Jsme největší eshop s akvaristikou v ČR a SK!

Platinum Soil 8l Powder japonský substrát

Kód produktu 3271

Substrát Platinum Soil je přírodní akvarijní substrát vyrobený v Japonsku. Celý popis

549 Kč
454 Kč bez DPH
Kdy bude skladem?
Tento produkt vám dopravíme zdarma po celé ČR
Není skladem
Brzy naskladníme, nechte si Zaslat upozornění.
  • Není skladem

    Zboží není skladem?

  •  
  • Zjistit termín

    Zjistěte během chvíle termín naskladnění

  •  
  • Kontakujteme Vás

    Obratem Vám termín zodpovíme

  •  
  • Zašleme upozornění

    Po naskladnění Vás upozorníme emailem

  •  
  • Vytvoření objednávky

    Následně můžete provést nákup

  •  
  • Termín naskladnění zjistíte ZDE

Substrát Platinum Soil je přírodní akvarijní substrát vyrobený v Japonsku. Jedná se o velmi úrodnou černozem, která je v továrně sušena do kuliček, které se nerozpadají, nekalí vodu a mohou se tak snadno použít v akváriích.


Tyto substráty jsou naprosto úžasné pro ty, kteří chtějí pěstovat akvarijní rostliny (náročné i nebo nenáročné), dále pro ty, kteří chovají ryby, které vyžadují měkkou vodu nebo nižší pH okolo 6,5, jelikož tento substrát udržuje v akváriu tyto hodnoty. Dále je zcela ideální pro chov sladkovodních krevetek.

V čem jsou japonské substráty typu Platinum Soil jiné oproti běžným akvarijním substrátům nebo písku?

 



Snižuje pH Snižuje pH na hodnotu 6,5

Snižuje pH vody na hodnotu 6,5 do slabě kyselé oblasti. Je jedno, zda máte zdrojovou vodovodní vodu nad pH 7. Do několika hodin po nalití do akvária s tímto substrátem se hodnota pH vody ustálí vždy na pH 6,5 a dlouhodobě se na ní udrží – to je ideální hodnota pro většinu tropických rybek a také rostlin, které tak lépe přijímají živiny.

Snižuje tvrdost Snižuje tvrdost vody

Snižuje celkovou tvrdost vody a KH – opět většina rostlin a ryb preferuje měkkou vodu. Zejména u jemnolistých nebo kobercových druhů rostlin je to velmi důležité. Platinum Soil snižuje celkovou tvrdost na 5°dGH a uhličitanovou směrem k 0 dKH. Tvrdost a pH vody neumí ovlivňovat žádné jiné, než japonské substráty na trhu, přitom jsou to pro rybky a rostliny nejdůležitější parametry.

Obsahuje množství živin Obsahuje živiny pro rostliny

Tím, že jsou granulky tohoto substrátu vyrobeny z největší části z japonské černozemě, obsahuje samozřejmě spoustu živin pro rostliny, které vydrží několik let. Je to stejné jako na polích – ve štěrku Vám bez dohnojení neporoste nic, v hnědozemích to nebude úplně ono a v černozemi můžete pěstovat cokoliv. Při použití tohoto substrátu tedy hnojíte do vody jen doplňkově – nic se nestane, pokud přihnojit hnojivem do vody zapomenete. Rostliny si vezmou kořeny tolik živin, kolik potřebují.

Akvárium vhodné pro ryby Čistější a zdravější prostředí pro rybky

Granulky tohoto substrátu jsou velmi pórovité, což umožňuje osídlení obrovskou spoustou filtračních bakterií. Je to jako byste měli akvárium filtrováno dalším velkým filtrem. Ve vodě tak nebudou různé škodlivé látky, jelikož budou okamžitě transformovány bakteriemi.

Substrát do sebe nasává živiny Nasává do sebe nadbytečné živiny z vody

Jelikož obsahuje tento substrát i jílovou složku, nasává do sebe z vody přebytečné živiny. V praxi to znamená, že jsou všechny živiny uzamčeny pěkně v substrátu a přístupné rostlinám. Ve vodě je živin jen minimum, takže nemají řasy nárok. Doporučuje se hnojit do vodního sloupce jen střídmě, pravidelně nějakým komerčním hnojivem, aby byla ve vodě jen trocha živin pro mechy nebo rostliny preferující příjem živin listy.

Susbstrát čistí vodu Dělá vodu křišťálově čistou

Speciálně substrát Platinum Soil má schopnost vyčistit vodu tak, že je zcela průhledná. Odstraňuje a nasává do sebe omezeně i zbarvení z kořenů.

Susbtrát je vhodný pro krevetky Obsahuje v sobě huminové kyseliny po krevetky a tropické rybky

Tento substrát je naprosto ideální pro krevetky a tropické rybky. Nejenže snižuje tvrdost a pH na optimální hodnoty, ale také vypouští huminové kyseliny, takže si budou Vaše rybky připadat téměř jako ve svém přírodním prostředí.

Susbrtát nevypouští čpavek Neuvolňuje v prvním měsíci čpavek a nejsou nutné tak časté výměny vody jako u konkurenčních japonských substrátů

Platinum Soil neobsahuje tak obrovské množství organických látek, které se v prvním měsíci u konkurenčních japonských substrátů rozkládají a vytvářejí čpavek. Výměny vody není potřeba ze začátku provádět tak často.

Susbrtát je 100% přírodní Voní jako usušená hlína – je 100% přírodní

Po otevření balení budete překvapeni, jak substrát voní – přesně jako usušená, kvalitní hlína. Tento substrát je zcela přírodní a Vaše rybky a rostliny se tak budou cítit přesně, jako by byly ve své domovině. Má v sobě všechny výhody přírodní hlíny, avšak nešpiní vodu, nerozpadá se a naopak ji čistí.



Na trhu jsou 3 druhy substrátů pro akvaristiku:

1   Obyčejný štěrk/písek – nemá ani jednu z funkcí uvedených výše. Slouží jen jako médium pro zakořenění rostlin.

2   Pálené substráty bez živin – jedná se např. o Unisoil. Tyto substráty nedokáží ovlivňovat pH nebo tvrdost vody. Neobsahují žádné živiny pro rostliny, takže je nutné přihnojovat do vody. Neobsahují ani huminové kyseliny. Dokáží se však stejně jako Platinum Soil nechat osídlit spoustou užitečných bakterií, které zlepšují kvalitu vody.

3   Japonské substráty jako je Platinum Soil – mají všechny jmenované výhody výše. Jsou nejlepším substrátem pro všechny, kteří chovají tropické ryby a pěstují případně i rostliny. Nejsou vhodné pro chovatele ryb vyžadujících pH nad 7 nebo tvrdou vodu – tlamovci z Afrických jezer apod. Málokdo po vyzkoušení japonských substrátů přechází zpět na písek nebo pálené substráty bez živin.




Rozdíl v kvalitě a ceně mezi ADA Aqua Soil a Platinum Soil:

ADA Aqua Soil Amazonia obsahuje obrovské množství organických látek, které se v prvním měsíci rozkládají a zvyšují množství čpavku ve vodě, což vede k růstu řas v prvním měsíci. Platinum Soil neobsahuje tolik organických látek, takže je start akvária podstatně snazší, bez čpavku a růstu řas. Nemusíte navíc při použití tohoto substrátu měnit denně po založení vodu.


Cena je u Platinum Soil podstatně nižší, jelikož substrát dovážíme přímo z továrny v Japonsku a přímo odesíláme zákazníkům bez prostředníků.

ADA Aqua soil Amazonia vs Platinum soil



Velikost granulek verze Normal a Powder:

V naší nabídce naleznete verzi Normal s granulemi velikosti 3-4 mm a verzi Powder s granulemi velikosti 2 mm. Pro běžné použití doporučujeme použít verzi Normal. Pokud plánujete sadit kobercové rostlinky nebo chcete dodat jemnější vzhled, je vhodné nasypat k čelnímu sklu verzi Powder. Verze Powder je také ideální pro malá akvária do 50 litrů, kde vypadají menší granulky o něco lépe.

Platinum soil: normal vs powder



Použití a dávkování:

Substrát nepropírejte. Jen jej umístěte do akvária a zalijte vodou. V prvních hodinách může být voda velmi lehce zakalená. Zákal však během jednoho dne zmizí a voda se stane křišťálově čistou. Při výsadbě rostlin doporučujeme akvárium napustit do 1/3 výšky vodou, zasadit rostliny a následně akvárium dopustit.

Konkurenční japonské substráty doporučují měnit vodu první týden denně, další týden obden, třetí týden 2x a od čtvrtého týdně 1x týdně. U substrátu Platinum Soil však nejsou tak časté výměny vůbec nutné, jelikož do vody zpočátku nevypouští téměř žádný čpavek. Vodu stačí vyměnit první týden 2x a následně jednou týdně nebo jednou za dva týdny. Samozřejmě častější výměnou nic nezkazíte.



Pokud chcete mít garantováno pH a tvrdost vody, použijte následující množství substrátu:

Pro 35l akvárium – 6-8l substrátu

Pro 57l akvárium – 8-11l substrátu

Pro 157l akvárium – 24-32 litrů substrátu

Tato množství jsou nutné jen pokud chcete mít pH a tvrdost na požadované úrovni – např. pro chovatele krevetek.



ikona graf

Pokud Vás zajímá, jak se chová substrát po založení v akváriu a také chcete vědět, jak si na tom stojí s konkurečními substráty, tak čtěte článek, který naleznete zde: Porovnání japonských substrátů

Substrát Platinum Soil je přírodní akvarijní substrát vyrobený v Japonsku. Jedná se o velmi úrodnou černozem, která je v továrně sušena do kuliček, které se nerozpadají, nekalí vodu a mohou se tak snadno použít v akváriích.


Tyto substráty jsou naprosto úžasné pro ty, kteří chtějí pěstovat akvarijní rostliny (náročné i nebo nenáročné), dále pro ty, kteří chovají ryby, které vyžadují měkkou vodu nebo nižší pH okolo 6,5, jelikož tento substrát udržuje v akváriu tyto hodnoty. Dále je zcela ideální pro chov sladkovodních krevetek. V čem jsou japonské substráty typu Platinum Soil jiné oproti běžným akvarijním substrátům nebo písku?


Platinum soil:

  • Obsahuje množství živin (TOP pro rostliny)
  • Dělá vodu křišťálově čistou
  • Vytváří vodu vhodnou pro krevetky a ryby
  • Nasává do sebe nadbytečné živiny z vody
  • V prvních týdnech není nutná zvýšená výměna vody

 

Snižuje pH na hodnotu 6,5

Snižuje pH vody na hodnotu 6,5 do slabě kyselé oblasti. Je jedno, zda máte zdrojovou vodovodní vodu nad pH 7. Do několika hodin po nalití do akvária s tímto substrátem se hodnota pH vody ustálí vždy na pH 6,5 a dlouhodobě se na ní udrží – to je ideální hodnota pro většinu tropických rybek a také rostlin, které tak lépe přijímají živiny.

 

Snižuje tvrdost Snižuje tvrdost vody

Snižuje celkovou tvrdost vody a KH – opět většina rostlin a ryb preferuje měkkou vodu. Zejména u jemnolistých nebo kobercových druhů rostlin je to velmi důležité. Platinum Soil snižuje celkovou tvrdost na 5°dGH a uhličitanovou směrem k 0 dKH. Tvrdost a pH vody neumí ovlivňovat žádné jiné, než japonské substráty na trhu, přitom jsou to pro rybky a rostliny nejdůležitější parametry.

 

Obsahuje živiny pro rostliny

Tím, že jsou granulky tohoto substrátu vyrobeny z největší části z japonské černozemě, obsahuje samozřejmě spoustu živin pro rostliny, které vydrží několik let. Je to stejné jako na polích – ve štěrku Vám bez dohnojení neporoste nic, v hnědozemích to nebude úplně ono a v černozemi můžete pěstovat cokoliv. Při použití tohoto substrátu tedy hnojíte do vody jen doplňkově – nic se nestane, pokud přihnojit hnojivem do vody zapomenete. Rostliny si vezmou kořeny tolik živin, kolik potřebují.

