Jsme největší eshop s akvaristikou v ČR a SK!
555 444 753(Po-Pá: 7-15h.)
Expedujeme ihneddoprava zdarmasklad v OpavěDokážeme poradit

Chihiros LED A serie 40-60cm 24W A401

Kód produktu: 2295

Extrémně výkonné světlo do akvária určené speciálně pro pěstování akvarijních rostlin. Celý popis

1 490 Kč
1 231 Kč bez DPH
57,31 €
47,35 € bez DPH
ks
Skladem více ks Skladem i na výdejně v Opavě (za internetovou cenu)
Zboží Vám doručíme 14.11.2018
  • Přijetí objednávky 12.11.

    Přijetí objednávky

  •  
  • Přijetí objednávky 13.11.

    Zabalení
    zásilky

  •  
  • Přijetí objednávky 13.11.

    Předání
    přepravci

  •  
  • Přijetí objednávky 13.11.

    Přeprava na
    Vaši adresu

  •  
  • Přijetí objednávky 14.11.

    Doručení objednávky

(pro přesný termín dodání zohledněnete i ostatní položky v košíku)

LED osvětlení Chihiros

Extrémně výkonné světlo do akvária určené speciálně pro pěstování akvarijních rostlin.

Osvětlení je díky příslušenství (nejrůznější nožky a úchyty) velmi variabilní a lze jej použít nad každým akváriem. Díky kovovým nožkám je možné jej umístit nad akvárium bez krytu, ale díky druhému typu nožek je možné jej umístit jednoduše do krytu, který byl původně konstruován pro zářivky. Stačí jej totiž jednoduše zaklapnout do původních patic zářivek, které se tak stanou pouze jeho držákem, přestože budou mimo provoz.

LED osvětlení Chihiros A bylo vyvinuto ve spolupráci s japonskými designéry a bylo do něj vloženo množství vysoce svítivých LED. Jednotlivé LED byly vybrány tak, aby pod nimi rostliny nejen dobře rostly, ale ukazovaly také své nejlepší barvy. Použity byly diody SMD 0,33W HCRI. Životnost LED je 30 až 50 tisíc hodin.

Osvětlení bylo navrženo tak, aby pod ním rostly rostliny co nejlépe. Záření z něj se tedy velmi podobá spektru slunečního světla. Navíc byly LED vybrány tak, aby vypadaly barvy rostlin pod nimi co možná nejlépe. Stejně jako u všech LED platí, že 1W svítí daleko silněji než 1W zářivkového osvětlení. Pro dosažení stejné síly osvětlení tedy není potřeba použít tolik W jako v případě zářivek.
Úspora je tedy v případě LED značná.

LED diody chihiros

Moderní vzhled osvětlení ocení především ti, kteří chtějí osvětlení umístit na akvárium bez krytu. Samotné tělo tvoří krásný hliníkový profil, který zároveň umožňuje efektivní chlazení osvětlení.



Možnosti umístění nad akvárium:

1. Akvárium s krytem, kde osvětlením Chihiros LED nahrazujete zářivky

Pokud chcete ušetřit energii, nahraďte Vaše současné zářivky za LED. 1W LED osvětlení vyzařuje cca stejné množství světla jako 2-3W zářivek. Jedno osvětlení Chihiros v krytu, které je stejně dlouhé jako Vaše současné zářivky tedy nahradí 2-3 Vaše současné zářivky.

Použijte držáky (můžete zakoupit zde - nejsou součástí) speciálně navržené tak, aby seděly na patice Vašich současných zářivek. Současné zářivky pouze vyšroubujte a na jejich místo umístěte LED osvětlení Chihiros. Jeho držáky jednoduše zaklapněte do patic zářivek. Ty již nebudou funkční, budou fungovat pouze jako držák. Nožičky budou pasovat do patic zářivek T8 i T5. Nožičky dokážou prodloužit osvětlení o 13 cm na každé straně. Pokud tedy máte například patice od sebe vzdálené 90 cm, pak LED osvětlení dlouhé nejméně 64 cm (64 + 13 + 13 = 90 cm).

Chihiros držáky

2. Umístění na hrany akvária

Můžete použít buďto plastových nožek (součástí balení) nebo kovových nožek (nutno dokoupit ZDE). Pokud si vyberete kovové nožky, můžete LED osvětlení Chihiros umístit i na delší akvárium, než je ono samo dlouhé. Kovové nožky dokáží na každé straně akvárium prodloužit až o 10 cm. Na akvárium 60 cm dlouhé tedy můžete použít i Chihiros A401, který meří jen 40 cm.
Navíc můžete libovolně měnit jeho výšku od hladiny, což se velmi hodí v případě, že chcete regulovat intenzitu osvětlení.

Chihiros držáky

3. Zavěšení nad akvárium

Poslední možností, jak svítidla instalovat nad akvárium, je jejich zavěšení. K tomu slouží zavěšovací kity.
Buďto zavěšovací kit pro jedno svítidlo: Chihiros kit pro zavěšení osvětlení A serie Single, nebo zavěšovací kit pro dvojici svítidel: Chihiros kit pro zavěšení osvětlení A serie Double

Svítidla můžete zavěsit buďto klasicky ze stropu, nebo je možné zakoupit Chihiros držák pro zavěšení, který následně umístíte na hrany akvária a svítidlo zavěsíte. Tento držák naleznete zde: Chihiros držák pro zavěšení osvětlení

Chihiros držáky Chihiros držáky Chihiros držáky Chihiros držáky

Na obrázcích výše můžete vidět jak zavěšení svítidel Chihiros A series funguje/vypadá.



Další fotografie:

ZDARMA k osvětlení navíc obdržíte originální stmívač, kterým si můžete nastavovat intenzitu osvětlení od 0-100%. Osvětlení je totiž velmi silné, proto doporučujeme ze začátku zvolit slabší intenzitu a postupně přidávat. Pokud byste totiž skokově po výměně světla zvýšili intenzitu, hrozil by zvýšený růst řas.

Parametry verze A401

Verze: A401
Rozměry: 40 x 6 x 5 cm
Příkon: 24W
Počet diod: 72 ks
Lumeny: 3850 lm

Chihiros Series A

Moderní LED osvětlení do akvária

Extrémně výkonné světlo do akvária určené speciálně pro pěstování akvarijních rostlin.


