Objednávky přes telefon: +420 555 444 753     (7:30 - 16:00)

|

Emailový kontakt: eshop@rostlinna-akvaria.cz

 

Reklamace zboží

Ač bycom si přáli, aby vše fungovalo bez problémů, tak se čas od času objeví nějaká závada. Jak postupovat v reklamaci naleznete níže.

1 Před odesláním reklamace doporučujeme projít nejčastějí závady, které naleznete vespod tohoto článku. Často se totiž jedná o drobnost a je tak zbytečné být dočasně bez dané položky. Pokud si nejste jistí, zdali je vhodné zboží zasílat k reklamaci, tak se nás můžete dotázat na emailové adrese eshop@rostlinna-akvaria.cz

2 Nejprve ověřte, že je zboží stále v záruční lhůtě. Dle zákonů ČR je reklamační lhůta 24 měsíců, u vybraných produktů nabízíme i prodlouženou záruku na 3 roky. Pozor! je možné reklamovat pouze závady na zboží, nikoliv jejich opotřebení. Pokud máte například vysvícenou zářivku (po garantovaných hodinách) nebo je membrána po životnosti (po garantované životnosti), tak toto zboží již nelze reklamovat.

3 Po ověření, že je zboží stále v záruční lhůtě vytiskněte níže uvedený formulář a vyplňte jej. Pokud nemáte k dispozici tiskárnu, tak prosím uveďte do ručně psaného dopisu všechny informace, které naleznete ve fomuláři v tomto odkaze: odkaz

4 Zboží pečlivě zabalte. Není nutné mít originální obal. Taktéž, pokud to dovoluje povaha zboží, tak není vždy nutné zasílat celý produkt. Pokud se Vám například porouchal pouze filtr v akvarijním setu, tak stačí zaslat pouze filtr.

Pamatujte, že za zboží přebíráme odpovědnost až po převzetí od přepravce. Pokud se tedy během cesty poškodí, tak Vám bohužel musíme zboží vrátit a Vy jej musíte reklamovat u přepravce.

4 Balík se zboží odešlete na adresu níže:

INVITAL Aqua s.r.o.
Pískov 16
Opava
747 07

5 Po přijetí zásilky začneme neprodleně pracovat na vyřízení reklamace, kterou dokončíme nejpozději do 30 pracovních dní. Snažíme se reklamace vyřídit co nejrychleji, ale zboží předáváme do autorizovaných servisů, kde nedokážeme ovlivnit rychlostt vyřízení.

6 Po uzavření reklamace Vás budeme informovat a domluvíme se na vrácení zboží.

Nejčastější závady a jejích odstranění

Filtry a čerpadla

Nefuknčí čerpadlo Před odesláním čerpadla nebo filtru ověřte, že není pouze zanesený rotor. Rotor je nutné totiž pravidelně čistit. Sejměte krytku rotoru, vyndejte vrtulku, vyčištěte a zkuste znovu spustit.

Hlučný vnější filtr Téměř vždy je hlučnost způsobena zavdušněním. Ta vzniká špatnou instalací nebo množstvím bublinek ve vodě. Ověřit, zdali se jedná o zavdušnění, můžete snadno. Filtrem zatřepejte, mačkejte nasávací pumpu, případně jej dočasně položte na bok. Pokud jdou z hadic bublinky, tak je filtr zavdušněn a stačí jej odvzdušnit. To provede opět třepáním, mačkáním pumpy apod. Filtr (konkrétně jeho hlavu) je nutné správně uzavřít, aby nedocházelo k opakovanému zavudšnění. Také pokud dodává CO2 do akvária, tak se do vtoku filtru nesmějí dostávat bublinky.

Netěsnící filtr Pokud dle manuálu výrobce pravidelně filtr servisujete, tzn. že v pravidelných intervalech měníte těsnění, tak vyzkoušjte zdali máte správně nasazenou hlavu na tělu filtru. Často se stává, že po údržbě naskládáme zpět do filtru filtrační média, ale ty trochu vyčnívají z posledního koše a tak hlava nesedne na tělo přesně. Filtr tak není uzavřen a může téct. Těsnění je nutné dle pokynů výrobce měnit, reklamace se na opotřebení nevztahuje.

Filtr má snížený výkon Je běžné, že po zajetí filtru se zanesou filtrační média a filtr ztratí až polovinu výkonu. Filtr a jeho materiály se jednoduše ucpout a voda přes ně neproudí, proto se volí silnější filtry. Zdali je Váš filtr pouze zanesen nebo je nutné jej reklamovat zjistíte snadno. Materiály z filtru vytáhnete a pustíte jej bez nich. Pokud bude proud normální, tak musíte pouze vyčistit filtrační materiály. Pamatujte, že výrobce uvádí průtok čerpadle bez filtračních náplní.