 

Čistější a zdravější prostředí pro rybky

Granulky tohoto substrátu jsou velmi pórovité, což umožňuje osídlení obrovskou spoustou filtračních bakterií. Je to jako byste měli akvárium filtrováno dalším velkým filtrem. Ve vodě tak nebudou různé škodlivé látky, jelikož budou okamžitě transformovány bakteriemi.

 

Nasává do sebe nadbytečné živiny z vody

Jelikož obsahuje tento substrát i jílovou složku, nasává do sebe z vody přebytečné živiny. V praxi to znamená, že jsou všechny živiny uzamčeny pěkně v substrátu a přístupné rostlinám. Ve vodě je živin jen minimum, takže nemají řasy nárok. Doporučuje se hnojit do vodního sloupce jen střídmě, pravidelně nějakým komerčním hnojivem, aby byla ve vodě jen trocha živin pro mechy nebo rostliny preferující příjem živin listy.

 

Dělá vodu křišťálově čistou

Speciálně substrát Platinum Soil má schopnost vyčistit vodu tak, že je zcela průhledná. Odstraňuje a nasává do sebe omezeně i zbarvení z kořenů.

 

Obsahuje v sobě huminové kyseliny po krevetky a tropické rybky

Tento substrát je naprosto ideální pro krevetky a tropické rybky. Nejenže snižuje tvrdost a pH na optimální hodnoty, ale také vypouští huminové kyseliny, takže si budou Vaše rybky připadat téměř jako ve svém přírodním prostředí.

 

Neuvolňuje v prvním měsíci čpavek a nejsou nutné tak časté výměny vody jako u konkurenčních japonských substrátů

Platinum Soil neobsahuje tak obrovské množství organických látek, které se v prvním měsíci u konkurenčních japonských substrátů rozkládají a vytvářejí čpavek. Výměny vody není potřeba ze začátku provádět tak často.

 

Voní jako usušená hlína – je 100% přírodní

Po otevření balení budete překvapeni, jak substrát voní – přesně jako usušená, kvalitní hlína. Tento substrát je zcela přírodní a Vaše rybky a rostliny se tak budou cítit přesně, jako by byly ve své domovině. Má v sobě všechny výhody přírodní hlíny, avšak nešpiní vodu, nerozpadá se a naopak ji čistí.

 

Na trhu jsou 3 druhy substrátů pro akvaristiku:

  1. Obyčejný štěrk/písek – nemá ani jednu z funkcí uvedených výše. Slouží jen jako médium pro zakořenění rostlin.

  2. Pálené substráty bez živin – jedná se např. o Unisoil. Tyto substráty nedokáží ovlivňovat pH nebo tvrdost vody. Neobsahují žádné živiny pro rostliny, takže je nutné přihnojovat do vody. Neobsahují ani huminové kyseliny. Dokáží se však stejně jako Platinum Soil nechat osídlit spoustou užitečných bakterií, které zlepšují kvalitu vody.

  3. Japonské substráty jako je Platinum Soil – mají všechny jmenované výhody výše. Jsou nejlepším substrátem pro všechny, kteří chovají tropické ryby a pěstují případně i rostliny. Nejsou vhodné pro chovatele ryb vyžadujících pH nad 7 nebo tvrdou vodu – tlamovci z Afrických jezer apod. Málokdo po vyzkoušení japonských substrátů přechází zpět na písek nebo pálené substráty bez živin.

 

Rozdíl v kvalitě a ceně mezi ADA Aqua Soil a Platinum Soil:

ADA Aqua Soil Amazonia obsahuje obrovské množství organických látek, které se v prvním měsíci rozkládají a zvyšují množství čpavku ve vodě, což vede k růstu řas v prvním měsíci. Platinum Soil neobsahuje tolik organických látek, takže je start akvária podstatně snazší, bez čpavku a růstu řas. Nemusíte navíc při použití tohoto substrátu měnit denně po založení vodu.

Cena je u Platinum Soil podstatně nižší, jelikož substrát dovážíme přímo z továrny v Japonsku a přímo odesíláme zákazníkům bez prostředníků.

Velikost granulek verze Normal a Powder:

V naší nabídce naleznete verzi Normal s granulemi velikosti 3-4 mm a verzi Powder s granulemi velikosti 2 mm. Pro běžné použití doporučujeme použít verzi Normal. Pokud plánujete sadit kobercové rostlinky nebo chcete dodat jemnější vzhled, je vhodné nasypat k čelnímu sklu verzi Powder. Verze Powder je také ideální pro malá akvária do 50 litrů, kde vypadají menší granulky o něco lépe.



Použití a dávkování:

Substrát nepropírejte. Jen jej umístěte do akvária a zalijte vodou. V prvních hodinách může být voda velmi lehce zakalená. Zákal však během jednoho dne zmizí a voda se stane křišťálově čistou. Při výsadbě rostlin doporučujeme akvárium napustit do 1/3 výšky vodou, zasadit rostliny a následně akvárium dopustit. Konkurenční japonské substráty doporučují měnit vodu první týden denně, další týden obden, třetí týden 2x a od čtvrtého týdně 1x týdně. U substrátu Platinum Soil však nejsou tak časté výměny vůbec nutné, jelikož do vody zpočátku nevypouští téměř žádný čpavek. Vodu stačí vyměnit první týden 2x a následně jednou týdně nebo jednou za dva týdny. Samozřejmě častější výměnou nic nezkazíte.

Pokud chcete mít garantováno pH a tvrdost vody, použijte následující množství substrátu:

Pro 35l akvárium – 6-8l substrátu

Pro 57l akvárium – 8-11l substrátu

Pro 157l akvárium – 24-32 litrů substrátu

Tato množství jsou nutné jen pokud chcete mít pH a tvrdost na požadované úrovni – např. pro chovatele krevetek.

Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé.
Přihlásit se můžete zde:: Přihlášení

René Z. dne 17. 11. 2019 u produktu Platinum Soil 8l Normal japonský substrát

Perfektní

Anonymní dne 24. 4. 2019 u produktu Platinum Soil 8l Normal japonský substrát

+ Pro krevetky Caridina Ok.

Anonymní dne 11. 3. 2019 u produktu Platinum Soil 8l Powder hnědý japonský substrát

+ vyzerá super recenzie a opis zneju super, rastlinam sa zatiaľ darí ťažko hodnotiť po tyždni
funguje ako má

Anonymní dne 11. 3. 2019 u produktu Platinum Soil 8l Powder hnědý japonský substrát

+ vyzerá super
recenzie a opis zneju super, rastlinam sa zatiaľ darí
ťažko hodnotiť po tyždni
+ funguje ako má

Marek Š. dne 17. 2. 2019 u produktu Platinum Soil 8l Normal japonský substrát

Založeno před více než týdnem akva s tímto substrátem
Zatím jen výborné zkušenosti
+opravdu snižuje tvrdost vody a to výrazně (z 14GH kohoutkové na 7GH)
+také snižuje PH
+kytky v něm zatím více než dobře rostou
+dobře se s ním tvoří kopce apod.
+není potřeba tolik výměn vody jako u ADA substrátu
mohl bych pokračovat. A doufám, že tyto vlastnosti zůstanou

Patrik U. dne 16. 1. 2019 u produktu Platinum Soil 8l Normal japonský substrát

Po 10. mesiaci od založenia stále drží tvar ,nerozpadá sa ,nekalí vodu.PO4 treba stále merať zo substrátu.Rastlinám sa
vcelku darí: https://rybicky.net/nadrze/29223-garden-party-200

Anonymní dne 1. 12. 2018 u produktu Platinum Soil 8l Normal japonský substrát

+ Rýchlo doručené

Anonymní dne 13. 11. 2018 u produktu Platinum Soil 8l Powder japonský substrát

+ Voda čistá
- Voda čistá

Anonymní dne 25. 10. 2018 u produktu Platinum Soil 8l Powder japonský substrát

Má jen samé výhody. Viz váš popis na webu. Všechno platí, jak je napsáno.

Anonymní dne 15. 10. 2018 u produktu Platinum Soil 8l Normal japonský substrát

Super ,naprostá spokojenost. Dobře se s ním pracuje a drží tvar. Dělala jsem hornatý layout a drží pěkně. Vodu vůbec nezkalí.

Nahlásit chybu /
doplnit informace

Technické parametry

Objednávací číslo: 3271
Výrobce: Substráty pro rostliny Rostlinna-akvaria.cz | Vše od Rostlinna-akvaria.cz
Kategorie: Substráty pro akvarijní a vodní rostliny
Dostupnost: na dotaz (zaslat dotaz)
Typ substrátu: japonský
Produktová řada substrátu: Platinum Soil

Zeptejte se odborníků

Nenašli jste níže odpověď na to co jste hledali? Zeptejte se nás:

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zpracování a zobrazení dotazu společností INVITAL Aqua s.r.o. Máte právo svůj souhlas odvolat. Více informací v zásadách zpracování osobních údajů a souhlas se zpracováním osobních údajů za účelem vkládání diskuzních příspěvků.​

8x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 07.11.2018 05:26

Dobrý den Chtěl bych se zeptat na moje akvárium. Nádrž má 200l založena byla letos v dubnu. Substrát je platinum soil se zásobním substrátem bakteriemi a vše podle návodu co jsem u vás na stránkách dohledal. Akvárium jsem založil rostliny mám nenáročné až možná na kobereček v přední části z cuby , ale i ten se po založení krásně chytl a prorostl v souvislou vrstvu. Akvárium jsem nechal zaběhnout, hnojení tak jako ve článku o platinum. Vše fungovalo bez problémů. Doba svícení postupně přidávána až na 9h denně. Akvárium prosperovalo cca 3 měsíce osazenstvo 30 neonek modrých, 10 kusů krevetky japonika, 15 danio, přes léto se ale objevila mírná hnědá řasa a postupem času stále přibývala. Dával jsem to za vinu většímu přísunu světla , protože nemám akvárium úplně na stiném místě. Upravil jsem dobu svícení ale nic nazabíralo. Rostliny začaly stagnovat růst se zpomalil. Řasa začala převládat na všech rostlinách i na kobercovkách. Hnojím Flourisem 5 ml jednou za týden po výměně vody, měním 1/3 poctivě každý týden. Občas jsem v půlce týdne přidával i flouris trace ale nepozoroval jsem změnu v růstu a vitalitě. Můj hlavní dotaz tedy je jestli je možné, že rostliny vyčerpali živiny ze substrátu a tím pádem začali stagnovat a převládla řasa. nebo jestli je potřeba přidat hnojiva aby nestrádali a řasu porazily. Děkuji za odpověď Arabasz Marek

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

u substrátu Platinum Soil jen tak rychle živiny nevyčerpáte, navíc pokud jste použil zásobní substrát. Substrát by měl zůstat plný živin alespoň dva roky (záleží však na hustotě osázení akvária). Můžete prosím ještě upřesnit jak máte silné osvětlení?

5x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 26.03.2019 18:57

Dobrý den. Jak se dělá údržba dna s platinu soil powder, když odkalovani nedoprucujete. Akvarium bez odkalovani jsem neprovozoval,tak nenastane nějaký problém? Je nutné raději vysadit akvárium celoplošně rostlinami?Předem děkuji za odpověď.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, Platinum Soil by měl být celý porostlý rostlinami. Místa kde rostliny neplánujete tak zde doporučuji vysypat dno v celé vyšší pískem či štěrkem.

4x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Normal japonský substrát 27.02.2019 18:59

Dobry den, menila jsem v akvarku dno za platinum soil a uz po dvou dnech mi odchazi rostlinky. Jak puvodni, tak nove. Maji podobu nacucaneho papiru a uplne se rozpadaji. Proc se to deje? Nevite, co s tim? Dekuji. BK

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

při rychlé výměně dna se běžně uvolní příliš mnoho živin nebo jiné nevhodné látky, které mají negativní vliv jak na živočichy tak na rostliny (příliš mnoho živin může rostliny spálit). Osobně tak doporučuji nechat akvárium zajet a až se ustálí rovnováha akvária tak zkuste zasadit nové rostliny.