Osvětlení je díky příslušenství (nejrůznější nožky a úchyty) velmi variabilní a lze jej použít nad každým akváriem. Díky kovovým nožkám je možné jej umístit nad akvárium bez krytu, ale díky druhému typu nožek je možné jej umístit jednoduše do krytu, který byl původně konstruován pro zářivky. Stačí jej totiž jednoduše zaklapnout do původních patic zářivek, které se tak stanou pouze jeho držákem, přestože budou mimo provoz. LED osvětlení Chihiros A bylo vyvinuto ve spolupráci s japonskými designéry a bylo do něj vloženo množství vysoce svítivých LED. Jednotlivé LED byly vybrány tak, aby pod nimi rostliny nejen dobře rostly, ale ukazovaly také své nejlepší barvy. Použity byly diody SMD 0,33W HCRI. Životnost LED je 30 až 50 tisíc hodin.


Osvětlení bylo navrženo tak, aby pod ním rostly rostliny co nejlépe. Záření z něj se tedy velmi podobá spektru slunečního světla. Navíc byly LED vybrány tak, aby vypadaly barvy rostlin pod nimi co možná nejlépe. Stejně jako u všech LED platí, že 1W svítí daleko silněji než 1W zářivkového osvětlení. Pro dosažení stejné síly osvětlení tedy není potřeba použít tolik W jako v případě zářivek. Úspora je tedy v případě LED značná.


Moderní vzhled osvětlení ocení především ti, kteří chtějí osvětlení umístit na akvárium bez krytu. Samotné tělo tvoří krásný hliníkový profil, který zároveň umožňuje efektivní chlazení osvětlení.


Možnosti umístění nad akvárium:

1. Akvárium s krytem, kde osvětlením Chihiros LED nahrazujete zářivky

Pokud chcete ušetřit energii, nahraďte Vaše současné zářivky za LED. 1W LED osvětlení vyzařuje cca stejné množství světla jako 2-3W zářivek. Jedno osvětlení Chihiros v krytu, které je stejně dlouhé jako Vaše současné zářivky tedy nahradí 2-3 Vaše současné zářivky.

Použijte držáky (můžete zakoupit zde - nejsou součástí) speciálně navržené tak, aby seděly na patice Vašich současných zářivek. Současné zářivky pouze vyšroubujte a na jejich místo umístěte LED osvětlení Chihiros. Jeho držáky jednoduše zaklapněte do patic zářivek. Ty již nebudou funkční, budou fungovat pouze jako držák. Nožičky budou pasovat do patic zářivek T8 i T5. Nožičky dokážou prodloužit osvětlení o 13 cm na každé straně. Pokud tedy máte například patice od sebe vzdálené 90 cm, pak LED osvětlení dlouhé nejméně 64 cm (64 + 13 + 13 = 90 cm).

 Chihiros umístění do krytu

2. Umístění na hrany akvária

Můžete použít buďto plastových nožek (součástí balení) nebo kovových nožek (nutno dokoupit ZDE). Pokud si vyberete kovové nožky, můžete LED osvětlení Chihiros umístit i na delší akvárium, než je ono samo dlouhé. Kovové nožky dokáží na každé straně akvárium prodloužit až o 10 cm. Na akvárium 60 cm dlouhé tedy můžete použít i Chihiros A401, který meří jen 40 cm. Navíc můžete libovolně měnit jeho výšku od hladiny, což se velmi hodí v případě, že chcete regulovat intenzitu osvětlení.



3. Zavěšení nad akvárium

Poslední možností, jak svítidla instalovat nad akvárium, je jejich zavěšení. K tomu slouží zavěšovací kity. Buďto zavěšovací kit pro jedno svítidlo: Chihiros kit pro zavěšení osvětlení A serie Single, nebo zavěšovací kit pro dvojici svítidel: Chihiros kit pro zavěšení osvětlení A serie Double

Svítidla můžete zavěsit buďto klasicky ze stropu, nebo je možné zakoupit Chihiros držák pro zavěšení, který následně umístíte na hrany akvária a svítidlo zavěsíte. Tento držák naleznete zde: Chihiros držák pro zavěšení osvětlení

Na obrázcích výše můžete vidět jak zavěšení svítidel Chihiros A series funguje/vypadá.
Další fotografie:

ZDARMA k osvětlení navíc obdržíte originální stmívač, kterým si můžete nastavovat intenzitu osvětlení od 0-100%. Osvětlení je totiž velmi silné, proto doporučujeme ze začátku zvolit slabší intenzitu a postupně přidávat. Pokud byste totiž skokově po výměně světla zvýšili intenzitu, hrozil by zvýšený růst řas.

Parametry verze A401

Verze: A401

Rozměry: 40 x 6 x 5 cm

Příkon: 24 W

Počet diod: 72 ks

Lumeny: 3850 lm

Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde: přihlášení

Jan H. dne 27. 8. 2018

Zákazník neuvedl textové hodnocení

Nahlásit chybu /
doplnit informace

Technické parametry

Objednací číslo: 2295
Výrobce: LED osvětlení akvária Chihiros | Vše od Chihiros
Kategorie: LED osvětlení akvária
Dostupnost: ihned k odeslání
Barva LED osvětlení: bílá
Osvětlení pro rostliny: pro náročné rostliny
Délka osvětlení: 31cm - 49 cm
Použitá technologie LED osvětlení: LED diody a čipy
Typ osvětlení: závěsná svítidla
Produktová řada osvětlení: Chihiros LED A serie

Zeptejte se odborníků

Nenašli jste níže odpověď na to co jste hledali? Zeptejte se nás:

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zpracování a zobrazení dotazu společností INVITAL Aqua s.r.o. Máte právo svůj souhlas odvolat. Více informací v zásadách zpracování osobních údajů a souhlas se zpracováním osobních údajů za účelem vkládání diskuzních příspěvků.​

10.11.2018 22:30

Dobrý den mám otázku jestli tohle světlo bude dostačující pro velikost akva 40x25x25cm kde pěstují E. Parvula děkuji

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, toto osvětlení bude pro Vaše akvárium až příliš výkonné. Lze ho tedy použít, ale doporučuji výkon osvětlení snížit pomocí přiloženého stmívače.

10.11.2018 17:00

Dobrý den mám akvarijní set Diversa 450l rovný zářivky 120 cm jaká délka led osvětlení Chihiros bude pasovat do stávajícího krytu děkuji

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

s rozměrem těchto zářivek je bohužel problém, jelikož verze A1201 je příliš dlouhá a verze A901 zase příliš krátká. Jediné řešení by tak bylo patice od zářivek upravit tak, aby byly od sebe dál a šlo by umístit verzi A1201.

