Jsme největší eshop s akvaristikou v ČR a SK!
555 444 753(Po-Pá: 7-15h.)
Expedujeme ihneddoprava zdarmasklad v OpavěDokážeme poradit

Chaosárko =)

V kategorii: Deníky a diskuze našich

abdul99 - 07/08/2012

Dne 07.08.2012 v 21:40 byla založena prezentace akvária Chaosárko =).


abdul99 - 07/08/2012

Akva prošlo od počátku již velkou řadou změn. Poslední velká proběhla 11.7.2012, kdy jsem vyměnil celé dno (měl jsem nevhodnou velikost) a filtr(dříve jsem používal bublifuk). Nebudu sem dávat všechny fotky, ale hodně fotek je zde: http://rybicky.net/nadrze/14822 . Již strašně dlouho bojuji s různými formami ruduchy. Momentálně mám skoro plné akva Staghornu. Pokud budete mít někdo chuť, tak mi prosím sdělte svoje pocity a názory, jak dále postupovat. Někteří akvaristé mi radili na 14 dní omezitr hnojivo, ale to si myslím vůbec nepomohlo, ba naopak.. Moc by mne zajímal názor místních zkušených akvaristů jak dále bojovat s řasou.


abdul99 - 07/08/2012

Netuším proč mi nejdou do popisu přidat rostliny, ale v akvariu jsou:
Anubias barteri var. nana (anubis zakrslý)
Bacopa caroliniana (bakuma karolínská)
Bacopa monnieri (bakopa drobnolistá)
Cryptocoryne wendtii var. green (kryptokoryna Wendtova "green")
Egeria densa (douška hustolistá)
Egeria najas (douška dlouholistá)
Echinodorus amazonicus
Eleocharis parvula (bahnička drobná)
Eustralis sp. (pačule )
Hemianthus callitrichoides 'Cuba' (polokvětka 'Cuba')
Hygrophila corymbosa (mokřanka vzpřímená)
Hygrophila corymbosa 'Minima' (mokřanka 'Minima')
Limnophila aromatica (bahnatka vonná)
Limnophila sessiliflora (bahnatka bezstopečná)
Ludwigia arcuata (zakucelka oblouková)
Ludwigia brevipes
Ludwigia sp. "Mexico"
Myriophyllum aquaticum (stolístek vodní)
Nesaea pedicellata (tuhankovec dlouholistý)
Sagittaria platyphylla (šípatka širokolistá)
Vallisneria
Vesicularia dubyana


Ardjuna - 09/08/2012

Doporučoval bych se zaměřit především na [color=#0000ff]světlo[/color] a [color=#0000ff]CO2 [/color](živiny, resp. hnojení by mělo být vždycky až na posledním místě) !!! Tohle je opravdu moc důležité si uvědomit. Teprve když budeš mít jistotu, že máš v pořádku světla a CO2 ... teprve pak se můžeš začít soustředit na hnojivo.

Nejdůležitější pravidlo v rostlinné akvaristice zní: [color=#cc0000]Všechno je o rostlinách![/color] Pokud se bude dobře dařit rostlinám, nebudeš nikdy řešit řasy. Proto se snaž zaměřit hlavně na rostliny. Vždy nad akvárkem přemýšlej tak, co všechno bys mohl udělat proto, aby se lépe dařilo rostlinám (zajisti jim vhodné osvětlení, tak aby měly dostatek CO2, a dávej jim tolik živin, aby jim nikdy nic nechybělo) - ostatní přijde samo.

1) Drtivou většinu problémů s řasami má na svědomí příliš silné osvětlení A/NEBO kolísání množství CO2 ve vodě. Vzhledem k tomu, že podle info na rybicky.net používáš "burčák", což není moc spolehlivý zdroj CO2, může být největší problém právě v tom. U světla tam máš uvedeno 2x 10W na 50-litrovou nádrž. Z toho bohužel nikdo nepozná, jestli je to moc nebo málo. Více než wattáž je potřeba znát typ osvětlení (např. 2 zářivky T5HO) a výšku světla od substrátu/dna (např. světla mám ve výšce 50 cm - měřeno ode dna).

2) Podle některých fotek to vypadá, že máš opravdu v nádrži málo živin (minimálně fosforečnanů). Dusičnanů máš celkem dost už ve zdrojové vodě (cca 30 mg/L), takže ty ani není třeba přidávat. Nejprve bych ale pořešil ta světla a CO2.

Obecné doporučení:
- Přečti si článek o intenzitě světla zde na fóru (https://www.rostlinna-akvaria.cz/podlozene-fakty-o-sile-osvetleni-99) - to bude důležité hlavně proto, aby sis mohl alespoň orientačně spočítat, kolik světla pouštíš do akvárka (a jestli to náhodou není moc). Podle toho bych pak případně ihned upravil osvětlení. Pokud ti vyjde, že máš hodně světla, tak bych ho okamžitě zvednul výše nad akvárko.
- Tomu přidávání CO2 kvašením cukru bych moc nevěřil, protože je to velmi nestabilní přísun CO2. Rostlinám to často spíše škodí než pomáhá. Rostliny potřebují hlavně stabilní přísun (na množství příliš nezáleží, resp. množství se dá korigovat pomocí světla => méně světla = menší poptávka po CO2). Mnohem lepší by proto bylo začít používat tekutý uhlík (např. přípravky EasyCarbo nebo Excel).
- Nakonec bych se zaměřil na čistotu v nádrži. Je opravdu hodně důležité akvárko dobře a často čistit a provádět ideálně tak 1x týdně velké výměny vody (50%). Velké výměny vody nicméně nejsou tolik nutné u málo osvětlených nádrží.