Vnější filtr nepumpuje vodu Vnější filtr, až na několik výjimek, je nutné mít vždy alespoň 10 cm pod hladinou vody v akváriu. Vnější filtry fungují na principu samospádu a pokud máte filtr nad hladinou, tak nebude fungovat. Pokud máte filtr umístěn pod hladinou a přesto nefunguje, tak filtr otevřete, zalijte jej až po okraj vodou, uzavřete, umístěte votk a výtok do akvária, napumpujte pumpou na hlavě filtru vodu do hadic a až následně spusťe - filtr nechejte cca 1-2 minut na rozběhnutí. Pokud to nepomůže, tak vodu do hadic nasajte ústy. To že samospád funguje ověříte snadno a to tak, že hadice po nasání otevřete a poteče z nich voda.

CO2

Difuzér/atomizér dělá velké bubliny Pravděpodobně je Vás difuzér/atomizér zanesen řasami. Vyjměte jej a umístěte na 30 minut do roztoku SAVA s vodou. Následně jej vymýjte a umístěte zpět.

Z redukčního ventilu syčí plyn Pravděpodobně jste nepostupovali dle pokynů v manuálu a protrhla se Vám membrána. Tuto skutečnost ověříte snadno. Redukční ventil otevřete podle fotografiíí níže:
http://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/dekorace-foto/581154.jpg
http://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/dekorace-foto/547446.jpg
http://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/dekorace-foto/515833.jpg
Pokud je černá membrána protržena, tak je potřeba ji vyměnit za novou. Kontaktujte nás na email eshop@rostlinna-akvaria.cz

CO2 nejde do akvária Pokud máte CO2 set, je správně nainstalován a nejde Vám CO2 do akvária, tak je pravděpodobně někde únik. Doporučujeme odšroubovat EMG ventil a celý set ponořit (včetně budíků) pod vodu. Únik naleznete podle ucházejících bublinek. Nezpomeňte, že únik může být i na hadičce. Pokud máte EMG ventil, tak ověřte že není ucpaný. Postupjte dle pokynů v manuálu.

Láhev je rychle prázdná Opět máte někde únik plynu. Postupujte dle postupu v bodě výše.

PH kontrolér neměří přesně Sondu podle návodu nakalibrujte. Zkontrolujte zdali se u baňky nezachytla nečistota. Ověřte, že sonda již není po životnosti (1-1,5 roku)

Hodnota pH na kontroléru nesmyslně skáče nebo nekonečně klesá Máte velmi pravděpodobně vadnou sondu a je nutné ji vyměnit

Elektromagnetický ventil hřeje Je to běžné. Není výjimkou, že teplota dosahuje i 40-50 stupňů Celsia.

Elektromagtický ventil bzučí Je to způsobené tlakem v systému. Dejte ventilu cca 14 dní, pak téměř vždy bzučení zmizí a již se neopakuje. Občas pomůže prohození vidlice ve zdířkách zásuvky.

Osvětlení

Osvětlení přestalo svítit Pokud máte kompatibilní zdroj z jinéhi svítidla, tak jej zkuste zapojit. Tak či tak bude nutné provést reklamaci, ale pokud budeme mít jistotu že se jedná o zdroj, tak pouze provedeme výměnu a bude to o mnoho rychlejší než reklamace celého svítidla. Pokud používáte stmívač nebo spínací hodiny, tak je zkuste odpojit, abyste ověřili zda je problém opravdu ve svítidle.

Zářivkové svítidlo přestalo svítit Nejprve ověřte, zdali nefunguje pouze zářivka. Pokud máte dvojici zářivek, tak musí fungovat obě dvě. Většina předřadníků má paralelní zapojení, což vyžaduje obě funkční zářivky.

Doctor Chihiros

Doctor Chihiros přestal vyrábě mlhu Životnost membrány je cca 6-12 měsíců. Pokud máte v provozu membránu kratší dobu, tak ji nejprve zkuste vyčistit. Membrána se zanáší a jakmile je zanesená, tak nefunguje. Vyčistit můžete membránu v octu, postup naleznete v návodu u produktu

Doctor Chihiros kontrolér nefunguje Zkuste jej restratovat dlouhým (10s) podržením tlačítka uprostřed kontroléru. Postup naleznete v návodě.

Doctor Chihiros se sám vypne Doctor Chihiros nefunguje v mořské vodě a ve vodě s TDS vyšší než 500. Je to bezpečnostní pojistka, která chránní Vaše rybky. Doporučujeme přístroj vyzkoušet v destilované vodě. Pokud v destilované vodě funguje, tak je problém s akvarijní vodou. Doporučujeme vyměnit větší množství vody, případně namíchat s destilovanou nebo deštťovou vodou.

UV lampa

UV lampa nesvítí/nefunguje UV lampy mají obvykle pojistku, takže když je lampa otevřená, tak zářivka nesvítí. Lampy mají velmi často průzor, kterým lze ověřit funkčnost zářivky. Doporučujeme se přes tento průzor dívat ve tmě, světlo je opravdu slabé. Ověřte také, že zářivka již není vysvícená (uvidíte při bližším pohledu, že je přepálená).

