Jsme největší eshop s akvaristikou v ČR a SK!

Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma

Kód produktu S2941

Kvalitní třístupňová reverzní osmóza pro akvaristiku - přibližně 285 l/den. Celý popis

1 380 Kč
1 140 Kč bez DPH
ks
Tento produkt vám dopravíme zdarma po celé ČR
Skladem více ks
Zboží Vám doručíme 09.12.2019
  • Přijetí objednávky 06.12.

    Přijetí objednávky

  •  
  • Zabalení zásilky 06.12.

    Zabalení zásilky

  •  
  • Předání dopravci 06.12.

    Předání dopravci

  •  
  • Přeprava na Vaši adresu 06.12.

    Přeprava na Vaši adresu

  •  
  • Doručení objednávky 09.12.

    Doručení objednávky

pro přesný termín dodání zohledněnete i ostatní položky v košíku

Prohlédnout další produkty naší nabídky

Jedná se o kvalitní třístupňovou reverzní osmózu pro akvaristiku, které v ideálních podmínkách (teplotě a tlaku) vytvoří/přefiltruje 285 litrů denně.

Výrobce této reverzní osmózy je přední světový výrobce Vontron.

K osmóze navíc obdržíte zdarma oplachovací ventil (s dvěma T kusy), které prodlouží životnost Vaší membrány.

Instalace osmózy je velmi snadná. Na vtok RO (reverzní osmóza) napojíte vstup vody z Vašeho vodovodního řádu, výstup (hadičku) s čistou vodou vložíte do prázdné nádoby, kde voda poteče a výstup (opět hadička) nevyfiltrované vody pak můžete napojit na na odpad nebo opět do prázdné nádoby (vodu můžete použít na zalévání apod.).

Reverzní osmóza dělá z klasické vodovodní vody vodu destilovanou. Zbaví ji tedy veškerých mechanických nečistot, odstraní z vody kovy a další chemii. Voda z RO má tvrdost i vodivost 0! 

 

 Obsah Balení

 

Tělo reverzní osmózy

obsahuje korpus membrány a nasazovací spojky pro připevnění in-line předfiltrů
Předzapojeno ve schématu sedimentační filtr>uhlíkový filtr>membrána


Membrána

srdce celého procesu reverzní osmózy. Odstraňuje z vody veškeré kovy, soli a nerozpuštěné látky

 


Předfiltry

sestava obsahuje oba dva potřebné předfiltry - uhlíkový a sedimentační.

Uhlíkový odstraňuje z vody chlór a další chemikálie, sedimentační 

rzi, kal a další drobné částice.


Restriktor a hadičku

Pomocí restriktoru se na membránu vytvoří zpětný tlak a membrána tak začne vyrábět čistou vodu. 

3 M hadičky navíc Vám zaručí pohodlné rozvedení systému RO


Vsuvku a klíč ke korpusu

Aby instalace Vaši reverzní osmózy proběhla hladce, je v balení přítomna Vsuvka na baterii pro instalaci na Váš vodovodní řád.

Pomocí klíče na korpus hladce sejmete víko a vyměníte membránu. 


Oplachovací ventil s dvěma T kusy

Životnost membrány můžete prodloužit použitím oplachovacího ventilu, který je k RO zdarma. Většina akvaristů použivá RO pouze 1x za 7-14 dní (ideální je používat nonstop). Oplachovací ventil způsobí, že jakmile jej otevřete, tak jde do RO plný tlak z vodovodního řádu (jinak je ztlumený) a ten opláchne nečistoty na membráně a prodlouží její životnost.

 

Životnost RO

Životnost RO se liší podle vstupní vody ale obecně můžeme říct, že je životnost u této RO tato:

Membrána - cca 30 000 l vody / 1,5 roku

Uhlíkový filtr - 5 680 l

Sedimentační filtr - 11 360 l

Životnost membrány můžete prodloužit použitím oplachovacího ventilu, který je k RO zdarma, viz výše.