06.11.2018 21:48

Dobry den, bude mi stacit rozmery tady tohle osvetleni na akvarium o rozmerech š45/v34/h36, nebo bych to mohl popripade nadstavit temi kovovymi drzaky? Dekuju za info

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pokud zakoupíte kovové držáky tak bude toto osvětlení vhodné pro akvárium o délce maximálně 40 cm. Pro rozměr 45 cm budete potřebovat alespoň verzi A251.

04.11.2018 19:21

Dobrý deň. mám akvárium 90x50x40 160L a mam osvetlenie odvas LFLCL1000 30w a Chihiros A801 50w. Bude to stačiť na kobercovku a červené rastliny?

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den, ano zcela určitě.

02.11.2018 23:56

Dobry vecer, Mám akvárium Tanganika o rozměrech 200x60x50..prosim o doporučení jake LED osvětlení by bylo vhodne .Dekuji

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

doporučuji použít vedle sebě dvě světla o délce 90 cm. Např. 2x Chihiros A901. Celkově alespoň 100W příkonu.

02.11.2018 14:22

Dobrý den Mám v plánu použití tohoto světa pro moje akvárium 150 x 50 x 60 ale nevím jestli jedno nebo dvě. Mám osázeno červenými a kobercovými rostlinami + méně náročné. Bude možno při použití dvou světel použít programovatelný stmívač ?. Děkuji.

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro náročné rostliny budete potřebovat zhruba 110 až 170W dle náročnosti (nižší hranice spíše pro středně náročné). Ano, programovatelný stmívač lze napojit i na dvě světla.

01.11.2018 15:02

Dobrý den. Chtěl bych pěstovat náročnější rostliny včetně kobercovych. Akvárium 150*55v*50h. Výška vodního sloupce v předu je cca 50cm. Prosím o radu k počtu a modelu vhodného osvětlení. Děkuji.

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

na pěstování nejnáročnějších rostlin v takto velkém akváriu budete potřebovat LED osvětlení o výkonu 100-170W (nižší hodnota je už spíše pro středně náročné rostliny). Záleží již na Vás, zda preferujete bílé diody nebo RGB. Pokud bílé, pak bych doporučil 4ks osvětlení A601: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-led-a-serie-60-80cm-39w-a601

29.10.2018 14:04

Dobrý den, zajímala by mě délka a šířka samotného hliníkového těla u Chihiros LED A serie 80-100cm 50W A801. Děkují

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

přesná délka osvětlení bez držáků je 79 cm a šířka osvětlení je 6 cm.

26.10.2018 09:56

Dobrý den, mám akvárium Diversa set (80x35x40cm) s tímto krytem https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/diversa-kryt-na-akvarium-80x35-cm-led. Rád bych zavedl do akvária náročnější rostliny (červené) a zároveň i kobercovky. Předpokládám, že současné LED světlo není dostačující? Můžete mi prosím konkrétně poradit které světlo zvolit, aby spolu s hnojením Seachem Flourish a Seachem Flourish Excel, bez substrátu (mám křemičitý písek 2-4mm a nerad bych překopával celé dno a dával substrát pod - náhodou nelze pouze dosypat substrát na tento písek? Případně jaký?) dosáhl požadovaných výsledků? Rád bych, zachoval kryt, je tedy nutná integrace světla do současného krytu. Předem děkuji za odpověď.

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

u krytu diversa s LED osvětlení nelze jen tak stávající světlo vyměnit za jiné výkonnější, jelikož má své patice do kterých klasické LED osvětlení nepasuje. Osvětlení by tak bylo možné pouze vlepit do krytu případně položit na krycí sklo (pokud máte).

Co se týče pěstování kobercových rostlin tak ty jsou jedny z nejnáročnějších a vyžadují výkonné osvětlení, výživné dno a větší i plynné CO2.

Pokud tedy máte pouze křemičitý písek tak by jste musel celé dno předělat, jelikož nelze na písek jen tak dosypat substrát.

23.10.2018 21:54

Mohu dát led svetlo chichiros 120cm na krycí skla? Bylo by to v krytu.

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, je to možné, ale osvětlení by nemělo ležet přímo na krycím skle. Doporučuji osvětlení podložit, aby zde byla aspoň menší mezera a osvětlení se mohlo správně chladit.

21.10.2018 21:01

Dobrý den, jaké osvětlení pro akvárium 100*40 a výška 50cm by ste doporučil, děkuju.

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

prosím o upřesnění zda a jaké rostliny plánujete pěstovat ve Vašem akváriu. Zda méně či více náročné rostliny (červené či kobercové). Podle toho Vám následně doporučíme vhodné osvětlení.

20.10.2018 21:43

Dobrý večer, dají se pod tímto světlem při výšce akvária 50 cm pěstovat středně i náročné rostliny, jako jsou kobercovky např. Cuba i červeně zbarvené? Jde o to, jestli tuhle výšku akvária to světlo prosvítí. Předem děkuji za odpověď

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

s prosvícením hladiny o výšce 50 cm nebude u tohoto osvětlení problém.

16.10.2018 21:09

Dobrý den. Uvažuji o objednání tohoto svítidla a osazení do krytu místo T8. Při porovnávání se sérií A plus mi připadá, že A plus má průhledný kryt LED diod a A ho nemá. Dotaz je: nehrozí kondenzace vody na diodách? A druhý dotaz. Lze A plus umístit do krytu a pokud ano, je adaptér do patic stejný jako u série A? Díky za odpověď.

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

klasická série a série Plus je konstrukčně zcela stejné. Mají stejný kryt, i hliníkový rám. Série Plus je však 2x tak široká a díky tomu má 2x větší výkon. 

Umístění do krytu je tak možné pouze u klasické verze a kryt by měl být odvětrávaný, aby se voda na světle nesrážela.

15.10.2018 10:31

Dobry den, chcel by som pouzit osvetlenie Chihiros LED A serie 50-70cm 33W A501 ako nahradu T5 trubic pre akvarium Juwel Rio 125 (80x35 cm). Bude stacit jedno taketo osvetlenie umiestnene do krytu aj na pestovanie rastlin narocnejsich na svetlo alebo by bolo potrebne dat tam dve - jedno namiesto kazdej T5? Dakujem za odpoved.