2x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 25.02.2019 00:15

Dobrý deň. Mám nové akvárium 112 l 80x35x40. Akvárium by malo byť z veľkej časti zarastené s pár rybkami napr tetry. Chcel by som tam dať 8l starého dna a navrch dať platinum soil normal približne 13l, bude to tak správne ? chcel by som si zriadiť aj niaku kobercovú rastlinu bude pre ňu platinum soil normal postačujúci alebo dozadu dať normal a dopredu radšej powder ? dozadu akvária by som dal niake menej náročné rastlinky. Poprípade ak by ste vedeli odporučiť aj dáke rastlinky a aký počet košíkov na 100l. CO2 budem používať NEO CO2 Bio aspoň na začiatok a osvetlenie LED 18w.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

toto složení nového dna je správné. Kobercové rostliny lépe zakoření v jemnějším substrátu, tedy je vhodné použít Platinum Soil Powder do přední části akvária kde plánujete pěstovat kobercové rostliny.

2x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 13.02.2019 08:35

Dobrý den, mám 350 l založené akvárium tři roky. Nyní chci dát do popředí kobercovky. Mohu na substrát Amazonia nasypat Platinum Soil jen do popředí pro lepší růst kobercovek a můžu hned vpustit ryby?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, je to možné. Sami to tak děláme. Jen opatrně abyste moc nezvířil detrit ve dně.

2x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 07.02.2019 13:14

Dobrý deň. Mám akvárium 100x40x50 dno mam od rataja volcano Black mam problém ze mi v ňom nedrzia dobre rostliny. Môžem vypustiť akvárium a dosipat tam profi soil a následne na pustiť tou samou vodou alebo mi doporucite niečo iné. Ďakujem za odpoved

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

substrát Rataj Volcano Black je zcela bez živin a není tak přímo určen pro pěstování drobnějších rostlin jakou jsou kobercové či podobně. 

Dosypání není zcela vhodné, jelikož je Volcano vrchní vrstva. Poku Vám tedy tento substrát nevyhovuje tak doporučuji vyměnit celé dno.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 16.09.2019 20:13

Dobrý den,chci se zeptat jestli by jste mi poradil kolik litru platinum soil bych potřeboval do akvária 126l (d80xš35) a jestli je platinum soil černé barvy ?předem děkuji za info Bláha

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro Vaše akvárium budete potřebovat cca. 22 litrů tohoto substrátu, aby jste dosáhl požadované úpravy parametrů akvarijní vody.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder hnědý japonský substrát 19.07.2019 17:53

Je platinum soil v suchém nebo v mokrém balení? Koupil jsem platinum soil hnědý a byl v mokrém stavu a ty kuličky jsem rozmackl mezi prsty takže hotový bláto.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

Platinum Soil je dodáván ve vlhkém stavu. Substrát však není zcela tvrdý a lze ho rozmáčknout jako klasickou hlínu. Pokud se tedy ve vodě substrát nerozpadá tak by mělo být vše v pořádku.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 10.07.2019 15:02

Dobrý den, mohu se zeptat jak probíhá čístění/odkalování výkalů z akvária ven s timto substrátem ? Mám na čístění tu klasickou pumpu. Díky

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

odkalování se u tohoto substrátu zpravidla neprovádí, jelikož by měla být celá plocha dna zarostlá rostlinami. Pokud je to však nutné tak se odkaluje poměrně standardně, jelikož není toto podloží zcela lehké.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 10.07.2019 14:59

Dobrý den, rád bych se zeptal pokud mam tento japosnký substrát Platinum Soil v novém akva ( 50 L ) Je nutné ještě přihnojovat Seachem Flourish ? Nebo postačí pouze tento kvalitní substrát. Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pokud máte akvárium více zarostlé tak doporučuji začít hnojit po třetím týdnu od založení akvária komplexním hnojivem.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Normal japonský substrát 15.04.2019 08:58

Dobrý den. Chci se zeptat jestli je možné nebo vhodné míchat Normal a Powder 50/50 nebo v jiném poměru a proč má být celá plocha substrátu osázená rostlinama?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

přímo míchání těchto substrátu vhodné není. Běžně se dává větší vrstva klasické verze a menší vrchní vrstva jemnějšího Powderu do kterého se lépe rostliny sázejí a koření. 

Co se týče plochy tak ta by měla být celá porostlá, jelikož je substrát výživný. Tam kde neplánujete rostlin tak doporučuji nasypat písek.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 16.03.2019 16:05

A jak je to s rostlinami, které nekoření v substrátu? Kde vezme živiny např. Anubias, Bucephalandra apod, když veškeré živiny z vody stáhne substrát do sebe. Děkuji. Honza

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

z tohoto důvodu je potřeba pravidelně přidávat do vodního sloupce komplexní hnojivo, aby byla voda nasycena hnojivy a rostlinám na dekoracím se dařilo.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 15.03.2019 23:25

Rád bych se zeptal ohledně založení nového akvária. Použiju substrát Platinum Soil. Po napuštění, aby se dobře zaběhlo akvárko mám v plánu přidávat dle návodu Seachem Stability na bakterie do filtru. Je potřeba pak ještě něčím přihnojovat akvra nebo postačí jen samostatně Platinum Soil substrát ? Mám menší akva 40 litru, tak si myslím že to není uplně nutné ještě něčím přihnojovat. Váš názor? Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

první tři týdny doporučujeme přidávat draslík a po těchto třech týdnech stačí přidávat do vody komplexní hnojivo, např. Seachem Flourish.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 15.03.2019 12:51

Dobrý den zakoupil jsem u vás tento substrát a mám na Vás pár otázek.1.Budu zakládat nové akvárium s kobercovými rostlinkami a naročnějšími rostlinami.Jak mám ze začátku svítit?Někdo píše první dny nesvítit až potřech dnech a jen chvilku? 2.To samé s co2 má se použít hned od prvního dne nebo až déle. 3.Hnojivo mam použít hned po založení chtěl bych hnojit buď seachem flourish nebo Easy life profito? Děkuji za odpověd.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ze začátku doporučuji svítit maximálně 7 hodin denně a samozřejmě od prvního dne.

CO2 rozhodně také od prvního dne. Hnojivo se nám osvědčilo dávkovat od prvního dne, ale v třetinových dávkách oproti doporučenému dávkování a postupně přidávat podle toho, kolik je v akváriu rostlinné masy.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 19.02.2019 15:38

Dobrý den.Mám dotaz na ten Japonský substrát.Moc tomu nerozumim.Ten substrát se do něčeho sype???Donějaké nádoby???Mi by se hodil.Mám 450 l akvarium.V něm terčovce a ph přes 7.Což u terčovců je špatné.Taky vodu ze studny,takže tvrdá.Můžete mi popsat jak se s tím substrátem dělá?A jak dlouho vydrži v akváriu???Nebo se to dává do filtru??? A musím vám pochválit rostinky.Máte je krásné.Určitě jsi objednám. Bahrová

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

tento substrát se sype klasicky na dno nádrže a je vhodný pro osázení rostlinami. Substrát díky svým vlastnostem snižuje pH vody a také změkčuje vodu, vždy však záleží na hodnotách vstupní vody.

Co se týče životnosti tak tu výrobce bohužel neuvádí, ale osobně to tipují na 5 let a více.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 30.01.2019 17:08

Dobrý den, mám v akva vysoké Ph i Kh (i ve vstupní vodě) a našla jsem, že by mohlo být řešením přidat substrát Platinum soil. Můj dotaz zní, jak ho do již zavedeného akva aplikovat? Mám 112 l. Stačí nasypat jako horní vrstvu? Nebo odebrat část dna a nahradit novým? Nebo vyměnit celé dno? Původní mám říční písek. A pak druhá otázka, jak dlouho bude tento substrát měnit hodnoty vody a za jak dlouho tuto schopnost ztratí? Bude se muset vyměnit, doplnit? A poslední dotaz je, jestli můžu ponechat ryby, když je akva zaběhnuté při přidání substrátu. Děkuji za odpověď. BK

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

toto doplňování substrátu není příliš vhodné. V tomto případě by bylo nejlepší vyměnit celé dno. Bohužel se jedná o velký zásah do akvária a následně se doporučuje ryby vpustit zpět do akvária až zhruba po třetím týdnu od výměny dna.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 27.01.2019 18:04

Dobrý den uvažuji o koupi tohoto substrátu a pěstovat kobercové rostlinky za předpokladu dobrého osvětlení a dávkování co2.Chtěl jsem se zeptat jestli pod tento substrát mám ještě něco dávat?Tablety do dna nebo nějaký výživný substrát?Děkuji za odpověd.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pod substrát není potřeba již nic přidávat. Je však možné pod tento substrát přidat zásobní substrát pro prodloužení životnosti substrátu po kterou bude vypouštět důležité živiny pro akvarijní rostliny.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Normal japonský substrát 26.01.2019 12:29

Dobrý den. Mám akvárium 80x35x40 cm. Dno štěrk a na něm JBL Manado. Chtěl bych nechat štěrk a na něj místo manada platinum soil Powder. Manado bych odsál. Případně do původního substrátu dodat nějakou výživu pro rostlinky, můžu to takto provést? Co by jste mi prosím poradil, abych nemusel odstraňovat všechen substrát a akvárium vlastně základat od začátku. Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

toto použití Platinum Soilu Vám spíše nedoporučuji. Musel by jste vyndat celé dno a umístit přímo Platinum Soil, jelikož není štěrk vhodný jako podloží pod výživný substrát. Osobně bych tedy celé stávající dno zrušil a založil ho znovu pomocí Platinum Soilu.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 21.01.2019 19:03

Dobry den. budu porizovat akvarium 120 /50/50 chtel bych vedet kolik litru substratu budu potrebovat, je potreba pokryt substrat jeste akvarijnim piskem? Jake vhodne LED svetlo by bylo vhodne pro me akvarium 120 /50/50. ? Spolecne a dobre rostlinami osazene. Dekuji predem za odpoved Georg Novak

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro Vaše akvárium budete potřebovat cca. 30 litrů substrátu. Substrát se již ničím nepřikrývá. Co se týče osvětlení tak záleží jaké rostliny plánujete pěstovat. 

Pokud se bude jednat o středně náročné rostliny tak doporučuji zvolit osvětlení Chihiros LED A serie A1201.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 21.01.2019 08:17

Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat, zda je nutné pod Platinum Soil Normal dávat ještě zásobní substrát ? Rozměry mého akvária jsou 170x35x40 (238l), objednal jsem 40 litrů substrátu + nějakou lávovou drť. Rostlinky chci spíše náročnější a zajímavější, chtěl bych i koberec, ale nyní mi rostou i v štěrku s normálními hnojivy. Především bych chtěl co možná nejvíc předcházet řasám. Děkuji za odpověď.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pokud pod Platinum Soil umístíte i zásobní substrát tak celkově substrátu prodloužíte životnost. Tedy substrát bude déle výživný a vhodný pro rostliny.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 06.01.2019 20:27

Dobrý den, chtěl bych se zeptat kolik váží 1l substrátu platinum soil (normal a powder). Děkuji moc za odpověď

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

váha 1 litru je cca. 850 gramů.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder hnědý japonský substrát 26.12.2018 18:10

Dobrý den, může se tento substrát použít do akvária s terčovci ? Nebo mám použít nějaký štěrk ? Co je nejlepší ? Děkuji za odpověď

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, samozřejmě substrát je vhodný i do akvária s terčovci. Případně to někteří řeší tak, že dopředu dají dekorační písek a dozadu tento substrát. Nové zásoby nám dorazí za cca 2-3 týdny.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Normal japonský substrát 22.11.2018 15:41

Co je zasobni supstrat

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

zásobní substrát je podloží, které je plné živin a zásobuje kořeny rostlin. Používá se hlavně u podloží bez přidaných živin - například písek a jílové substráty.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 06.09.2017 06:45 Dobrý den chtěl bych se zeptat jestli se s tohoto substrátu lze dělat kopce a jestli ne jaký byste my doporučil Děkuji za odpověď

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano je to možné. Svou strukturou je velmi podobný jako substráty ADA.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 15.12.2019 15:00

Dobrý deň, bude mi na dno 150X50 cm stačiť 40 l substrátu ? Plánujem akvárium s nenáročnými rastlinami bez CO2. Ďakujem.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

teoreticky by to mělo stačit.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 13.12.2019 16:43

Aké množstvo substrátu platinum soil budem potrebovať na akvárium 150x50 ? Treba dať aj zásobný substrát ?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

zásobní substrát není nutný. Množtví substrátu doporučuji vepředu 3-4 cm a vzadu 6-8 cm. Pro výpočet lze pužít naši kalkulačku: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/specialni-substraty-pro-rostliny

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 07.12.2019 17:24

Dobrý den, je tento substrát vhodný do akvaria s terčovci?Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, samozřejmě. Vytváří měkkou a kyselejší vodu, která jim vyhovuje.