Ostatní jistě poradí, jak dál.


abdul99 - 13/08/2012

V osvětlení jsou použity trubice T8 NBB Bohemia 865 cool daylight. Když mám položeno přímo na akváriu, tak od substrátu je vzdáleno 28 cm. Celková výška akva je 34 cm, výška substrátu je 6 cm. Osvětlení se dá postavit na stojany, které jsou vysoké 5 cm. článek o světle jsem četl, ale nejsem z něj moc moudrej, zda-li mám světla moc, nebo málo...:@


Sentinel - 13/08/2012

já mám také T8 2x přes celou akva... připojím tedy jen poznámku jak se zatím osvědčilo svítit mě.. CO2 od 8.h ráno, světlo od 10h... do CO2 19:30 světlo 21... a trubice mam vzdálené cca 40...

a určitě záleží na množství CO2 ..ja mam kolem 80mg/l
je to jen pro představu , snad ti to alespoň trochu pomůže.


Gargamel - 13/08/2012

80 mg/l CO2? To je asi překlep ne? To už by ryby asi nerozdýchaly :P
abdul: Je třeba zkoušet. Pokud nemáš možnost nastavovat vzdálenost světel od hladiny, můžeš zkusit jednu zářivku třeba na tři týdny vypnout a uvidíš, co to udělá.


Sentinel - 13/08/2012

2 Gargamel:
Noo .. nerad bych plácal nějaký nesmysl, ale buď mají překlep na denerle kartičce, nebo nevim .. přikládám projistotu obrázek s hodnotamy v kterých se barava pohybuje...


Gargamel - 13/08/2012

Ryby nepřežijí více jak 40 mg/l. Toto by je zcela určitě zabilo. Ty přepočty z nejrůznějších tabulek nemůžeš brát vážně. Jsou velmi orientační a pro naše účely v podstatě nepoužitelné.


Ardjuna - 13/08/2012

Je to trochu mimo téma, ale já používám úplně stejný drop checker (tabulku) jako Sentinel, a tak můžu potvrdit, co říká Gargamel. Hodnota 80 mg/l CO2 zcela jistě neodpovídá skutečnosti. 40 mg/l CO2 už by opravdu otrávilo 99% živočichů v akvárku. Drop checker slouží spíš jako taková orientační pomůcka. Pro naše účely je nejpřesnější metodou přidávat postupně CO2, dokud se ryby nezačnou chovat divně. Jakmile k tomu dojde, tak budeš mít tak kolem 30-35 mg/l CO2 (určitě né víc). Barva drop checkeru už by ale ukazovala více než 80 mg/l (což je nesmysl).


Sentinel - 13/08/2012

Aha, tak to se Abdulovi omlouvám za mystifikaci.. Netušil jsem že čísla jsou až tak moc orientační.


abdul99 - 02/01/2013

Zkrátil jsem dobu svícení, kvůli zelené řase. Po 10 dnech hnojení pomocí EI se mi na starších listech anubiasu objevila štětičkovitá řasa. Nevím proč... Kytkám se zdá se daří. Jsou krásně zelené a nádherně bublají.


grunda - 02/01/2013

štětka většinou roste ve špinavých akva, jinak to že kytky bublají neznamená, že se jim daří;)


abdul99 - 02/01/2013

Myslel jsem to tak, že než jsem začal s EI, tak jsem hnojil pouze PMDD a problém se štětkou nebyl. Není možné že jsem to rozjel hnojením?? Krmím ob den a tolik, že se snažím aby na dno nic nepadalo. Co zůstane na hladině po krmení sbírám a vyhazuji. Špatné listy se snažím sbírat a vyhazovat... Měním týdně 1/2 vody a snažím se odkalovat. Ne všude se ovšem přes rostliny dostanu.


grunda - 02/01/2013

a jak často čistíš filtr?


abdul99 - 02/01/2013

Podle průtoku. Když se mi zdá slabý, tak jej vyčistím. Naposledy před dvěma týdny a předtím asi tak pře 3 měsíci. četl jsem názory, že se má čistit až je to citelně znát na průtoku. Myslíš, že chyba je právě v tom??


grunda - 02/01/2013

filtr je třeba udržovat v čistotě, já čistím filtr každé 3 týdny. Bakteriím to neublíží a aspoň není v akva organický odpad


abdul99 - 02/01/2013

Takže bych to měl dělat stejně? Čistit to častěji? Je taky pravda, že než tu kostku molitanu dostanu z akva tak se toho skoro polovina dostane do vody. Je s tím strašně špatná manipulace.

P.S.: Moc děkuju za rady!!!!!;)


grunda - 02/01/2013

není zač, čistit určitě častěji. Pokud máš molitanovou kostku, tak vem sáček, vypni čerpací hlavu, sáček kolem kostky, vyndat z akva a je to bez bordeluB)


Další stránka