Přídavné kity k dokoupení

Kit spořící vodu pro reverzní osmózu

Kit pro napojení na současnou reverzní osmózu. Téměř zdvojnásobí výrobu čisté vody a sníží množství odpadu téměř na polovinu. Jednoduše se napojí do série za stávající osmózu



Kit s plovákem

Ušetří Váš čas a Vy už nebudete muset zdlouhavě kontrolovat míru naplnění nádoby. Jednoduše se napojí na současnou osmózu a přimontuje do plnící nádoby. Při dovršení určité hladiny vypne plovák celý systém RO.

Kit pro rychlejší výrobu vody

S tímhle přídavným kitem vyrobíte za hodinu až 2,5x více vody než s běžnou membránou 75 GPD. Novinka 2018. Obsahem tohoto kitu je nejmodernější membrána s výkonem 200GPD (který však pasuje do obalu membrán 50-150 GPD!) a silnější restriktor

c

Kit s čerpadlem

Pomocí zvýšeného tlaku na membránu dokážeme výrazně zvednout produkci čisté vody. Toho můžete dovršit přidáním přídavného čerpadla před RO.

Kit kuchyňské rozšíření

Přídavný kit, se kterým si výrazně zpohodlníte výdej čisté vody.
Hlavní součásti jsou výdejní kohoutek a tlaková nádrž se kterou můžete produkovat čistou vodu "dopředu".

 

Poměr reverzní vody a odpadu

Ideální podmínky pro RO podle výrobců jsou: 0,47 MPa při 25 ° C

To znamená, že při těchto podmínkách vyrobíte s touto RO 285 litrů vyfiltrované vody denně.

 

Pomocí vzorce níže si můžete vypočíst (odhad), kolik reverzní vody vytvoříte ve Vašich domácích podmínkách (použijte tabulky pod vzorcem):

výkon udávaný výrobcem x tlakový faktor x teplotní faktor

 

Tlakový faktor určíme podle následující tabulky:

tlak (v Mpa)

0,30

0,35

0,40

0,45

0,50

0,55

0,60

0,65

0,70

tlakový faktor

0,63

0,75

0,88

1,00

1,12

1,25

1,37

1,48

1,58

 


Teplotní faktor
určíme podle následující tabulky:

° C

Teplotní faktor

° C

Teplotní faktor

° C

Teplotní faktor

5

0,521

15

0,730

25

1,000

6

0,540

16

0,754

26

1,031

7

0,560

17

0,779

27

1,063

8

0,578

18

0,804

28

1,094

9

0,598

19

0,830

29

1,127

10

0,620

20

0,857

30

1,161

11

0,640

21

0,884

31

1,196

12

0,661

22

0,912

32

1,232

13

0,684

23

0,941

33

1,267

14

0,707

24

0,970

34

1,304

 

 

Zmenšit množství odpadní vody můžete dvě způsoby.

1. Použijete přídavné čerpadlo pro zvýšení tlaku:

/eshop/reverzni-osmoza/cerpadlo-pro-reverzni-osmozu

2. Zapojíte na osmózu ještě druhou membránu:

/eshop/reverzni-osmoza/vontron-membrana-75-gpd

/eshop/reverzni-osmoza/obal-membrany-velikosti-50-125-gpd

Jak měnit vodu v akváriu

Je mylná představa, že měníte 100% vody v akváriu. Nejprve si pomocí testu celkové tvrdosti změříte tvrdost Vaší vody.

Zjistíte, že Vaše voda má tvrdost 10 a Vy potřebujete 5. První výměna tedy bude 50% celkového objemu akvária, takto se zředí voda na požadovaných 5.

Při další výměně vody v akváriu (doporučuje se měnit 1/3) už Však nedoplňujete do akvária pouze vodu z reverzní osmózy, ale vodu kterou dodáte (1/3, kterou jste odčerpali) je z 50% z osmózy a z 50% z vodovodního řádu.

 

Další možností je používat pouze vodu z RO, poté však doporučujeme do RO vody dodávat dodatečně minerály:

/eshop/reverzni-osmoza/seachem-equilibrium-300-g

100% vody z RO se používá v případě, že chceme odstranit z vody veškeré nečistoty. Tato varianta je lepší ale samozřejmě časově náročnější.