Doporučuji však použít substrát jen tam, kde porostou rostliny. Na volná místa umístěte písek.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder japonský substrát 22.11.2019 16:18

Dobry den.Chcem sa opytat ci treba po par dnoch po zalozeni menit celu vodu alebo iba odobrat nejaku cast..Kvoli vytvorenym bakteriam v akvariu.Dakujem za odpoved.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den, U substrátu Platinum Soil však nejsou tak časté výměny vůbec nutné, jelikož do vody zpočátku nevypouští téměř žádný čpavek. Vodu stačí vyměnit první týden 2x a následně jednou týdně nebo jednou za dva týdny. Samozřejmě častější výměnou nic nezkazíte.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 18.11.2019 22:56

Dobrý den chtěl jsem se zeptat mám 300l akvárium zajete asi 3 roky ale chtěl bych vyměnit dno z důvodu nedostatku živin a po vzhledově stránce se mě nelíbí mám ho vcelku dost osazené a mám tam i ryby bohužel nemám možnost dát ryby třeba na týden proč je možné vymění dno a třeba po dvou hodinách dát ryby? Mám externí filtr predimenzovany tetra 1200 tak bych počkal ty dvě hodiny cca a dal ryby myslíte že je to možné děkuji Koudelka

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

velké množství bakterií se nachází ve dně a tak výměnou rovnováhu rozhodíte. Pokud  bude výměna rychlá a bakterie ve filtru tak nezemřou, myslím osobně, že v případě nenáročných ryb nebude problém, doporučím však přidat násadu bakterií Seachem Stability a Seachem Pristine

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder hnědý japonský substrát 09.11.2019 21:02

prodavate Platinum soil normal hnedy,take v 8l balenich? dekuji za odpoved

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den, tento substrát dovážíme z Japonska do ČR v 8 litrovém balení pouze ve verzi Powder.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 06.11.2019 21:40

Dobrý den, zakoupil jsme u Vás Platinum Soil. měl jsme v plánu dát pod něj Tetra Complete Substrat (v minulosti jsme s ním měl dobrou zkušenost např. pod Aquaclay), ale teď si nejsem jist jestli je to vhodné? Díky za radu.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

jelikož samotný Platinum Soil má v sobě živiny, bylo by přidání substrátu Tetra zbytečné.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 29.10.2019 23:03

Dobrý den Mám tento substrát něco přes rok a nyní již není PH na původních cca 6, ale blíží se k PH8. Je to tím, že do akvária dávám vodu, která neprošla reverzní osmozou, čili do sebe postupem času kuličky nabraly vápník a zvýšilo se PH? Pokud ano, pomohlo by zakoupit RO a postupem času rostliny a výměny vody povedou k odstranění vápníku? Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,
pokud přidáváte velmi tvrdou vodu tak se sníží účinek snižování hodnot pH substrátem. Přidáváním vody z RO pH jistě snížíte.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 25.10.2019 14:52

Dobrý den, rád bych do svého akvária 200l o rozměru 100x40 pořídil tento substrát. Jsem začátečník a tak bych se chtěl zeptat. Bude +- na dno stačit 3 až 4 balení tohoto substrátu ? Výška asi 5cm. A jestli správně chápu, tak už na substrát nemusím nemusím dávat žádný štěrk ? Poprípadě doporučili byste mi i jinou cenově dostupnou alternativu ? Přemýšlel jsem i o UNISOILU, ale nelíbí se mi jeho hnědá barva. Děkuji za odpověď

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

postačí 3 balení po osmi litrech. Štěrk na substrát již nedáváme.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 24.10.2019 09:53

Dobry den,prosim kolik by jste mi doporucil litru na akva dno 150x50cm. Aby se i dno dostatecne svazovalo a drzeli v nem rostliny? Dekuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

minimálně 30 litrů, takže ideálně pro nějaký svah zakoupit celkem 32 litrů substrátu - 4 balení.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 17.10.2019 17:00

Dobrý den, chci se poradit jaký substrát vybrat pod hodně náročné rostliny jako je třeba tónina belem. Děkuji vám za info. Smyčka

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

Platinum soil je na toto použití velmi vhodný, doporučuji ještě podpořit podložním substrátem ADA power sand.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 12.10.2019 09:09

Dobrý deň, pri zakladaní akvária v prvý deň bola voda čistejšia ako na druhý deň... môžem pridať Bacto essex ? Použili sme Seachem Purigen 100 ml. Je taká mliečna voda zo začiatku vporiadku? Ďakujem, Sanitriková

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den, Bactoessex můžete použít. Nevím jak hodně je voda zakalená, ale pokud během 1-2 dní výraznější zákal neodezní, tak je velmi často zvolená slabá filtrace.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 04.10.2019 11:43

Dobrý den, Znovu jsem si založil své rostlinné akva ( 30 L) a použil od Vás Platinum Soil. Chtěl bych se zeptat, jestli se musí hnojit hned nebo až po nějaké době. Minule jsem měl nějaké dno od ADA a tam se mohlo hnojit až někdy po měsíci. Je to s tímto substrátem stejné? Akva mám 30L a silně osázené náročnými a méně náročnými rostlinami. Svítím Chihiros LED RGB30 25W 30 cm a dávkuji CO2. Chtěl bych se Vás i tímto zeptat, jestli by jste mi nedopuručily nějaké hnojivo. Vím, že akvaristika je trochu alchymie ale testy za 3tis. si kupovat nechci. Dá se nějak udržovat akvarium silně zarostlé i nějakým komplexním hnojivem, nebo je to nereálné? Děkuji Vám připadné informace.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, hnojí se po cca 3 týdnech a to zprvu draslíkem. Samozřejmě je dobré se držet testů vody, s běžným komplexním hnojivem je možnost utvořit rovnováhu, je to ale spíše reálnější u větších akvárií 200l a více :)

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder hnědý japonský substrát 29.09.2019 10:17

Dobrý deň, je pravdou, že substrát profi soil vstrebáva všetky živiny a teda i liečivo ktoré niekedy musíte pridať a preto je veľmi obtiažné liečiť ryby v akváriu s týmto substrátom?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den, takovou informaci výrobce neuvádí a nikdy jsem se ani nesetkal s podobným efektem u mě nebo u zákazníků. Substrát nasává pouze živiny, nikoliv léčiva, které by substrát ani nedokázal pojmout.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 27.09.2019 23:36

Dobrý den , mám akva s tímto substrátem asi tak 10 dní napuštěné . Mírné zakalení se krásně již vyčistilo.Zatím bez ryb. Chtěl bych v něm dodělat uprostřed malou cestičku s jemného bíleho písku a otázka zní pokud část tohoto substrátu z napuštěného akva odstraním a nechám ho odkapat a pomalu vyschnout mohu ho pozdeji použít na jiné akva? Nerozpadne se mi? Děkuji za odpověď a naschledanou Pavel B.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den, popisovaný způsob bude fungovat. Často se substráty po zrušení akvária uschovají a použijí v budoucnu pro jiné akvárium.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder hnědý japonský substrát 23.09.2019 20:26

Muze byt pouzit tento substrat bez pridavani co2? Nastali by problemy s rasami price strednich narocich Na svetlo.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, tento substrát je určitě možné používat i bez plynného CO2. Neměl by zde být problém s použitím.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 23.09.2019 19:58

Dobrý den, plánuji založení akvaria, set Aquael Leddy 80, rostliny nenáročné a středně náročné. Rybí osazenstvo, ještě nevím přesně, ale bude to tak 10 až 15 rybek (max 5 cm délky). V tomto setu je 18w led osvětlení. Bude tento substrát vhodný? Nebude pro tento substrát nedostatečné osvětlení? CO2 neplánuji. Jde mi o to, abych zbytečně nepodporoval růst řasy přebytkem živin v akváriu. Případně pokud tento substrát není vhodný pro toto akvárium, můžete mi poradit jinou variantu. Děkuji.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pokud se bude jednat o low-tech akvárium se slabším osvětlení a nenáročnými rostlinami tak bude vhodnější použít verzi s označením hnědý. 

Tato verze obsahuje méně živin a bude tak vhodnější.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 20.09.2019 13:09

Dobrý deň mám 2 fungujúce akváriá 60x30x30 a 80x30x35 a idem ich sťahovať na iný stojan a rovno by som ich kompletne prerobil (substrát, hardscape) substrát by som rád dal platinum soil ale v jednej odpovedí na dotaz píšete že ryby by v akváriu nemali byť aspoň 7 dní ak je v jednom akváriu iba jedna rybka mohol by som k nej preloviť ostatné z druhého akvária to prerobyť a zase naopak? Alebo by ste mi odporučili nejaký iný postup? Prepáčte za takéto otázky.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pokud akvárium budete startovat od úplného začátku, je nutno zajet filtraci atd. A tak bych Vám nedoporučil ryby vpouštět.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 18.09.2019 11:49

DObrý den, chtěl bych si udělat nejprve hardscape a až potom objednávat rostliny. Je možné u substrátu Platinum Soil Normal a Powder, aby byl řádově ve dnech jen na vzduchu nebo nesmí vyschnout? Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

určitě je to možné. Běžně se do akvária vysype substrát a následně se pár týdnů vytváří hardspace. S vyschnutím tedy není problém.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 13.09.2019 10:34

Dobrý deň bol by tento substrát vhodný pre krevetky amano?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, tento substrát je vhodný i pro naprostou většinu krevetek.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 12.09.2019 15:04

Dobrý den,koupila jsem u vás platinum soil a chci přidat do fungujícího akvaria.Je nutné dát ryby z akva pryč třeba na půl dne? díky

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

po přidání nového substrátu do akvária je vhodné ryby dát pryč alespoň na 7-10 dní. Po tuto dobu zpravidla substrát vypouští nežádoucí látky, které mají špatný vliv na živočichy.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 10.09.2019 21:02

Dobrý den, substrát mám v akvárium - na 160l mám 3 a kousek pytle. Můj dotaz - Ph opravdu udržuje okolo 6,5 - jenže koupil jsem si Macro Aqua pH kontrolér s měřičem teploty a nastavil hodnotu 6,5 a moc často mi to nespíná CO lahev, která by vodu měla dělat "kyselejší" . Chtel jsem takto automaticky dávkovat CO ale to asi nebude možné... Máte nějakou radu?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

máte v akváriu také drop-checker s indikační kapalinou? Jakou barvu Vám při pH 6.5 ukazuje indikační kapalina? Podle barvy kapaliny je totiž nutné nastavit pH kontrolér.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Normal japonský substrát 10.09.2019 13:41

Dobry den, chtel bych se zeptat mam akvarium 80*35 mam v planu zasadit pravy roh zadni Egeria densa 1 ks prostredek zadni Ludwigia repens 1ks a levy zadni roh opet Egeria densa 1ks. stred pravy Cryptocoryne wendtii 1ks stred uprostred Segittaria platitiphylla 2ks a stred leva cryptocoryne wendtii 1ks Pocitam ze pokud vse pujde dobre tak budu ty rostlinky strihat a sazet znova proto neni asi vhodny sypat Platinum jen na nejaka mista. A do popredi nekolik Cladophora aegagropila. Moje otazka zni? Kolik bude potreba Platinum Soil (v jake vrstve by pro tyhle rostliny by bylo nej.)mam v planu nasypat vrstvu do ctvrtiny akvaria po dne potom zasypat sterkem,popredi akvaria nechat jen vrstvu sterku . V mladi jsem pouzil sterk a bylo vyreseno :) Moooc dekuji za odpoved.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

při normálním použití substrátu budete potřebovat cca. 16 litrů tohoto substrátu. Pokud však plánujete na jistá místa položit pouze křemičitý písek tak by Vám mělo stačit použít 10 litrů substrátu.