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro středně náročné rostliny by výkonově stačilo i jedno toto osvětlení. Problém však bude v tom, že LED osvětlení je příliš krátké na to, aby Vám osvětlení i kraje Vašeho akvária. Osobně bych tak raději zakoupil dvě, případně kryt upravil tak, aby šlo umístit i delší zářivky.

15.10.2018 09:01

Dobrý den, měl bych dotaz ohledně světla. Mám akvárium 60x30x30, které je nejvhodnější na pěstování náročných rostlin? Někde níže jsem se dočetl, že Chihiros LED A serie 60-80cm 39W A601, ale nerozumím proč? Potřebuji, aby to sedělo nejlepé na mou délku 60cm a aby se dařilo i kobercovkám. Děkuji za odpověď.

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

osvětlení značky Chihiros jsou vhodné pro pěstování náročných rostlin, jelikož mají ke své délce dost vysoký výkon. Jiné LED osvětlení mají totiž při stejné délce daleko nižší výkon a jsou tak vhodnější pro méně náročné rostliny.

08.10.2018 23:19

dobry den mam akva 120x40x50cm a chtel bych chchiros a801 a jde mi o to jestli pujde dat do krytu misto zarivky a bude stacit na stredne narocne rostliny dekuji

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

osvětlení Chihiros lze umístit do krytu. Záleží však jak dlouhé jste měl původní zářivky v krytu.

Co se týče výkonu osvětlení tak jedna verze A801 by byla dostatečně výkonná pro středně náročné rostliny. Obávám se však, že by Vám 80 cm osvětlení nedokázalo dokonalo osvítit i kraje osvětlení.

03.10.2018 22:52

Dobrý den, stále si nemohu vybrat přesnou variantu osvětlení. Můžete mi prosím poradit kterou variantu použít na akva 60x30x30, běžné rostliny, umístění do patic v orig. krytu po zářivce T8 délky 438mm. Jsou skutečně součástí dodávky i držáky do patic po zářivce ? A jaká je skutečná délka světelného tělesa ? U A401 40cm, A301 30cm atd... nebo se liší jen výkonem ? U obou uvádíte rozsah 31cm - 49 cm. Děkuji

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

skutečná délka každé verze je podle označení. Tedy verze A301 měří 30 cm, verze A401 měří 40 cm,...

Co se týče držáku do patic původních zářivek tak již součástí balení nejsou a je potřeba je zakoupit zvlášť, viz. popisek produktu.

02.10.2018 16:43

Mám 100 cm akvarko mozem použit toto svetlo?

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, toto osvětlení lze prodloužit na 100 cm pomocí těchto držáků (odkaz).

29.09.2018 16:55

Dobrý den, mám akvárko 150 x 40 cm a uvažuji o ledkovém osvětlení. Lze použít toto osvětlení Chihiros LED A serie 120-140cm 65W A1201, které je uváděno pro 120 - 140 cm a nebo máte přímo pro rozměr 150 cm. Dále se mi zdá výkon 65 W na LED hrozně vysoký? Budu mít zájem i o přístroj na odstranění řas. Děkuji za odpověď, Matušek

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

bohužel se takto dlouhá osvětlení standardně nevyrábí. Verzi A1201 tak lze použít pouze pokud máte osvětlení jak zavěsit nad akvárium či máte krycí skla na které by jste mohl osvětlení umístit.

Co se týče výkonu tak záleží jaký je celkový objem a hloubka akvária. Dále záleží jak náročné rostliny v akváriu pěstujete.

24.09.2018 15:20

Dobrý den, bude prosím stačit A série a351 21W, na kobercovku do akva 50*30 , 35cm vysokého? Děkuji!

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, jedno osvětlení bude výkonově dostatečné i pro náročné rostliny jako jsou kobercové či červené.

23.09.2018 16:40

Dobrý den. Zařizuji nové akvarium a chci ze staršího použít dvě světla Chihirios, jedno je 24W a druhé 18W. Akvárium má rozměr80x40cm,výška hladiny 45cm. Budou tyto dvě světla dostačující i pro pěstování náročnějších rostlin? A mám je dát do jedné řady nebo před sebe? Děkuji za odpověď. MK

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano svítidla budou dostatečně silné i pro pěstování náročných rostlin na světlo. Svítidla bych dal do jedné linie aby světlo bylo po celé délce.

23.09.2018 14:24

Dobrý den . Mam akvarium o delce 116 cm. Umístěné ve zdi otvor 123 cm. Puvodní svetlo patice 120 od sebe. Jaké světlo mi doporučíte. Akvarium s rostlinami. Děkuji

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pokud potřebujete vyměnit stávající trubicové osvětlení za LED osvětlení tak zde záleží na mnoho parametrech. Máte kryt odvětráván nebo máte krycí sklo? Pokud se Vám totiž v krytu sráží voda tak osvětlení značky Chihiros není vodotěsné. V tomto případě bude vhodnější osvětlení značky Aquatlantis (odkaz)

Co se týče světla Chihiros LED A Serie A1201 tak osvětlení i s držáky měří cca. 125 cm, původní patice by jste tak musel více roztáhnout.

17.09.2018 16:37

Dobrý den, nemohu si poradit, které LED osvětlení zvolit. Potřebuju ho upevnit do hlinikového krytu, vnitřní rozměr 56 cm. Akvárium 60*30*35 cm, náročnější rostliny. Váhám nejen ohledně intenzity světla, ale i zabarvení - bíla nebo modrobílá? Děkuji.

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pokud hodláte pěstovat náročnější rostliny, tak zvolte určitě bílou barvu. Modrobílá není pro rostliny až tak vhodná. Pro náročné rostliny doporučuji 20-30W.

16.09.2018 13:37

Dobrý den chtěl bych se zeptat mám akvarium o délce 130cm chtěl bych se zeptat když je světlo tedy 120-140cm jak se řeší uchycení na akvariu v rozteči 130cm děkuji

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

rozšíření osvětlení Chihiros se provádí pomocí těchto držáků (odkaz).

09.09.2018 19:01

Dobry den. Planujem zalozenie rostlinneho akvaria o objeme 55-60l. Rozmer cca. 60*30*30 alebo netradicnejsie 45*36*35. Bude toto osvetlenie dostačujúce na pestovanie kobercovych rastliniek a bude sa dat upevnit aj na rozmer 60cm? Ďakujem

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro akvárium s netradičními rozměry by verze A301 stačila i pro náročné rostliny. Co se však týče akvária s rozměry 60*30*30 tak zde bohužel verzi A301 nelze použít, musel by jste tak zvolit delší verzi A401.