Doporučujeme přikoupit

Napojení na odpad

89 Kč
ks
Skladem více ks
Zboží Vám doručíme 09.12.2019

Kit pro napojení odpadové hadičky z reverzní osmózy do odpadu.

S1345

Set předfiltrů pro třístupňovou osmózu

189 Kč
ks
Skladem více ks
Zboží Vám doručíme 09.12.2019

Sada základních nejpoužívanějších předfiltrů pro in-line třistupňové osmózy.

S00005
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé.
Přihlásit se můžete zde:: Přihlášení
Zatím nebylo přidáno žádné hodnocení s textovým komentářem, buďte první a pomozte ostatním s výběrem!
Nahlásit chybu /
doplnit informace

Technické parametry

Objednávací číslo: S2941
Výrobce: Sestavy reverzní osmózy Rostlinna-akvaria.cz | Vše od Rostlinna-akvaria.cz
Kategorie: Sestavy reverzní osmózy
Dostupnost: ihned k odeslání

Zeptejte se odborníků

Nenašli jste níže odpověď na to co jste hledali? Zeptejte se nás:

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zpracování a zobrazení dotazu společností INVITAL Aqua s.r.o. Máte právo svůj souhlas odvolat. Více informací v zásadách zpracování osobních údajů a souhlas se zpracováním osobních údajů za účelem vkládání diskuzních příspěvků.​

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 05.02.2019 18:27

Dobrý den dnes mi přišla od vás tato reverzní osmoza s oplachovacim ventilem chci se zeptat jak casto po kolika litrech membranu oplachovat?děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

membránu je potřeba proplachovat minimálně 1x za měsíc.

1x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 20.08.2017 10:51 Dobry den viete mi to zlozit uz dokopy tie sulce jak to vidim na obrazku aj ten modry mi umiestnit tam kam treba plus to nejak zmontovat dokopy s tym ze to som nikdy nemal a nemamsajn ani ako sa to ma instalovat vobec... Pozeram videa kazdy tam daco vrta do kolena jak ma umyvadlo alebo nieco niekam pripaja no ja som s toho proste mental.. Mate nejaky navod ale video navod kde to vidim lajicky krok za krokom lebo to asi nedam sam a ked sa to spojazdni a zacnem napustat vodu kolko mi natecie priklad za ja neviem 8hodin tej vody som s Nr mi tu mame 7.6ph co musim znizovat lebo mi treba 6.2 6.5 a kolko to ma tlak to neviem ale sa chcem spytat este tvrdost vody ked to prejde cez tuto RO kolko mam tvrdost v MS co je tds merac mne treba max 120 to mi vida ci musim ine daco pozret

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, reverzní osmózu obdržíte již složenou, pouze si vtok napojíte na vodovodní řád (například umyvadlo) a výtok například do kýble kde oteče "nevyfitlrovaná" voda. Součástí balení je samozřejmě i návod a instalace je otázkou několika minut. Tlak je závislý na tlaku ve Vašem vodovodním řádu. Výstupní tvrdost a vodivost je 0.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 02.12.2019 19:39

Dobrý den, chci se zeptat jak mám zapojit dvě membrany, aby jsem snížil odpad. Jak zde píšete vše jsem si dokoupil, akorat nevim, jak to zapojit. Prosím o nějaký návod. Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

odpojte restriktor z první membrány a odpadní vodu směřujte do další membrány. Tam na výtok špinavé vody namontujte restriktor a oba vývody čisté vody (z 1. membrány a druhé slučte pomocí T kusu)

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 28.10.2019 16:17

RO i s UV a zásobníkem

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den, v nabídce máme RO i pro domácnost se zásobníkem https://www.rostlinna-akvaria.cz/sestavy-reverzni-osmozy/petistupnova-reverzni-osmoza-pro-domacnost ale bohužel s UV lampu nemáme v nabídce. V naší nabídce jsou pouze UV lampy pro akvaristiku a jezírka, takže žádné z nich není na hadičku 6/4 mm, kterou používají osmózy.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 02.09.2019 17:24

Dobrý den, mám reverzni osmozu a z ni mám velké množství idpadni vody na 1litr filtrovane vody az 3litry odpadni...je to normální? Dekuji za odpoved