Co se týče vrstvy substrátu tak pro správný růst by měla mít alespoň 2,5 až 3 cm.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 08.09.2019 22:36

Dobrý den, chtěl bych založit rostlinne akvárko o ploše dna 150 x 50 a použít Substrát Platinum Soil nebo Unisoil. Kvůli úspoře substrátu chci použít i lávovou drt. Budou tam kobercovky, stonkovky, echinodory, kryptokoryny a na kamenech anubiasy. Snižovat tvrdost vody nepotřebuji mám z vodovodu velmi měkkou. Ovšem Unisoil nemá v sobě žádné živiny jestli to chápu dobře. Jěště bych se ctel zeptat kolik litrů bych potřeboval drtě a substatu kdyby u zadního skla chěl mít vrstvu 20 cm na jedne straně a 10 cm na druhé v průměrně tedy 15 cm a předního 3 cm. Snad jem to popsal srozumitelně. Děkuji za odpověd a naschledanou.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro pěstování náročných rostlin jako jsou kobercové či červené tak doporučuji použít Platinum Soil, který je plný živin.

Co se týče množství tak při průměrné vrstvě cca. 8 cm budete potřebovat zhruba 60 litrů substrátu. Doporučuji nakombinovat substrát s lávovou drtí, tak aby jste měl minimálně vrstvu 3-4 cm substrátu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 04.09.2019 07:39

dobrý den, koupila jsem si u vás tento substrát Platinum Soil 8l Powder a podle návodu i komentářů jsem pochopila, že se na něj nemusí dávat další vrstva např kamínků. Akvárko je založeno přesně dva týdny. Ale při výměně vody se substrát nasává a odhaluje kořínky rostlin. Nevím co dělat. Bojím se, že rostliny nezakoření a neporostou. Ráda bych zkusila chov krevetek. děkuji Pečinková

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

substrát Platinum Soil se neodkaluje jako standardní křemičitý písek. Jeho plocha by měla být celá zarostlá rostlinami. Pokud se akváriu zabíhá tak dno neurčitě neodkalujte a vyčkejte až se rostliny zakoření a rozrostou.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 25.08.2019 17:30

Aký je rozdiel medzi Platinum Soil a Platinum Soil hnedý lebo v ponuke sú obidva druhy ďakujem Štefan.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

hnědá varianta tohoto substrátu má méně živin. Tato verze je tak vhodnější pro akvária s menším množstvím rostlin.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 19.08.2019 07:54

CHcem sa opitat kolko tohto substratu budem potrebovať do akvaria dlžka 81 cm širka 36

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

při průměrné výšce dna 5 cm to bude necelých 15 litrů.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 05.08.2019 08:49

dobrý den, mám problém s nestabilním PH. Už druhý den po výměně vody v 600L nádrži kde měním týdně zhruba 200l mi stoupá PH i při CO nonstop i přes noc. Dle testu celková tvrdost 5, uhličitanová 0. Dle popisu platinum soil to je vlastnost tohoto substrátu...Můžete mi poradit jak zvednout uhličitanovou tvrdost abych měl stabilnější PH a nestoupalo mi ? Po výměně vodu kdy mám ph 6,5 mi pomalu ale neustále stoupá i při sycení CO2. Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

s tímto zvyšováním uhličitanové tvrdosti příliš zkušenosti nemám, ovšem někteří používají jedlou sodu, která však také zvyšuje pH.

Osobně spíše doporučuji přípravek jako je Seachem Equilibrium, které stabilizuje uhličitanovou tvrdost.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 31.07.2019 22:01

Dobrý den. Chtěl bych znovu založit svoje akvárium. Použil bych Platinum Soil Powder, lávovou drť pro navýšení a případně i nějaký zásobní substrát ( i když, jak se znám, tak bych všechno zase za půl roku přestavěl - takže spíš bez ). Za jak dlouho můžu do akvária zpátky vpustit rybičky, pokud použiju zaběhlý filtr a vodu z akvária? Případně jak můžu tuto dobu zkrátit?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

běžně se doporučuje vložit ryby zpět až za 3 týdny po založení akvária. Při použití staré filtrace by se tato doba mohla zkrátit na polovinu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 24.07.2019 21:41

Dobrý den, řeším velký problém s tvrdou vodou a fosfáty ve vstupní vodě (3 mg/l) ale nechci používat osmózu. Absorbuje tento substrát i fosfor nebo se té RO prostě nevyhnu? Děkuji za odpověď. Honza.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

tento substrát nasává přebytečné živiny z vody, tedy určitě by Vám měl pomoct i se snížením fosfátů. Do jaké míry však dokáže tyto hodnoty snížit přesně říct nelze, jelikož také záleží jak hustě bude akvárium zarostlé.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 12.07.2019 12:42

Dobrý den, prosím o radu, mám v akváriu - Juwel Rio 180 - substrát Platinium Soil. Protože se mi dlouhodobě nedaří rybám (Trichopsis pumila, Corydoras pygmaeus, Otocinclus affinis), udělala jsem testy, podle nichž mám velice nízkou jak uhličitanovou, tak celkovou tvrdost. Uhličitanová trdost je 1 a celková tvrdost vyšla 3 (měření prováděno kapkovými testy JBL a Rataj). Navíc Hygrophila Corymbosa pravděpodobně vykazuje nedostatek draslíku - listy jsou děravé. Lze tuto situaci nějak zvrátit? Co mohu dělat, abych mohla úspěšně chovat rybky a hygrophila corymbosa se zlepšila? Další parametry vody jsou: NO3 10 mg/l, NO2 0, PH 6.4, Cl2 0. Budu vděčná za radu nějakého přípavku nebo čehokoliv. Děkuji moc. Lenka S.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

jak dlouho prosím máte akvárium založené? Je totiž vcelku běžné u nově založeného akvária, že jsou parametry nižší a po zajetí akvária se vše stabilizuje.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 12.07.2019 12:16

Dobrý den,je dle vašeho názoru z důvodu upravení tvrdosti vody vhodné použít tento substrát pro akvarium převážně osázeném mechy a kapradinami?A jaké osvětlení z vaší nabídky by jste pro toto akvarium doporučil?Děkuji za odpověď.PavelK

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

substrát Platinum Soil snižuje jak pH tak tvrdost vody při doporučené vrstvě podloží. Určitě by Vám tak měl pomoct.

Co se týče osvětlení tak prosím o upřesnění jak velké akvárium máte (rozměry)?

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 04.07.2019 17:52

Dobrý den. Měl bych dotaz kolik bych přibližně potřeboval substrátu Platinum Soil Normál a k přední straně akvária Platinum Soil Powder. Akvárium má rozměry 130x50x50. Děkji za odpovědˇ

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

podle doporučeného množství od výrobce budete potřebovat cca. 58 litrů tohoto substrátu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 01.07.2019 16:15

Dobrý deň, Chcem si len overiť správnosť mojej úvahy - pre 270 litrové akvárium budem zrejme potrebovať 7 x 8 litrových balení spomenutého produktu..?? Ďakujem za overenie prípadne radu... :-) S pozdravom D.Dávid

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, zhruba takto to vychází. Případně nám prosím zkuste upřesnit rozměry Vašeho akvária a přesně Vám spočítáme potřebné množství substrátu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 30.06.2019 19:36

Dobrý den, v budoucnu budu zakládat akvárium velikosti 450 litrů. U tohoto substrátu se mi líbí vlastnost garantované pH a tvrdost vody jelikož budu mít ryby citlivé na tyto parametry. Moje otázka je jestli pro 157l akvárium – 24-32 litrů substrátu => 450 litrů zhruba - 75 litrů substrátu. To je zhruba 9 balení po 8 litrech a 6tina akvária bude jen substrát. Toto množství se mi zdá celkově moc velké. Je to jen moje zdání nebo je to v pořádku ? Mohli byste mi případně poradit nějaké další alternativy jak snížit pH a tvrdost vody z dlouhodobého hlediska? Třeba s kombinací menší vrstvy tohoto substrátu ?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

můžete prosím upřesnit rozměry Vašeho akvária? Podle toho Vám dokážeme poradit s přesným množstvím substrátu.

Co se týče snižování pH tak jsou i různé přípravky, ovšem tento substrát je nejjednodušší cesta jak pH účinně snížit.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder hnědý japonský substrát 24.06.2019 14:03

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda můžu do zaběhnutého akvária cca rok, který je od začátku na UniSoilu, přidat Platinum Soil. Jde mi o to, to nebude mít nějaký vliv na kvalitu vody, než se Platinum Soil zaběhne. Zkrátka jestli daná kombinace je možná.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

tato kombinace není vhodná. Unisoil se používá jako vrchní vrstva a neměla by být zasypána. Může to tedy dělat problém s uhníváním či podobně.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder hnědý japonský substrát 20.06.2019 21:33

Dobrý den, prosím je pod substrát Platinum Soil třeba ještě zásobní substrát ? Nebo co bych měla použít? Děkuji za odpověd´. Jana M.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

není to zcela nutné. Pokud však zásobní substrát použijete tak prodloužíte dobu po kterou bude substrát plný živin (oddálíte jeho vyčerpání).

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 13.06.2019 18:54

Zdravím, mám 200l akva 100*40*50 prevažne rastlinné. Chcem sa spýtať, koľko litrov substrátu tam mám dať. Osadenstvo 40 neoniek a 8 coridoras panda. Svetlo chihiros 901 a hnojím EI + CO2. Nechcem, aby tam boli riasy z nahromadených živín. Ďakujem.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro Vaše akvárium budete potřebovat cca. 22 litrů tohoto substrátu, záleží však na Vámi zvoleném typu Layoutu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 10.06.2019 18:46

Dobrý deň.Prosím Vás,je nejaký rozdiel medzi čiernym a hnedým substrátom Platinum soil Powder?A neupchá mi to biomolitan na filtru,keď to má hrubosť 2mm?Akvárium mám 54l.Ďakujem za odpoveď.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

rozdíl je v množství živin. Hnědá verze tohoto substrátu neobsahuje tolik živin jako klasická černá verze.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder hnědý japonský substrát 27.05.2019 06:47

Dobry den PROSIM O RADU Měla jsem rok zabehnute akvarium 120x40x50 s platinum soil, kvůli stěhování jsem pisek komplet vyměnila s tím že jsem ho jen trochu proprala a po 12h voda úplně černá, a nechce se usadit co s tím.? Popřípadě co s rybama? Mám je v kýblu s teploměrem.(cichavci,pancernicci,neonky) Navíc mám hustě osazený parez anubiasy nana, který mám už v akváriu s 1/3 vody a není celý potopeny...Díky za odpověď s pozdravem Kozlová

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

máte v akvárium puštěnou filtraci? Tento kal ze substrátu totiž zpravidla vyfiltruje za pár hodin až dnu samotný filtr.