08.09.2018 16:06

Dobrý den,mám nádrž 150x70x50 s rostlinami.Jakou sestavu osvětlení led Chihiros byste mi doporučili . Předem děkuji za odpověď.

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

bohužel takto dlouhá osvětlení se standardní nevyrábí. Máte možnost osvětlení zavěsit nad akvárium? Případně máte krycí skla na které by šla osvětlení položit?

Dále prosím o upřesní jaké rostliny plánujete pěstovat, zda méně či více náročné rostliny (kobercové nebo červené)?

30.08.2018 22:30

Dobrý den, Bude toto stačit na pěstování kobercových rostlin v nano akvariu 30l 29x29x35? Nebo doporučuje koupit A301? U toho si nejsem jistý, jestli by ten centimetr nedělal problém. Diky

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

pro Vaše akvárium bude bohatě dostačující verze A251, která je výkonově vhodná i pro náročné rostliny jako jsou kobercové či červené.

24.08.2018 21:27

Dobrý den dá se přijet za vámi do Opavy a vybrat si zboží na místě nebo fungujete jen jako eshop jQuery17207804018197085647_1535356119927 Děkuji

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

v Opavě máme pouze výdejní místo. Je zde však možné si vybrat kořeny či kameny. Pokud máte zájem o jiné zboží tak je lepší si objednávku vytvořit předem ať nemusíte čekat na vyřízení a nachystání Vaší objednávky.

21.08.2018 10:42

Dobrý deň, chcel by som sa opýtať na regulator stmievanie. Akú intenzitu svetla ma na jednotlivých stupňov od 1-7. Dakujem, pekný deň

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

každý krok je trošku jiný. Většinou však mají v rozmezí od 15 do 20%. Přesné hodnoty však bohužel neznáme.