Reverzní osmóza

Reverzní osmóza vyrýbá málo vody Toto je nejčastěji způsobeno již starými filtry. Uhlíkový a sedimentační filtr je nutné měnit zhruba po 6 měsících. Membránu je nutné vyměnit zhruba po 1-1,5 roce. Samozřejmě záleží na kvalitě vstupní vody a intervalech používání.

Vzduchování

Vzduchovací motorek nevzduchuje Vyzkoušejte že hadička není přehnutá nebo ucpaná. Dále je potřeba si uvědomit, že motorky dokážou pracovat pouze na určitou vzdálenost, takže pokud máte několika metrovou hadičku, tak je nutné ji zkrátit. Pokud používá motorek na více akvárií, tak se přesvěčte, že motorek není napojen na příliš mnoho kamínků.

Hnojiva

Sypké hnojivo mění barvu Je to běžný jev například u Feroxu. V hnojivu probíhají reakce a po několika dnech/týdnech může změnit barvu, viz. popis produktu.

V namíchaném sypkém hnojivu jsou kousky Pravděpodobně jste použili kontaminovanou vodu. Na kvalitu hnojiva by to velmi pravděpodobně nemělo mít vliv ale doporučujeme použít destilovanou vodu a láhev před použitím dobře vymýt.

Hnojivo nevypadá dobře Hnojiva je nutné skladovat na temném místě mimo dosah světla, v opačném případě se může hnojivo poškodit.

Po přidání hnojiva se voda nakrátko zakalí Záleží na typu hnojiva ale není to nic neobvyklého. Například se to často stává po přidání železa do vody

Substráty, písky

Substrát plave Bohužel některé substráty jsou lehčí a po instalaci může část plavat (například Rataj Profi soil). Substrát nechte namočený ve vodě alespoň den. Částečky, které se nepotopí zkuste zatlačit pod voud (pak klesnou), případně je vyberte pomocí síťky.

Substrát zakalil vodu Záleží na typu substrátu, ale po zapnutí filtrace by měl během několika hodin zákal odeznít.

Akvarijní testy vody

Fe test nefunguje Většina testů bohužel nedokáže změřit koncentraci železa ve vodě, kterou dodáváme přes hnojiva (jsou v jiné vazbě). Doporučujeme vyzkoušet Seachem Fe multi test, který měření hnojiv zvládne.

Test na PO4 a NO3 nenaměří přidáváné hnojivo Je možné, že používáte substrát, který do sebe tahá živiny (ADA amazonia, Platinum Soil). Živiny tedy logicky z vody zmizí a není možné je již naměřit.

Příslušenství

Teploměr neměří přesně Pamatujte, že teplota vody v akváriu se může v různých místech lišit. Běžná je také odchylka v měření dle údajů výrobce.

Dekorace - kameny, kořeny

Kořen plave Většina kořenů opravud plave. Je nutné je buďto nejprve na několik týdnů zatížit pod vodu nebo kořen nainstalujte do akvária a částečně jej vložte do substrátu a položte na něj například kámen. Taktéž můžete pomocí silikonu kořen ke kamenu připevnit.

Na kořenu je bílý sliz Opět velmi částý jev. Doporučujeme manuálně odstraňovat dokud nezmizí.

Rostliny

Rostliny vypadají jinak než na fotografii Rostliny v pšstírnách se z důvodu technologie obvykle pěstují na vodou, takže mají jiný tvar a barvu listů. Po instalaci do akvária se adaptují a změní se.

Červené rostliny nejsou červené Aby bylo rostliny červené, tak musí mít dostatek světla, živin a případně i CO2. Bez toho nedosáhnete požadované barvy rostlin.

Rostliny v invitro kelímku zalehl gel Pokud nejsou rostliny žluté/hnědé, tak je nainstalujte do akvária. Téměř vždy se bez problému po několika dnech vzpamatují.

Odešleme dnes!

Odešleme
 ještě dnes!

Platí do 12:00

Doprava zdarma!

Doprava
ZDARMA

více zde

Sklad v Opavě!

Sklad
 v Opavě!

ihned k odběru

Typy platby

Platba

na dobírku,
kartou,
převodem

 
Zavřít
produkt

Výdejna-sklad v Opavě!

Možnost osobního odběru ZDARMA
Více info o tom kde nás najdete zde: odkaz
Rostlinna-akvaria.cz
U Cukrovaru 3 Opava 5, CZ 74705
(+420) 555 444 753 eshop@rostlinna-akvaria.cz Hours: Pondělí - 15:00 - 18:00 Úterý - 14:00 - 16:00 Středa - zavřeno Čtvrtek - 14:30 - 17:00 Pátek - zavřeno Sobota - zavřeno Neděle - zavřeno Akvaristika , Osvětlení Filtrace CO2 do akvária Akvarijní přísušenství Krmiva Dekorace Čerpadla Akvária Akvarijní chemie