Co se týče rostliny tak tu pokud není celá pod vodou alespoň zavlažujte, aby nevyschla.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 22.05.2019 18:53

Dobrý den! Zakládám akvárium, kde bude půdní filtr. Bude ne něm vhodný tento substrát? Nebo ho vzhledem k jeho zrnitosti brzo ucpe? Nebo - který jiný substrát byste mně doporučili?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

tento substrát je vhodný a lze ho ve Vašem akváriu použít.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder japonský substrát 22.05.2019 15:25

Dobrý den. Chtěla bych si založit akvárium jen s krevetkami. Pod substrát Platinum Soil se dává ještě něco? Děkuji za odpověď.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pod tento substrát nemusíte již nic přidávat, ale pokud pod substrát položíte zásobní substrát tak tímto prodloužíte životnost substrátu po kterou bude obsahovat vhodné množství živin.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 20.05.2019 22:43

Dobrý den mám v plánu pěstovat mimo jiné například eleochalis parvula a chtěl bych se zeptat, co by jste mi doporučili k substrátu Platinum Soil normal do dna, pro dobrý růst rostliny. Zda například tablety NPK nebo například bude potřeba například od Rataje Staré dno. Děkuji za odpověď.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pod tento substrát je vhodné umístit zásobní substrát pro prodloužení životnosti substrátu. Tablety NPK nemá cenu do substrátu přidávat, jelikož je již tak dosti výživný.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder japonský substrát 19.05.2019 16:52

Dobrý deň, viete mi poradiť ako odkaliť tento substrát? je pomerne lahký a stráva mi ho do hadičky

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

substrát Platinum Soil by měl být zcela rostlý rostlý rostlinami. Odkalování se tedy zpravidla příliš neprovádí. Pokud je to nutné tak je potřeba odkalovat velmi opatrně, aby nebyl nasáván.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 14.05.2019 08:32

Dobrý den, mám 55l akvárium Dennerle, chovat chci nenáročné až středně náročné krevety, microkraby a miniráčky + plže a k tomu asi 8 druhů nenáročných až středně náročných druhů rostlin. Základ dna bude tvořit Platinum Soil Powder + lávová drť , která bude vytvářet tuhnoucí lávu vychrlenou sopkou. Otázka zní, zdali dát pod Platinum Soil zásobní substrát Seachem Flourite, nebo ADA Power Sand Advance S 2L (bez ohledu na přidaná aditiva). Dále hnojit do vody budu Seachem Flourish a Seachem Flourish Advance automatickou pumpou a to včetně Tablety NPK+mikroprvky do dna ve sníženém množství. Jde mi o komplexní výživu pro listy a kořeny rostlin a niž bych neměl živin příliš, kvůli vzniku řasy. Co Vy na to jako odborníci, nepřekombinoval jste to příliš? Děkuji za odpověď

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

Platinum Soil obsahuje dostatek živin, které rostliny potřebují. Pokud pod něj přidáte zásobní substrát tak tímto prodloužíte životnost substrátu (dobu po kterou bude obsahovat živiny), tedy není to nutné, ale vhodné. Konkrétně bych pak použil spíše zásobní substrát ADA Power Sand, který je výživnější.

Co se týče tablet NPK tak ty budou v tomto výživném dně již zbytečné.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Normal japonský substrát 11.05.2019 14:48

Dobrý den jaké dno b jste doporučil do aq 160x60x60. Popřípadě jaké množství. Bude to rostlinné aq z terčovci. Dekuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

v podstatě záleží jaké rostliny plánujete pěstovat. Pokud se bude jednat o více zarostlé akvárium se středně a více náročnými rostlinami tak doporučuji substrát Platinum Soil.

Pro Vaše akvárium budete potřebovat cca. 52 litrů substrátu (záleží však na zvoleném typu Layoutu).

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder japonský substrát 10.05.2019 21:26

Dobry den, mam dat do substratu npk tablety na hnojení pri zalozeni akva nebo az po nejake dobe? Dekuji za odpoved

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

do nově založení akvária tyto tablety není potřeba přidávat. Substrát má dostatek hnojiv. Tyto tablety se přidávají do substrátů až po vyčerpání živin ke kterému dojde za více let.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 07.05.2019 14:34

Dobrý den chci určitě použít Platinum Soil 8l Powder í Normal a potřebuji doporučit nějaké výživné zasobni dno ,de mě hlavně o dlouhodobou účinost a kvalitu . Rostliny převážně náročné 50% kobercove 30%červené 20% zelene a mech, pridavani CO2. Diky

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

z kvalitních zásobních substrátů doporučuji značku ADA Power Sand. V nabídce je jak klasická verze Power Sand Basic nebo výživnější verze Power sand Advance, která obsahuje více aditiv, která jsou vhodná pro rychlejší zaběhnutí akvária.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 06.05.2019 13:41

Dobrý den, zakládám si pro Bettu Splendens tzv. LOW-TECH akvárium a potřebuji poradit s výběrem substrátu. Jelikož akvárium bude bez přidávání CO2 a chci nenáročné rostlinky, které budou zasazené v substrátu, tak kvůli max. osídlení nádrže užitečnými bakteriemi bych volila raději některý z pórovitých substrátů. Mohu použít i tento, když je plný živin nebo mám volit raději Profi Soil? Předem Vám děkuji za odpověď a přeji hezký den, Hanka

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pokud bude akvárium založené s nenáročnými rostlinami tak doporučuji spíše použít jiný substrát. Osobně bych zvolil UNISOIL, který je vhodný pro Vaše účely.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 30.04.2019 12:03

Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu, kolik substrátu budu potřebovat pro založení akvária o rozměrech 101×41×50? Chci pěstovat i kobercové rostliny, takže budu potřebovat jak variantu normal, tak i variantu powder? Vodu máme tvrdou, takže doufám, že ji substrát pomůže upravit. Děkuji předem.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro Vaše akvárium budete potřebovat cca. 22 litrů substrátu. Záleží však jaký layout plánujete zakládat. Co se týče verzí tak pro kobercové rostliny je vhodné použít verzi Powder. Kombinace je tedy vhodná.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder hnědý japonský substrát 27.04.2019 20:09

Jaký je rozdíl (kromě barvy) mezi Platinum Soil Powder hnědý japonský substrát a Platinum Soil Powder japonský substrát? Ona jsou podle popisu z kvalitní černozemě. Pokud je rozdíl jen v barvě - tak který je přírodní a který obarvený? Děkuji za odpověď, oceňuji vaši trpělivost s množstvím dotazů :-)

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

hnědá verze má méně živin. Není zde tedy rozdíl pouze v barvě, ale také v množství živin.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 03.04.2019 22:19

Dobrý večer, Mám paludarium velkosti 80*50cm a vodný stlpec 28cm, kolko potrebujem tohto substradu ked chcem pestovat kobercové rastliny? A ake mi odporučite? Svetlo mám Aquatlantis Easy LED 2.0 742 mm 36W freshwater. A budem dodavat CO2 s flaše. A pri výmene vody v začiatku je potrebná voda z RO alebo može byt bežna voda ktoru upravím s Seachem pripravkom? Moc Vám dakujem za Vašu odpoved. Vdaka Ste naozaj jednotka na trhu v rýchlosti dodania a naozaj super výbere tovaru a samozrejme Vašich rad a diskusii.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro Vaše paludárium budete potřebovat cca. 16 litrů tohoto substrátu. Kobercové rostliny lze vybírat zde (odkaz)

Co se týče vody tak zpravidla stačí použít klasickou vodu z řádu. Záleží však jaké má tato voda parametry. Pokud je příliš tvrdá nebo má některých prvků nadbytek tak se používá RO.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 31.03.2019 13:09

Dobrý den, Chci založit nové akvárium s kobercovími rostlinami a potřebuji vědět, jaký substrát je lepší. Nevím jestli Platinum soil, nebo Rataj Profi soil. Děkuji Kučírek

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro pěstování kobercových rostlin, které jsou jedny z nejnáročnějších doporučuji rozhodně Platinum Soil, který má mnohem více živin než Profi Soil.

Dále doporučuji použít verzi Powder, která je jemnější a kobercové rostliny se zde lépe sázejí.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 30.03.2019 12:46

Dobrý den, pro založeni 240l akva. Mam 1 pytel ADA Aqua Soil Amazonia Powder 9 l. Bohužel teď na trhu nikde neni k dostáni. Mohl bych dokoupit cca 2-3 pytle Platinum Soil 8l Powder a zkombinovat je ? Třeba soil amanozia na spodek a na nej dát platinum, nebo promíchat. Samozřejmě budu muset při založeni měnit časteji vodu k vuli soil Amazonia.Vím že kombinace substrátu se nedoporučuje ale čekat na skladněni měsic-2 nemužu.V plánu mám kobercové rostliny, aby jim smichané substráty neuškodily. Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pokud jak píšete nemůžete čekat na naskladnění tak určitě je toto smíchání substrátů možné. Tyto substráty jsou si svými parametry podobné a neměl by tu být problém.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 23.03.2019 15:53

Dobrý den, koupila jsem si Platinum Soil Powder o voda se mi poměrně dost zakalila, na rostlinkách je jemný povlak prachu a po 2 dnech je voda stále mírně zakalená, chtěla jsem se zeptat, zda je to po prvním zalití normální, nebo zda jsem udělala něco špatně. Rozměry akvaria jsou 80X35X35 a substrátu mám cca 12l.. 4cm na přední straně a 5cm na zadní straně. Dále jsem se chtěla zeptat zda mi stačí filtr Hailea PT- 700 s čerpací rampou a biomolitanem. Děkuji Vám za rady a přeji hezký den. Zuzka

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

je to v celku běžně. Je potřeba však nechat filtraci stále zapnutou a zákal sám zmizí.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder hnědý japonský substrát 22.03.2019 22:27

Dobrý den , Je tento substrát(powder) vhodný do 54l akvária ? Popřípadě jaký byste doporučili písek nad něj ? Po zakoupení bílé drťi velké zklamání skrz vápenec (prý akvarijní ) .... děkuji za odpověď

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

Platium Soil je vhodný do jakéhokoliv akvária. Verze Powder je však spíše vhodná pro pěstování kobercových rostlin. Pokud však plánujete pěstovat klasické rostliny tak zvolte klasickou verzi. Písek se již na tento substrát nedává, měl by být totiž celý porostlý rostlinami. 

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 16.03.2019 09:47

Dobrý den, mám akvárko rozměr dna cca 38x 68 cm, stačí mi těch 10 kilo? A mohu pod to dát třeba trochu písku? Ráda bych si u vás objednala ,Děkuji.Chmátalová

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro Vaše akvárium budete potřebovat cca. 14 litrů tohoto substrátu. Písek pod tento substrát nedoporučuji dávat.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 13.03.2019 22:55

Dobrý deň. V mojich zabehnutých akváriách úspešne hnojím metódou EI a funguje to skvele. Plánujem ale založiť nové so substrátom Platinum soil powder. Mohli by ste mi poradiť kedy začať s EI, prípadne či na začiatku nie je lepšie použiť nejaké iné hnojivo alebo obmedziť dávky? A ešte jedna otázka - môžem skombinovať Platinum soil s ADA power sand? A je vôbec potrebné dávať pod Platinum soil zásobný substrát? Ďakujem

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

kombinace se zásobním substrátem ADA je vhodné, díky tomu prodloužíte dobu po kterou tento substrát vypouští živiny.

Co se týče hnojení tak běžně doporučujeme začít po třetím týdnu od založení akvária. Prvním tři týdne přidávejte pouze draslík.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 12.03.2019 16:06

Dobrý den, chtěl bych tento substrát použít od mého akva. Tento substrát jak jsem pochopil se nemění, kdy ale poznám po jaké době je ho potřeba přihnojit a čím aby zase fungoval ? A ještě jedna otázka, mam 40 litru akva, jak často měnit vodu až to bude akva v klasickém záběhu třeba po měsíci? A jak to je s odsáváním dna výkalů ?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

přesnou dobu po kterou tento substrát vypouští živiny bohužel přesně říct nejde. Jedná se však o roky a poznáte to, že rostliny začnou strádat. Následně stačí do substrátu přidat hnojivo jako jsou Tablety NPK-mikroprvky.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 12.03.2019 08:28

Dobrý den.Prosím poradit.Chci si pořídit akvárium bez přidání co2.Velikost 60x30x35.Topítko Jäger s 75W,filtr Eheim Biopower 160,světlo Sinkor Led 60,dno láva a na ni Platinum Soil powder.Kořen +kameny dragon.Rostliny nenáročné +několik rybek.Zakrýt to nějakým štěrkem kvůli odkalování?Co z toho změnit?Prosím o radu.Nechci sytit,ani tekutý co2.Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

co se týče skladby dna tak lávovou drť používáme převážně při vytváření kopcovitých Layotů, následně by jste měl použít klasickou verzi substrátu a Powder jako tenkou vrchní vrstvu (Powder je vhodný zejména pro pěstování kobercových rostlin).