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, je to vcelku běžné. Záleží totiž jaké má parametry vstupní voda. Doporučuji tak zakoupit "Kit spořící vodu pro reverzní osmózu 150GPD", který zlepší poměr čisté a odpadní vody.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 01.09.2019 18:56

Před léty jsme filtrovali pitnou vodu vašim třístupňovým 75GPD filtrem . Později jsme změnili technologii a RO filtrace nebyla nutná. Nyní bychom se po další změně k RO filtraci opět vrátili. Je možné objednat trojici filtračních vložek (kartridží) ? Díky Milan Plešek

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

náhradní filtrační vložky nalezne zde (odkaz).

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 06.07.2019 16:14

Dobrý den, uvažuji o koupi RO ale děsí mě velké množství odpadní vody. Týdně potřebuji vyrobit 60-70l vody tzn. Cca 200l odpadní vody. Při použití vysokotlakého čerpadla 0,8Mpa lze předpokládat snížení množství odpadní vody, což je fajn ale zajímá mne, zda je možné odpadní vodu za pomoci čerpadla opětovně přefiltrovat, aby se množství odpadu snížilo na přijatelné minimum?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, je to možné. K tomuto slouží napojení další membrány do série na výpust odpadní vody. Díky tomu je voda znovu přefiltrována a vzniká tak méně odpadní vody.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 25.05.2019 16:41

Dobrý den. Musí být sestava RO neustále připojena na vodovod nebo je možné ji po použití odmontovat aby nepřekážela (popřípadě jak je to složité) (panelák). Děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

z vsuvky, která je součástí balení lze za pomocí klíče odmontovat převlečnou matici a přívodní hadičku odpojit, jednodušší však pro Vás bude, když si zakoupíte přechodku na sprchu a budete vodu vyrábět ve sprchovém koutu / vaně.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 16.05.2019 02:13

Zdravím, koupil jsem dnes od vas tuto RO. Dotaz zní: je pravda že tato RO vyrobí přiblině 12l/h ? děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, při ideální podmínkách vyrábí tato RO přesně dané množství vody, viz. popisek produktu.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 04.05.2019 10:28

Dobrý den Chtěl bych se zeptat,jaké jsou parametry vody z RO? Myslím tím PH a TDS děkuji Martin

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

na tento dotaz bohužel nedokáži odpovědět, jelikož vždy záleží na parametrech vstupní vody. Běžně by však voda mělo o něco nižší pH a daleko menší KH a GH. 

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 31.03.2019 20:49

Dobrý den, Odstraňuje osmoza i křemičitany z vodovodní vody? Mám problém s hnědou řasou.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, RO odstraňuje i křemičitany.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 26.03.2019 09:03

Dobrý den, Odstraňuje tato RO z vody také NO3? Dekuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, odstraňuje. Voda z osmózy má podobné parametry jako destilovaná voda.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 01.02.2019 22:02

Dobrý den,chtěl bych si u vás koupit náplně do revezní osmózy dennerle 130,ale nevím jestli jsou ty vaše kontabilní stou mojí.Mohli byste mi napsat co všechno co mám vyměnit už jí mám rok.Díky Vyhnánek

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

životnost filtrů naleznete níže:

Membrána - cca 30 000 l vody / 1,5 roku

Uhlíkový filtr - 5 680 l

Sedimentační filtr - 11 360 l

DI filtr - 2000l

Vaší osmózu značky Dennerle bohužel neznám a nedokáži Vám tak bohužel zaručit zda filtry v naší nabídce budou kompatibilní.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 13.01.2019 18:21

Máte snadno napojitelný UV sterilizér pro tuto reverzní osmozu s hladkým průtokem? Lukavský

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

UV lampy pro reverzní osmózu bohužel nenabízíme.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 17.10.2018 10:32

Sedimentační i uhlíkový filtr u RO mají určenou životnost. Lze nějakým způsobem rozeznat, že jsou na konci své životnosti, nebo je nutno životnost hlídat podle uvedení do provozu, či podle protečených litrů vody? Který údaj je pro životnost rozhodující? Protože průtok 3 000 litrů za 1/2 roku (např. sedimentační filtr) nemohu dosáhnout. Děkuji za odpověď