08.08.2018 06:40
Dobrý den, mám kryt ze setu 100cm s 2 zářivkami 30w.Ráda bych toto světlo, jakou délku byste mi doporučili? Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, pokud by jste chtěla světlo umístit do patic místo zářivek, doporučuji zvolit délku o cca 10 cm, než je rozměr mezi oběma paticemi. Následně pak je potřeba dokoupit držáky do patic. https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/drzaky-do-patic-zarivkovych-osvetleni-t5-t8   S pozdravem E-SHOP Rostlinna-akvaria.cz
31.07.2018 07:03
Dobrý večer. Snižuje se dobou svítivost led osvětlení chihiros led A 1201? Pokud ano, procentuálně jakou intenzitou? Děkuji za odpověď. J.Cielecký
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
tento údaj bohužel výrobce neuvádí a běžným okem toto nelze vypozorovat. Lze však předpokládat, že časem se osvětlení vysvítí. Tato doba se však odhaduje na 5 a více let.
30.07.2018 10:33
Dobrý den. Jaké osvětlení by jste mi doporučili na akvárium120*45*45cm ? Jedná se o rostlinné akvárium s kobercovkami a náročnými rostlinami. Uvažoval jsem o sinkoru 2.ks., ale mám sílu skla 12.mm., takže to nepůjde a jeden chihiros A1201 se mi zda málo. Děkují.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
pro Vaše akvárium budete potřebovat osvětlení o výkonu cca. 85 W. Tedy pokud máte příliš široké skla tak je možností zakoupit Chihiros + osvětlení LFL-CL.
26.07.2018 06:59
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda bude toto světlo stačit na akvárium o velikosti (80x30x40) pro růst náročných, kobercových rostlin? děkuji.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano, toto osvětlení bude možná až příliš silné. Doporučuji tak při zakládání akvária snížit intenzitu osvětlení na cca. polovinu a následně postupně výkon osvětlení zvyšovat, aby nedošlo k výskytu řas.
25.07.2018 10:00
Dobrý den, prosím o info, zda si svítidlo (stmívač) pamatuje poslední nastavenou hodnotu tzn. zda po nočním vypnutí svítidla časovým spínačem na přívodu a opětovném zapnutí rozsvítí na původní nastavenou hodnotu nebo naběhne na 100% a je nutné pokaždé regulovat? Děkuji.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
manuální stmívač si pamatuje poslední hodnotu. Nastavíte 80% a na 80% bude svítit světlo stále i po roce.
22.06.2018 07:23
Dobry den chci se zeptat zda toto osvetleni Chihiros LED A serie 120-140cm 65W A1201 ma 120 cm nebo mene bez tech paciček na nasazeni nad akvarium hodlam toto osvetleni vlozit do plastoveho krytu a kryt ma presne 120 cm Diky za odpoved
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
osvětlení má přesně 119 cm a s držáky má přesně 120 cm.
03.04.2018 06:45
Dobrý den, potřebuji poradit s výběrem LED osvětlení a s příslušenstvím, chtěl bych kobercové rostliny. Mám 2 zářivky dl.59 cm, 18W/T8. 1. Jaké světlo mi doporučíte? A401, nebo A501, nebo jiné? 2. Je součástí i zdroj? Není o něm zmínka 3. Dá se ovládat původním časovým spínačem? Součástí má být i stmívač, pamatuje si nastavení při použití původního čas. spínače? 4. předpokládám, držák do patic +99Kč/pár Děkuji 
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
pro doporučení výkonu budu potřebovat znát rozměry akvária, nicméně jako náhrada za dva kusy zářivky 59 cm 18W bude vhodné svítidlo A501:
Součástí osvětlení je zdroj a vše potřebné pro jeho provoz. Otázku "Dá se ovládat původním časovým spínačem" si nejsem jistý zdali správně chápu. Pomocí stmívače lze nastavovat sílu osvětlení. Stmívač si pamatuje uložené nastavení.
01.04.2018 10:10
Dobry den, prosim mame akvarium 125x40x40. Budeme mit nenarocne rostliny. Mozna i stredne narocne. Nebude toto svetlo moc silne? Myslim ze by stacilo ho nastavit na 50 procent. Muzete i doporucit jine svetlo. Dekuji.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
s náročnými rostlinami odhaduji že bude stačit světlo zeslabit na cca 90%.
18.03.2018 23:36
Dobrý den,prosim zajimalo by mě jestli k tomuto modelu jde připojit automaticky stmívač moc děkuji Bláha
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano lze a běžně se napojuje. Nejčastěji se používá tento kontrolér:
18.03.2018 12:06
dobrý den,lze osvětlení Chihiros A 501 instalováno do krytu akvária aníž by došlo k poškození osvětlení vlhkostí.Je osvětlení vodotěsné.Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano je možné instalovat do krytu. Osvětlení má krytí IP 67, takže je nutné aby byl kryt dobře odvětráván.
09.03.2018 15:39
Dobrý den, dostanu kovové tělo toho osvětlení, po sundání plastových nožiček (na prvním snímku) do krytu který má (vnitřní rozměr) 119,5 cm Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
světlo má dle technického listu 1200mm. Nedokáži Vám odpovědět, stačí aby ve výrobě někdo přidal nechtěně 5 mm a sedět přesně nebude. Nicméně stále je zde možnost vrátit ve 14 denní lhůtě.
04.03.2018 20:42
Dobry den, chtel bych zakoupit 2 x uvedene LED osvetleni Chihiros LED A serie 120-140cm 65W A1201. Mam osvetlovaci rampu od Juwel 2x54W, trubice 1200 mm. Bude mi uvedene LED osvetleni pasovat do teto rampy? Pokud ne, jake varianty LED osvetleni z vasi nabidky by byly vhodne pro akvárium 150 cm (Vision 450 litru), mam i kobercovky.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
bohužel osvětlení nebude pasovat. Zvolte kratší verzi A901 o délce 90 cm.
25.02.2018 10:24
Dobrý den, jak moc lze rozšířit Chihiros LED A serie 120-140cm 65W A1201, je reálné ho dát na akvária 160 a 170cm dlouhá? Bohužel nemám jej jak zavěsit, čili potřebuji sehnat světla o této délce, případně budu muset nechat vyrobit kryt na míru se zabudovaným osvětlením (což se mi nechce), rád bych měl otevřenou hladinu a světlo pár cm nad :-)
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
i přes použití kovových držáků nedostanete svítidlo na delší akvárium než 140 cm.
Na požadované rozměry by šlo použít svítidlo Aquatlantis:
25.02.2018 10:20
Dobrý den, chci nahradit klasicke zarivky t8 v setovem krytu za jedno led osvětlení. Mam akvárium 80x35x40 cm od Diversy. Bude mi toto osvětlení A501 stačit na nenáročné rostliny? Budedelka osvetleni sedet do patic, ve kterych jsou klasicke zarivky 590 mm? Případně jestli můžu zvolit variantu 60 cm A601? Aby se to vlezlo do patic? Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
zvolte variantu A501, která nahradí zářivky. A601 by se již do prostoru mezi paticemi nevlezla.
19.02.2018 22:21
Zdravím, dnes jsem si koupil led světlo chichiros A801. Po zapnutí led světla nad akváriem jsem nestačil žasnout. To se s obyč světlem nedá srovnat. Ale co je úplně nejlepší, tak to nádherně vybaví ryby. Za mě velká spokojenost.....1
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
děkujeme za recenzi, která pomůže ostatní zákazníkům v rozhodování.
19.02.2018 22:17
Dobrý den, mám rohové akvarium 72 x 72 x 50 v krytu mám dvě zářivky 24W/865 T5 55cm ... chci je nahradit jedním Chihiros LED A serie 45-65cm 27W A 451 ... je to správná volba? Bude mi to stačit a osvětlím celé akva? Děkuji za odpověď ...
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
podle typu současného osvětlení odhaduji že máte nenáročné až středně náročné rostliny. V tom případě je náhrada dvou zářivek 24W 55 cm za A451 správná volba.
17.02.2018 13:36
Dobrý den, chci se zeptat na vhodné osvětlení pro akvarium 80x40x40 s tím že bych časem chtěl doplnit i kobercové rostliny a dodávat CO2. Předem děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
toto svítidlo zvládne v akváriu 80x40x40 i ty nejnáročnější rostliny na světlo. Pokud ze začátku neplánujete náročné rostliny na světlo, tak doporučuji svítit na 50% výkonu.
17.02.2018 13:22
Mám dotaz, jestli se osvětlení chichiros prodává i s příslušenstvím pro montáž do patic T-8?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano, příslušenství je součástí osvětlení.
15.02.2018 21:47
Dobrý den, zařizuji nové akvárium 140x50x50. S LED osvětlením nemám zkušenost, chtěl bych časem pěstovat i náročnější rostliny. Bude toto světlo vyhovující?? Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
jedno svítidlo bude vhodné pro nenáročné a středně náročné rostliny. Pro náročné červené a kobercové rostliny budete potřebovat dvě svítidla.
12.02.2018 21:59
Dobrý den, mám akvarium 126x36x57cm (ŠxHxV) a chtěl bych nahradit současné zářivkové osvětlení za LED osvětlení. Na akvarium mám krycí sklo, které bych nechtěl dále používat, ale kdyby vadilo cákání bublinek ze vzduchovacích kamenů atd., tak je možno ponechat (IP krytí mají svítidla myslím dobré). Chovám živorodky, převážně Paví očka, která kypí krásnými barvami. Akvarium je osazeno méně náročnými rostlinami typu Anubis, Echynodorus a Hydrophyla. Jde mi samozřejmě o vyniknutí barev jak rostlin, tak rybek a hlavně o zajištění správného světla pro jejich správný růst. Prosím o pomoc s výběrem vhodného tělesa. Dle Vašich odpovědí na dotazy předpokládám, že mi doporučíte Chihiros led a serie 120-140cm... této variantě se vůbec nebráním, naopak jsem ji nakloněn, pouze mi přijde na tuto velikost akvaria malé (pouze esteticky - zanedbatelné), ale rád bych znal Váš názor a také co se týče uchycení, zda doporučíte raději kovové nožičky a vhodnost světelného spektra. Dále mě zaujal Odyssea dual pro 2x54w 122-140cm, ale ta není LED. A třetí varianta je Z series LED osvětlení 32W 120cm. Ještě prosím do doporučení vhodného topítka pro toto akvarium. Dům je vytápěn na cca 22-25C° a akvarium je třeba vytopit na cca 23-27C°. Současné 100W topení není dostačující. Předem velice děkuji za Vaši odpověď. Lukáš
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
doporučení svítidla jste odhadl a vybral správně. Pro nenáročné a středně náročné rostliny doporučuji zvolit svítidlo A1201:
Svítidlo dokonce zvládne i některé náročnější rostliny, tak doporučuji ztlumit ze začátku výkon na cca 70-80% přes přiložený stmívač (součástí balení).
Světelné spektrum je standardní denní bílá vhodná jak pro rybičky tak i pro rostliny. Uchycení bude nejlepší přes kovové držáky:
Topítko doporučuji zvolit silnější:
Pokud zvolíte silnější topítko, než by bylo potřeba, tak se stane pouze to, že topítko vytopí akvárium rychleji (pak se vypne) a budete mít jistotu, že jste zvolil dostatečně silný výkon.
12.02.2018 21:34
Dobrý den, chci koupit nové osvětlení a nahradit jím stávající kryt se zářivkami T5. Nové osvětlení by mělo být zavěšené ze stropu nad akváriem (85x50x55cm) a osvětlení by mělo být dostatečné i pro pěstování náročnějších rostlin. Doporučili byste mi spíše zářivkové, nebo LED osvětlení? Jaký typ? Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
rozhodně doporučuji LED, zářivky již téměř zcela mizí z nabídky výrobců (výhody LED je již postupně vytlačily).
Pro Vaše akvárium bych zvolil dva kusy A801:
Následně bych je ztlumil na 70-80% výkonu. Tyto svítidla lze zavěsit pomocí závěsného kitu k tomu určenému.