Štěrkem se tento substrát již štěrkem nezakrývá. Štěrk doporučuji položit pouze tak kde neplánujete mít rostliny a zcela místo substrátu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 11.03.2019 23:09

Dobrý den, chtěl bych si založit nově akvárium, takově utulné - 40 litrů -50x25x30 cm. Po studovaní co a jak jsem narazil na tento substrát, kolik balení bude potřeba dát na dno, stačí toto jedno balení těch 8 litrů nebo to bude málo do 40 litrového akvaria ? A ještě jestli stačí jenom tento substrát na běžné rostlinky a rybky nebo jestli je potřeba ještě něco dokupovat ? ( hnojivo nebo ještě něco pod tento substrát ) a po jaké době je ho potřeba vyměnit ? A po jak dlouhé době mohu vypustit rybky do akva. Děkuji za pomoc a odpověď

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro Vaše akvárium budete potřebovat cca. 5,5 litrů (záleží na zvoleném typu layoutu). 

Pro klasické rostliny se již pod tento substrát nic přidávat nemusí. Substrát se běžně nemění, pouze stačí po jeho vyčerpání de něj přidat hnojivo.

Co se týče vypuštění ryb tak to se doporučuje po třetím týdnu od založení akvária.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder japonský substrát 11.03.2019 22:47

Zdravim, budu zakladat 20l nano akvarium s dominantnim kopcem... Potrebuji, aby se neslehal a nevim jestli vybrat powder nebo normal nebo pripadne jeste necim vyztuzit. Diky za odpoved ????

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

verze Powder se zpravidla používá pro pěstování kobercových rostlin, jelikož má jemnější zrnitost. Běžně se tak v případě pěstování kobercových rostlin používá klasická verze a dosypává se menší vrstva verzí Powder.

Každopádně pokud stavíte dominantní kopec tak do něj zapíchejte kameny pro vyztužení.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder japonský substrát 10.03.2019 14:34

Zdravim môžem nasypat Platinum Soil powder na zmes ebi gold.Kvôli zjemneniu povrchu.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, je to možné.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 14.02.2019 16:25

Dobry den,chtel bych se zeptat,chci zmenit substrat v akva..momentalne mam ricni pisek a vybral jsem platinum soil normal..akva je normalni..rostliny stredne narocne i kobercove..co2 mam.je potreba pod tento substrat davat nejaky zasobni substrat ? nebo by jste doporucili neco jineho? adu nechci..myslim,ze uz je dost financne narocna..tak bych chtel poradit,aby to dobre bylo,kdyz uz to budu predelavat..diky za odpoved. J.K.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

zásobní substrát pod Platinum Soil není úplně potřeba dávat. Pokud však zásobní substrát použijete tak tímto prodloužíte dobu po kterou bude substrát vypouštět živiny aniž by jste do substrátu museli cokoli přidávat. Pokud tedy akvárium zakládáte na delší dobu tak se zásobní substrát vyplatí.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 30.01.2019 21:40

Dobrý den, jaký je důvod nepropírat substrát? Osmilitrové balení je plné prachu, filtrací nezmizí, zůstává ve hmotě a při rozvíření pokrývá listy rostllin. Když je očistím, opět zvířím na dbě usazený prach.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

po zalití substrátu vodou běžně všechen prach vyplave a následně vše filtrace přefiltruje. Toto je běžně postup při zakládání akvária.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 28.01.2019 15:21

Dobrý deň, je možné pri tomto substráte vložiť rybičky ihneď prvý deň ?? Chystám sa na znovuzaloženie akvária ale nemám kam odložiť rybičky na mesiac do iného akvária. Ďakujem

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

bohužel to není možné. Běžně se doporučuje ryby vložit do nového akvária až po třetím týdnu od založení. Po této době je již akvárium dostatečně zaběhnuté a bezpečné pro živočichy.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 24.01.2019 20:11

Dobrý den, budu zakládat nové akva 72l, 60x30x40. Kolik substrátu budu potřebovat? Může se kombinovat normal a powder? Powder dopředu a normal do zadní části nádrže? Nebude se substrát míchat? Děkuji za odpověď.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den, 

pro minimální vrstvu 3cm je potřeba 5,4 litrů, tudíž 3L normal a 3L powder, pokud si přejete tvorbu kopců, doporučujeme použít lávovou drť. Substráty se časem budou mísit, ale ne nijak drasticky, navíc smíchání substrát-substrát není problém, ten spíše nastává při smíchání substrát-písek

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 20.01.2019 00:07

Dobrý den Chci na férovku odpovědět na otázku, jak dobře se tento substrát odkaluje? Mám profi soil a to je peklo. Všechny granulky se odsávají s odpadem. Lze u tohoto platinum soilu docílit protáčení kuliček v odkalovači tak, aby nakonec se nakonec neodplavily do kýble? Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

japonské substráty se zpravidla příliš neodkalují, jelikož jsem určeny pro pěstování rostlin a měli by mít celou plochu zarostlou. Dále pak záleží na odkalovači, který by měl mít zábranu pro nasávání substrátu do odpadu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 18.01.2019 11:58

Zdravím, chci použít tento substrát, bez zásobního, na nové rostlinné akva. Chtěl bych hnojit pouze Seachem Flourish. Mám však po založení použít ještě nějaké hnojivo na doplnění? Někde jsem tady viděl v diskuzi, že 1. měsíc dodávat pouze draslík a potom už stačí jen Seachem Flourish. Jaké množství / l draslíku mám připadaně dávkovat a můžu pak zbytek dodávkovat i společně s tím komplexním? Díky...

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, první tři týdny po založení se doporučuje do akvária přidávat pouze draslík. Následně již používejte standardně komplexní hnojivo.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder japonský substrát 11.01.2019 05:43

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jaký substrát by jste doporučili jako alternativu. Děkuji za radu

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

jako alternativu lze zvolit substrátu ADA Aqua Soil Amozinia, jiný z japonských substrátu v nabídce nemáme.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 08.01.2019 08:31

Dobrý den,mám dotaz jak dlouho vydrží substrát Platinum Soil Normal než se ve vodě rozpadne a vytvoří jen hlínu a proč na dotazech radíte dát pod tento substrát další výživnej substrát když u popisu produktu Platinum Soil Normal píšete že je super pro rostliny a obsahuje množství živin viz.popis ....... Tím, že jsou granulky tohoto substrátu vyrobeny z největší části z japonské černozemě, obsahuje samozřejmě spoustu živin pro rostliny, které vydrží několik let. Je to stejné jako na polích – ve štěrku Vám bez dohnojení neporoste nic, v hnědozemích to nebude úplně ono a v černozemi můžete pěstovat cokoliv. Při použití tohoto substrátu tedy hnojíte do vody jen doplňkově – nic se nestane, pokud přihnojit hnojivem do vody zapomenete. Rostliny si vezmou kořeny tolik živin, kolik potřebují.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

tento údaj bohužel výrobce neuvádí, osobně to však tipuji na více jak 10 let. Zatím používáme tento substrát cca. 3 rokem a vše je v naprostém pořádku.

Co se týče zásobního substrátu tak ten se dává k prodloužení doby po kterou substrát vypouští živiny. Nejedná se tedy o to, že by měl substrát málo živin, ale o prodloužení výživnosti.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder hnědý japonský substrát 04.01.2019 21:13

Pozdravujem.Chcem sa opytat da sa substrat poslat aj na Slovensko?Kolko by som potreboval asi na nadrz dlzka 1m Sirka 40cm substratu litrov?Platinum soil ten Japonsky.Dakujem p.Simko

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, zaslání substrátu na Slovensko je určitě možné. Pro Vaše akvárium budete potřebovat cca. 22 litrů substrátu, záleží však na zvoleném typu Layoutu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 03.01.2019 17:50

Dobrý večer, chci poprosit o radu se založením dna v akvariu o rozměru 40x100cm. Co všechno budu potřebovat, jaký je vhodný použít substrát (druhy) i na kobercové rostliny a kolik kg budu potřebovat kterého substrátu (druhu) na členité dno. Děkuji za odpověď

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro kobercové rostliny je vhodný substrát Platinum Soil nebo ADA Aqua Soil Amozonia. Pod tyto substráty je možné umístit zásobní substrát. Zde je možné vybrat takřka jakýkoliv, ale nejkvalitnější je ADA Power Sand Advance.

Co se týče množství tak zásobního substrátu budete potřebovat cca. 8 litrů a klasického substrátu 20 litrů. Záleží však na zvoleném typu Layoutu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 01.01.2019 22:49

Dobrý den, budu zakládat 240l akvárium. Budou zde také tvořeny kopce a přední část by měla být pokryta kobercovkama. Lze použít např. v přední části powder a jinde normal velikost. nebo se smísí dohromady? Popř. pokud bude lepší koupit pouze powder nebo pouze normal. Děkuji za odpověď.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

kombinace těchto verzí se běžně provádí následovně. Vytvoří se Layout pomocí klasické verze a následně se Powderem vše pokryje ve vrstvě zhruba 2-3 cm.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 30.12.2018 09:57

Dobrý den, pod Platinum Soil doporučujete zásobní substrát pro prodlouženi jeho životnosti je vhodný Seachem Flourite nebo jaký jiný zásobní substrát by jste doporučil? Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, můžete použít v podstatě jakýkoliv. Ať už Seachem nebo třeba od Dennerle NutriBasis je velmi kvalitní.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 21.12.2018 11:39

Dobrý den, jak dlouho můžu nechat substrát Platinum Soil bez vody, když tvořím akva? Rostliny mám v plánu osazovat po novém roce. Můžu už nyní tvořit hardscape? Pod Plat.Soil bude ADA Power sand. Neztratí při delším styku se vzduchem svoje vlastnosti, případně se nezačne rozpadat. Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

substrátu se nic nestane. Osobně jsem také hard-scape připravoval cca. měsíc a substrát nijak nezhodnotil. Přípravu akvária tedy již můžete klidně zahájit.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 20.12.2018 09:51

Dobrý den. Můžu po měsíci po zalozeni akvária, pustit postupně rybky do akvária při kombinaci Ada Power sand speciál prekryti Platinum soil power , děkuji.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, filtr by měl být již dostatečně zajetý a s vypuštěním ryb by tak neměl být žádný problém.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder hnědý japonský substrát 10.12.2018 18:09

Dobrý den, mám asi 2,5 let založené akvárium s výživným dnem Rataj Aquaclay Ground Staré dno a na vrchu Rataj Aquaclay ground. Granulky jsou lehoučké a při čištění už na některých místech je substrátu málo. Je možné dokoupit tento substrát Platinum Soil 3l Powder hnědý japonský na doplnění dna? A jestli ano bude stačit částečná výměna vody jednou za 2 týdny? Děkuji za odpověď. D. Dvořák.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

doplnění substrátu není běžné, ale teoreticky by to mělo být možné. Budete však muset přesadit stávající rostliny, aby jste je zcela nezasypal novou vrstvou substrátu.

Následně by výměna vody 1x za 2 týdny měla stačit.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 27.11.2018 19:37

Dobrý den. Na Power Sande speciál když mam Platinum soil Power mám dropchecker tmavě zelený dělají to substráty? pH kontrolér jsem nastavil na 5:90 a stále zelený. Co je špatně? Jak nastavit pH? Také prosím tímto dotazem o zaslání in-vitro po jednom kelímku a to: Alternanthera reineki mini, Pogostemon erectus, nakolik se mi tyto rostlinky už při sázení nezdali tj 22.11. po týdnu od doručení. Svitim zatím od 9:12 a od 18:21-30 jeto dobře?zvyšovat po třech týdnech po hodině? Za každou pomoc budu vděčný. Odkalovací se u tohoto substratu dělá po jaké době. S pozdravem Stupinsky

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

s nastavením pH kontroléru se řiďte podle barvy indikační kapaliny v drop-checkeru. Tedy pokud je barva zelená tak máte kontrolér nastavený správně. 

Ještě prosím o informaci zda se jedná o nové akvárium nebo ho již máte delší dobu?

Co se týče rostlin, tak máme Vám tedy vytvořit objednávku na 1x Hortilab Alternanthera reineki mini a 1x Hortilab Pogostemon erectus?