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

uváděná životnost je spíše papírová. Prakticky lze poznat konec životnosti tím, že se výkon RO snižuje a hlavně parametry výstupní vody jsou horší než dříve.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 06.10.2018 14:08

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat je-li určená doba použitelnosti u membrány, která je z obalu vložená do korpusu a je odložená bez používání. Je-li životnost této suché membrány nějak časově omezená. Děkuji za odpověď

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

reverzní osmóza by se měla po prvním použití pravidelně používat v cca. 2-3 týdenních intervalech (minimálně). Jinak hrozí vyschnutí membrány a tím její znehodnocení. Membrána přestane být funkční a musí se zakoupit nová.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 10.09.2018 23:10

ťíravím. Mam 100L akva týždenne mením tak 30 litrov. Bude mi postačovať tato RO? Dajme tomu, že pomer nech je 1:3 cista voda/odpad ale meniť budem len tých 15l z RO. Stačí mi zapojiť RO v piatok prefiltrovať cca 50L (15L potrebnej vody tu zmiešam s 15L vody z kohútika) a o5 vypnúť odstaviť RO? Vydrží a može sa takto pouzivat? Kolko trva prefiltrovanie tych cca 50-80l vody?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, RO takto určitě lze používat. V podstatě by neměl být rozestup mezi používání více jak 3 týdny. Poté by mohla membrána vyschnout což by vedlo k jejímu nevratnému poškození. Co se týče doby za kterou Vám RO vyrobí vody tak tu bohužel nelze takto říct, jelikož záleží na tlaku vody a hlavně na parametrech vstupní vody.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 06.08.2018 08:07 Dobrý deň, uvažujem nad RO, ale odrázda ma značné množstvo odpadovej vody. Uvádzate ale, že na zmenšenie odpadovej vody je možno použiť čerpadlo, resp. ďalšiu membránu. Teraz si nie som istý, ale tak ma napadá, že ak by som použil RO s dvoma membránami 100 GPD + čerpadlo, tak rozdiel medzi čistou a odpadovou vodou by sa mal znížiť. Je to tak ? Ďakujem za odpoveď.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,

ano, těmito kroky se poměr odpadové vody zaručeně velice sníží. 

S pozdravem

Rostlinna-akvaria.cz

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 01.04.2018 09:59 Dobrý den, prosím o informaci, zdali - li mohu používat RO na studniční vodu. Vodu nepijeme, jde mi čistě o vodu do akvária. Rozbor jsem nedělal, ale určitě obsahuje spousty škodlivých látek. Dotaz zní, zda - li FO vodu pouze upraví na tvrdost a PH, či odstraní i ostatní škodliviny obsažené ve vodě? Díky P. Š

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano můžete a běžně se to tak dokonce dělá. Nejčastější použití RO je právě na úpravu vody pro pitné účely. Reverzní osmóza upraví pH, tvrdost a odstraní i ostatní škodliviny.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 15.11.2017 14:42 Dobrý den v jaké poloze a jakým způsobem má být RO přimontována na stěnu pomocí dodaného držáku tak aby z ní neupadla? Má poloha RO vliv na její funkci a výkon? Děkuji.

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
poloha nemá vliv na funkci. Může být svisle i vodorovně.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 13.11.2017 20:56 Dotaz ohledně "RO s mineralizátorem " Na jednu stranu se díky osmoze všechny mineráli odstraní a mineralizátor je zase navrátí. Prosím o vysvětlení. Chtěl bych kvalitní měkou vodu, ale nevím jestli je lepší RO bez, nebo s mineralizátorem ? děkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, jsou dvě možnosti použití RO:
1. Použijete pouze část vody z RO a doplníte ji klasickou vodovodní vodou. Tak díky poměru dosáhnete požadované tvrdosti a zároveň jsou ve vodě stále minerály.
2. Použijete pouze vodu z RO a minerály dodatečně doplníte. Druhá možnost se používá většinou u high-tech akvárií. Její výhoda je ta, že spolu s minerály jsou ve vodě i další nežádoucí látky + minerály ve vodě jsou v různém množství (liší se podle lokace). Když máte veškerou vodu z RO a merály dodatečně doplňujete, tak máte téměř přesnou kvalitu vody, kterou požadujete.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 07.11.2017 06:37 Dobrý den dostal jsem reverzni osmózu takže nevím její staři po mēření jde s ní tvrdá voda dá se zjistit který filtr chce vyměnit nebo doporučuje te koupit novou ? Dēkuji