10.02.2018 23:48
Dobrý den, mám akvárium 80x35x40cm s krytem, kde jsem dřív měl dvě 60cm t8 zářivky. Mám v plánu z něj udělat aquascape, takže potřebuju nějaké světlo, které zvládne osvítit i náročnejší kobercovky jako třeba cuba a monte carlo. Bude mi stačit jedno Chihiros LED A serie 50-70cm 33W A501? a pokud ano, mám jej nainstalovat do slotu na přední, nebo zadní zářivku? Pokud ne, mám se vykašlat na kryt a pořídit si velikost Chihiros LED A serie 80-100cm 50W A801? Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
výkonově bude svítidlo stačit ale nevím zdali nebude problém s délkou, protože odsazení 15 cm z obou strany by mohlo být hodně. Osobně bych odstranil kryt, použil A801 a tu přes stmívač zeslabil.
10.02.2018 23:26
Dobrý den,velice se omlouvám za velice podobný dotaz jako zde většina,ale mám Juwel Trigon 190,je toto osvětlení vhodné.Délka mezi paticemi je 59 cm. Předem děkuji Ivo
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano, svítidlo Vám bude do krytu pasovat (na místo 59 cm dlouhé trubice).
Svítidlo bude vhodné pro nenáročné až středně náročné rostliny na světlo.

