesnější měření dKH a pH. Pokud nemáme dKH na 1 stupeň přesně (u kapkového testu si nejsme 100 jisti) a pH alespoň na 0.1 přesně tak je to veliká střelba od boku a je lepší dropchecker nebo test s krevetkama.

Nejsem si pouze jist hodnotou salinity v Marcelově tabulce - je tam NaCl, ale salinita by měla být hodnota všech solí rozpuštěných ve vodě, takže její významnou složkou je např. tvrdost vody. Na Barreprotu se uvádí odhad salinity 0,4 %o pro tvrdší vodu + další dodané soli do akva. Na každý pád salinita má ze všech čtyř vstupních proměnných nejmenší vliv na výsledek, souhlasím.

Vtipné je, že ani dvě zpřesňující kalkulačky (já používám co2.xls z Barrreportu) se neshodnou ve významu, resp. hodnotě zadávání salinity, přestože obě sestavovali lidé s hlubší znalostí chemie. Takže pro běžného uživatele další dohady ohledně výsledku.

Takže - přiměřeně.... :)

Mohu se samozřejmě mýlit.


Ardjuna - 13/08/2014

.


makra - 13/08/2014

#18 Salinita v kalkulačče - OK.
Celkem pěkná metoda je dvoudropcheckerová se shodou barvy pro různá dKH.
Jenže bez kýblu vody z RO a bez váhy měřící s přesností v miligramech se to nedá udělat. Jaký vliv na to má kvalita/čistota sody neuším. A funguje to jen jako kalibr - vlastně dost podobně jako strojařský kalibr na přesné ovory. Jeden dropchecker kontroluje maximum, druhý minimum. Ale přesnost +-2.5 ppm je pěkná.
http://dropcheck.petalphile.com/


Další stránka