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
pokud jde z osmózy tvrdá voda, je nutné vyměnit membránu. Zároveň s ní by se však určitě měly vyměnit i předfiltry, jelikož pokud je po smrti membrána, budou jistě na vyměnění i předfiltry.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 17.09.2017 11:06 Dobrý den, píšete, že RO obdržíme už složenou a stačí ji jen zapojit. Dostal jsem RO, ale je zapojena tak, že uhlíkový filtr je zapojený až za membránou, což neodpovídá ani popisu, ani vyobrazení v návodu. Je to tak správně? Dále nerozumím funkci oplachovacího ventilu, který je na návodu zapojený až na odtoku. Co a jak potom oplachuje?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, v návodu jsou uvedeny dvě verze. První verze je složena tak jak již obdržíte (tedy RO je složená jak uvádíme), pak je druhá verze, kterou doporučujeme a v případě, že chcete mít toto schéma zapojení, tak je potřeba prohodit hadičky. Nejprve jde voda do sedimentačního filtru, poté do uhlíkového filtru a nakonec do membrány.

Ano, oplachovací ventil je vždy zapojen na odtoku, jedině tam funguje. Jeho princip je takový, že na odtoku je restriktor (váleček), což se je zpomalovač průtoku - jednoduše aby Vám všechna voda neodtekla do odpadu. Na membráně se usazují nečistoty a tím že otevřete oplachovací ventil a obejdete tak restriktor, tak se na chvíli zvýší tlak, nečistoty se z membrány omyjí a zvýšíte tak životnost samotné membrány.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 25.08.2017 16:40 Dobrý deň, RO voda je vlastne ,,mŕtva" voda. Keď ju chcem použiť v akváriu, môžete mi poradiť, aké minerály ponúkate, aby nebola ,,mŕtva"? Viem, že sa dá aj riediť v pomere 1:1 s vodovodnou, ale sú aj nejaké prípravky, aby sa voda nemusela riediť? Ďakujem

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 21.08.2017 05:22 Dobry den mam otazku destilovana voda a RO v com je rozdiel vlastne mne to pride to iste vodivost a vystupna tvrdost neni to iste ci je lebo musim asi kupit ro ale destilky mam na 10000litrov zadarmo tak ci sa mi to oplati tu RO kupovat napiste diki

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, osmotická voda (přefiltrovaná přes RO) = voda destilovaná.

0x

Tento dotaz byl položen u produktu: Reverzní osmóza pro akvaristiku 75GPD + oplach. ventil zdarma 23.06.2017 15:09 Dobrý den, chtěl jsem se Vas zeptat, kolik je tak mnozstvi odpadu respektive na pomer mezi odpadni vodou a prefiltrovanou vodou v normalnich tlakovych podminkach bezneho vodovodniho radu cca. Je mi jasne, ze se to lisi ty tlaky ve vodovodnich radech, ale takovy nejaky prumer. Dekuji za odpoved. Uvazuju o RO, ale jedine co mi ji zatim vymlouva je prave mnozstvi odpadu, ktere si myslim, ze neni zrovna male nebo se mylim?

INVITAL

Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
je to jako píšete. Je velký rozdíl v tom, kde je osmóza zapojena, ale může to být např. běžně i 1:3 čistá voda vs. odpad. Odpadní voda je normální voda, kterou je možné použít na zalévání květin, mytí, úklid atd. Pokud byste chtěl poměr vylepšit, je možné nainstalovat čerpadlo, které poměr podstatně vylepší nebo zapojit do série ještě jednu membránu.

Mohlo by vás zajímat