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 27.11.2018 16:12

Dobrý den kolik litrů potrebuji do 112l akvaria?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro minimální výšku 3cm postačí 8L balení. Pro tvorbu členitého terénu však doporučuji přikoupit ještě 3L

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 20.11.2018 17:20

Dobry den, Chtel bych se zeptat jestli produkt Platinum Soil 8l Powder japonský substrát mohu nasypat na dno a na nej dat bezny sterk.Chci mit v akvafiu vice rostlinek.Dekuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

Platinum Soil se používá jako vrchní vrstva, tedy neměla by se ničím překrývat. Doporučuji tedy pro tyto účely spíše použít zásobní substrát.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 08.11.2018 19:17

Dobrý den chtěl jsem se zeptat jestli mužů vytáhnout substrat z akva jestli to nebude vadit chtěl bych si předělat cele akva a potreboval bych ho dat na dva dny ven předem dekuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

výměna dna v akváriu je náročné, jelikož se jedná o velký zásah do akvária. Budete tak muset vše z akvária vyndat a následně provést výměnu dna. V tomto případě je následně vhodné vrátit živočichy do akvária až za cca. 2 týdny.
Filtr však zkuste nechat běžet neustále ať nepřijdete o užitečné bakterie, které filtr obsahuje.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 06.11.2018 19:30

Dobrý den, mam tento substrat v rok starem akvariu a ted v nove zalozenem. V novem akvariu je PH cca 6,5. Ale v rok starem je ph 7,4. Jak dlouho by mel tento substrat mit sve vlastnosti? děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

záleží vždy na vlastnostech daného akvária. Uváděná pH hodnota od výrobce je testována v nádržích kde je pouze voda, tedy akvárium není nijak ovlivňováno. Je tedy velmi pravděpodobné, že v každém akváriu s tímto substrátem bude pH vody jiné.

Co se týče životnosti tohoto substrátu tak tuto informaci přesně výrobce neuvádí, ovšem životnost by měla být v řádech let (záleží však na hustotě osázení akvária).

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder hnědý japonský substrát 01.11.2018 16:55

Prosím o pomoc budu mít akvárium 35*36*30,staci tam 3 litry tohoto substrátu aby splňoval hodnoty snížení pH a pod?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

budete potřebovat 6-8l substrátu Platinum Soil.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 31.10.2018 13:10

Dobrý den, budeme zakládat 240l akvárium (120x40x50 cm) a nemůžeme se dopočítat, kolik bychom potřebovali litrů substrátu (nejspíš použijeme Platinum Soil 8l Normal). Můžete nám poradit? A máme tento substrát ještě podložit něčím? A dá se z něj vytvarovat nějaká krajinka - kopeček atd.?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

substrátu budete potřebovat cca. 26 litrů (záleží však na Vámi zvoleném Layoutu.

Tvarovat z něj kopce a podobně určitě lze. Podkládat se již ničím nemusí, můžete však použít zásobní substrát pro prodloužení životnosti substrátu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 25.10.2018 11:05

Dobrý den. Můžete mi prosím poradit, dle Vaší zkušenosti, nejlepší skladbu vrstev substrátů pro 300l akvárko (výška vodního sloupce cca 50 cm) s převahou středně náročných rostlin a rozumné osádky ryb (silné světlo s hnojením a CO2). Budu chtít výraznější svah, vpředu koberecovky. Mám vymyšleno: na dno lávovou drť, kterou vytvaruji terén, pak ADA Power sand SPECIAL M 1-2cm, na ni Platinum Soil Normal v průměru 5 cm (vpředu méně, vzadu více) a pod kobercovky na Platinum Soil Normal přidat ještě Platinum Soil Powder 1-2 cm. Není zde lávová drť zbytečná? Nemám rovnou použít ADA Power sand SPECIAL M (je to taky láva), jen by nebyla v doporučené vrstvě, ale vzadu třeba i 10 cm? Bude vhodné použít ještě nějakou násadu bakterií nebo výživu pro tyto bakterie? Pokud ano, tak mezi jaké vrstvy?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

Vámi popsaná skladba je správná a vše by takto mělo fungovat. Lávová drť je mnohem levnější a určitě se tak vyplatí u větších akvárií tuto drť použít pro vytvoření svahů. Pokud pak použijete ADA Power Sand Speial tak ten již obsahuje aditiva a nic víc tedy již není potřeba do dna přidávat.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 22.10.2018 19:30

Dobrý den. Zakoupil jsem u vás tento substrát. Mám ho v nově založeném akvariu v kombinaci z výživným substrátem ADA Power Sand Special S. Píšete,že snižuje PH na hodnotu 6.5 Akvarium mám založené už 12tý den. Hodnoty PH jsou na 5,8. Proto mi nezapíná kontroler PH na CO2. Měním 1/3 vody co dva dny a stále je to stejné. PH vody z vodovodu má PH 7 a má uhličitanovou tvrdost max. 1stupeň KH. Máme vodu hodně měkou. Kdy se PH ustálí na zmiňované PH 6,5, popř. mám do vody něco přidávat na zvýšení PH ? Děkuji za odpověď. MK

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

tento jev je u nově založených akvárií zcela běžný. Je to způsobeno substrátem + filtračními médii, které snižují pH vody. Po zajetí akvária a následném zakořenění rostlin se bude pH pozvolna samo zvyšovat a následně by se mělo ustálit. 

Doporučuji tak vyčkat a pH vody zbytečně umělo nezvyšovat.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 21.10.2018 22:30

Dobrý den chci se zeptat jakou má substrát zrnitost a jestli je černý.Dekuji Kytlicová Radka

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

zrnitost verze powder je cca. 0,8-1,5 mm. Klasické verze je cca. 3-4 mm.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 21.10.2018 19:56

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na ideální vrstvu a celkové množství tohoto substrátu pro akvarium 120x40x50 (d/h/v) děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

vždy záleží na zvoleném Layoutu. Běžně je však u předního skla vrstva cca. 3 cm a u zadního cca. 6 cm. Pro Vaše akvárium tak budete potřebovat cca. 24 litrů tohoto substrátu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 19.10.2018 21:57

Prosim jak se odkaluje dno s timto substratem?Dekuji.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

u substrátu Platinum Soil by měla být každá volná plocha zarostlá rostlinami. Běžně se tak dno tohoto substrátu neodkaluje jako u písku či štěrku.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 18.10.2018 14:19

Prosím jak dlouho vydrží tento substrát. Sice už jsem ho objednal,ale různě čtu na netu že se z něj stane bahno? Já myslel že vydrží třeba 5-10let.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

bohužel na tento dotaz neznám přesné odpověď, jelikož tento údaj výrobce neuvádí. Osobně však tento substrát používám cca. 4 roky a vše je zcela bez problémů a substrát se nijak výrazně nerozpadá. 

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 17.10.2018 12:58

Dobrý den.Budu zakládat nové akvárium.Kolik potrebuji litru tihoto substrátu?Ve předu tak 5cm a v zadu ta 10cm.Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

prosím o upřesnění jaké mají rozměry Vaše akvárium? Podle toho Vám následně poradíme.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 13.10.2018 22:58

Dobrý večer jaký je rozdíl v těchto substratech ?? A jaký byste doporučil záložní substrát pod platinum soil krom Ada power sand??? Díky moc za odpověď

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

verze Powder je má menší zrnitost a je používá se vrchní vrstva, která je vhodná pro kobercové rostliny.

Co se týče zásobního substrátu tak lze použít JBL Aquabasis či Dennerle Deponit Mix.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 11.10.2018 14:04

Dobrý den Pokud pod substrát aplikuji lávovou drť v síťce, tak díky nepromísení jemného substrátu s hrubou drtí vzniknou ve dně vzduchové kapsle (síťka zabrání propadu substrátu k celému povrchu drti). Nebude toto působit problém - zahnívání kořenů, tvorba plynů, ...?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

lávová drť se takto běžně používá a voda by se měla dostat i do těchto skulin v substrátu. Osobně bych se tak nebal nějakých problémů, spíš by voda měla lépe cirkulovat přes substrát a kořeny by právě neměli uhnívat.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 11.10.2018 13:59

Dobrý den Plánuji akvárium provozovat bez radikálnějších zásahů déle než dva roky, ale níže píšete, že se substrát časem rozpadá (v řádech let - cca 2 a více). Co se po této době tedy má dělat? Vyměnit substrát za nový, nebo vše nechat běžet dál? Nezmění se pak ale po rozpadu jeho struktura, která zabrání osídlení baktériím a také inzerovaná schopnost ovlivňovat kvalitu vody?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

nejsem si zcela jistý odpovědí kolegy, ale osobně tento substrát používám již 3 roky a žádný rozpad na prach či podobně jsem nezaznamenal. Neměl bych tak strach, že se Vám po 2 letech substrát rozpadne na prach a bude se muset vyměnit.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 11.10.2018 13:52

Dobrý den Zařizuji smíšené 300l akvárium a rozhoduji se mezi hnědou a černou barvou substrátu Platinum Soil. Zadní tapetu mám černou. Silné osvětlení, CO2 + hnojení. Počítám s větším množstvím rostlin včetně kobercových a dvěma menšími hejny neonek a teter Bleherových + 2 páry skalár + krunýřovce a hejno pancéřníčků. V odpovědích na dotazy jsme nalezl i tuto: "Pokud plánujete rostlinné akvárium, tak zvolte tmavou (černou) verzi". Je tedy nějaký vztah mezi barvou substrátu a zaměřením AQ, krom estetického?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pokud se bude jednat o akvárium s náročnějšími rostlinami tak Vám doporučuji zakoupit černou verzi, která obsahuje více živin než hnědá verze + v místech kde budete mít kobercové rostliny lze použít jako vrchní vrstvu Platinum Soil.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 24.09.2018 17:46

zdravim viete mi povedat ako postupovat pri hnojeni ak budem mat tento substrat plus pod tym ADA powder? CO2 a silne svetlo mam tiez .... chcem hnojit pomocou EI a neviem ci uz od prvych dni tam poriadne sypat

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

hnojení komplexním hnojivem doporučuji provádět až po 3-tím týdnu po založení akvária, jelikož první týdne substrát vypouští dost živin a přihnojování tak není potřeba.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder hnědý japonský substrát 23.09.2018 14:27

Dobrý den. Zakládám nové akvarium a chci dát substrát Platinum Soil a pod něj vyživovací substrát Ada Power Sand Speciál. Kolik dát substrátu Platinum Soil a kolik Ada Power při rozměrech akvaria 84x40cm a výšce vody 45cm. Rostliny nebudou přes celé dno,ale některé bych chtěl i náročnější. Mám CO2. Taky se nemůžu rozhodnout jestli hnědý,nebo tmavý.Děkuji za odpověď. MK

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

zaleží na výšce, kterou chcete substrátem docílit. Jednoduše pak objem substrátu můžete vypočítat vzorcem "délka akvária" * "výška substrátu" * "šířka akvária". Doporučuji vášku alespoň 3-4 cm. Pokud plánujete rostlinné akvárium, tak zvolte tmavou (černou) verzi.

Zvolte ADA Power Sand S o objemu 2-4 litrů.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Powder japonský substrát 22.09.2018 20:41

Dobrý večer, chtěl bych se zeptat, je vhodný dát dennerle 9v1 a nad to platinum soil powder Black? Nebo jakou kombinaci by jste doporučili? Nechci Ada prosím.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den, ano tato kombinace je možné. Případně můžete použít i samotný Platinum soil bez zásobního substrátu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 8l Normal japonský substrát 21.09.2018 15:20

Dobrý den, v současnosti používám ve smíšeném akváriu jemný štěrk frakce 2-4 mm, ale nedaří se mi u něj dlouhodobě udržet jakýkoliv svah a pokud vytvořím z kamenů zvýšenou terasu, tak během dvou měsíců si najde většina štěrku malé skuliny mezi kameny a přesune se do nižších partií akvária. Chová se tento substrát po namočení do vody stejně jako štěrk, nebo je nějak "lepivý" a dokáže držet tvar? A nebo toto zajistí pouze kobercové rostliny svým kořenovým systémem?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

substrát se chová rozdílně a drží svah, to je jeden z rozdílů mezi tímto speciálním substrátem a klasickým štěrkem. Pro tyto účely Vám jej tedy mohu rozhodně doporučit.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Platinum Soil 3l Powder hnědý japonský substrát 21.09.2018 13:56

Dobrý den,budu zakládat rostlinné akvárium o objemu do 60l,je nutné dát pod Platinum soil zásobní substrát?