07.02.2018 06:45
Dobrý den, nyní mám již několik let "menší" akvárium 105 l a do novostavby plánuji pořídit větší akvárium o objemu 375 l (rozměry 150x50x 50 cm), tzn. čistý objem vody cca 300 l. S LED osvětlením jako hlavním osvětlením v akváriu nemám já ani nikdo v blízkém okolí žádné zkušenosti. Rostliny do akvária plánuji méně až středně náročné (do max. udávaných 0,6 W/l pro zářivkové osvětlení), CO2 neplánuji nějak nuceně doplňovat. Moje otázka zní, zdali bude dle Vašich zkušeností jako dostatečné osvětlení vyhovovat 1 ks LED Chihiros A1201 (65 W, 120 cm) zavěšený pomocí držáků a ocelových lanek nad akváriem? Přemýšlel jsem nad dvěma kusy osvětlení vedle sebe pro lepší rozprostření světla, ale 130 W v LED mi již připadá hodně, a cíleně omezovat výkon obou třeba na 60 % zbytečné. Méně výkonější osvětlení vedle sebe zase znamená menší délku, což bude problém s osvětlením krajů akvária... Díky za radu.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
dnes se již v podstatě jiné než LED osvětlení pro akvaristiku nevyrábí. Výroba zářivkových světel pro akvaristiku se ukončila (jako se přestaly vyrábět černobílé televize). Počítejte s tím, že 65W Chihiros svítí zhruba stejně jako 150W ze zářivek. Záleží jen na tom, jak rostliny budete pěstovat, A1201 je vhodný na takové akvárium spíše pro nenáročné rostliny (kapradiny, mechy, Echinodry, Kryptokoryny).
05.02.2018 22:01
Dobrý den, doporučily byste mi toto osvětlení na mé akvárium 100x40x50, chovám skaláry a tetry kosočtverečné. Zabudoval bych to do krytu místo mých zářivek - mělo by postačit pouze 1 toto LED světlo, snad se osvětlí celé akvárium, nebo ne?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
svítidlo osvítí celé akvárium a mělo by zvládnou i náročnější rostliny na světlo. Instalace do krytu je velmi snadná:
Mohu Vám jej tedy doporučit.
04.02.2018 21:45
dobrý den Chtěl jsem se zeptat zda toto osvětlení bude dostačující pro akvarium 100x50x40 aby tam mohli rust všechny druhy rostlin. Dekuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano s tímto svítidlem můžete pěstovat i náročnější rostliny na světlo.
04.02.2018 21:39
Dobry den,mam akvarium 100cmx40cmx50cm vyska osvetleno 2x 30 w patice t8 90cm v krytu. Prijde mi a take jsem cetl,ze je svetlo nedostacujici. Rostliny mam spise malo narocne,ale i kobercove. Myslite ze toto jedno led osvetleni by svitilo vice a tedy slo by namontovat primo do krytu jak je na obrazku?diky za odpoved.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
výkon svítidla A801 bude zhruba 2x tak silnější než Vaše aktuální 2x30W T8. Pro kobercové rostliny by tedy určitě bylo vhodnější než zářivky 2x30W.
Ano, svítidlo můžete umístit a nainstalovat namísto zářivek - instalace je velmi snadná, viz.:
04.02.2018 18:52
Dobry den, rad bych vymemil 1x zarivku 18w 60 cm za tento typ osvetleni. Jedna se o umisteni v krytu. Jsou soucasti dodavky i redukce do standartnich patic? Vykon stahnout zpocatku asi na polovinu? Je od svetla oddelitelny privodni kabel abych jim prosel krytem? Dekuji za Vas cas.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
součástí balení je adaptér na T5 i T8. Pokud chcete nahradit původní výkon, tak svítidlo ztlumte na polovinu. Ano, od světla je oddělitelný přívodní kabel - přesně kabel lze rozdělit na půl, takže jej protáhnete i malým otvorem.
02.02.2018 06:38
šířka je udávána v rozsahu 40-60cm, to platí jen při nákupu kovových nožiček, které nejsou součástí balení? Bez kovových nožiček je šířka pevně daná a tedy 40-60 model pasuje jen na akvárium s šířkou přesně 40cm? Pokud bych měl např. rozměr akvária 42cm, tak musím přikoupit kovové nožičky? Díky
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
přesně tak. Délka těla svítidla je 40 cm a tento rozměr lze usadit na akvárium s plastovými držáky, které jsou součástí balení.
Pokud potřebujete svítidlo umístit nad akvárium o rozměru 41 cm až 60 cm, tak musíte dokoupit tyto držáky: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-kovove-drzaky-led-a-serie
28.01.2018 11:31
Dobrý Deň, pred pár hodinami som si objednal Chihiros LED A serie 45-65cm 27W a chcem sa uistiť či bude pasovať na kryt Diversa Aristo 60x30 namiesto T8 15W (45cm dlhej) žiarivky. Ďakujem za odpoveď.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
Vaši objednávku jsem dohledal a obsahovala svítidlo A601. Do krytu Diversa se zářivkami o délce 45 cm je nutné zvolit verzi A401:
Prosím o informaci zdali mohu upravit objednávku? Svítidla A401 dorazí na sklad příští týden.
28.01.2018 11:26
Dobrý den Prosím o nabídku náhrady za osvětlení akvária. Dosud mám zářivky 2x T5 54W. Na akváriu 130x50x50. Osazení rostlin náročné, ryby terčovci. Představa je led osvětlení s postupným rozsvícením a postupným stmíváním plus noční svícení. Cenová představa pokud je reálná plus mínus 6000 Kč . Děkuji 
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
pokud se budeme bavit o ekvivalentu současného osvětlení 2x54W a předpokladu, že Vaše zářivky mají délku 115 cm (běžná délka 54W T5), tak zvolte jeden kus tohoto svítidla:
Tento výkon však bude velmi pravděpodobně slabý pro náročné rostliny (současné osvětlení 2x54W není vhodné pro červené a kobercové rostliny). Pro náročné rostliny tedy doporučuji 2 kusy svítidla A901:
Záměrně uvádím rozměr 90 cm a nikoliv 120 cm, protože ten byste nenapasoval do krytu místo současných 115 cm dlouhých zářivek.
Pro ovládání postupného stmívaní a rozednívání použijte tento kontrolér:
Pro napojení dvou svítidel na jeden kontrolér budete potřebovat ještě tento zesilovač:
Pokud chcete osvětlení přímo určené pro noční svícení, ale nestačí pouze ztlumit svítidla například na 5-10%, tak zvolte toto svítidlo:
Pomocí přísavek jej snadno umístíte do krytu nebo přímo do vody (je plně vodotěsné).
28.01.2018 11:20
Dobrý den, plánuji akvárium 65x30x35 cm s raky. Budu se snažit i o rostliny, pokud raci dovolí. :) Mohli byste mi poradit vhodné osvětlení? Akvarium není tak hluboké a nevím jakou verzi Chihiros zvolit. Kryt bude skleněný. Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
bohužel s chovem raků nemám zkušenost ale pokud se bude jednat o klasické akvárium naplněné vodou, tak doporučuji toto svítidlo:
Chihiros svítidlo by bylo pro takto malé akvárium nejspíše příliš silné a musela byste jej zeslabovat přes stmívač.
22.01.2018 03:37
Dobrý den..chtel jsem se zeptat jake led osvetleni by jste mi doporucili pro akva..o rozmerech 110-70-43cm,tech 43cm je vyska akva..pro pestovani kobercovych a narocnejsich rostlin.Děkuji za odpověď.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, jelikož máte poměrně velmi široké akvárium (70 cm), tak budou potřeba dvě svítidla. Osobně bych zvolil 2 kusy:
18.01.2018 08:58
Dobrý den když zapojím chihiros přez spinací hodiny bude stale nastaven stmímač?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano bude. Nastavení zůstává uložené.
16.01.2018 21:49
Dobrý den, je možné tímto světlem nahradit zářivkové rampy jedna 2*49W a druhá 2*54W. Akva je d150*h50*v60. Akva je pod krytem bez krycích skel, ani je neplánuji. Díky K.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano je ale jedno svítidlo A1201 nebude možná stačit - nedokážu to přesně odhadnout, bude to na hraně.
14.01.2018 11:46
Dobrý den. akvárium 150x50 hloubka 60 , v současné době mám 2x54 wat zářivky a 2x18wat led trubice , vše je zakrytováno ale mám zabraný skoro celý prostor takže když potřebuji dělat něco v akváriu musím nejdříve dát na stranu zářivky. Stačila by mi jedna Chihiros LED A serie 120-140cm 65W A1201 ? a nevadí tomuto osvětlení uzavřený kryt ? děkuji za odpověď
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
uzavřený kryt nevadí, ale doporučujeme použít krycí sklo proti nadměrné vlhkosti.
Jedno světlo A1201 svítí přibližně stejně jako 130W ze zářivek.
11.01.2018 23:22
Dobrý den, mám akvárium 54l, má na délku 60cm. Mám v něm nenáročné rostliny: echinodory, kryptokoryny, anubias... časem bych přidala i náročnější na světlo. Jaké osvětlení mi doporučíte? A451 nebo A501? Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, obě svítidla budou dostačující, doporučuji výkon dokonce snížit. Případně můžete použít i: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/led-osvetleni-lfl-cl-600-18-w-bila
09.01.2018 22:14
Dobrý den, mám zájem o osvětlení Chichiros. Jakou délku by jste mi doporučil na akvárium o rozměru 30x30cm. A301 nebo A251. děkuji.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, určitě A301, které bude lépe pasovat. Světlo následně doporučuji přes přiložený stmívač zeslabit.
09.01.2018 06:50
Mám zájem o osvětlen CHihiros 120 cm. Potřebuji však znát bližší údaje. Zejména teplota led, intenzita osvětlení led pásků a rozměry tělesa bez stojánků. Děkuji za odpověď. Děkuji za odpověď. Pavliska
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
barevná teplota je okolo 6500 K. Svítivost je 9700 lm a délka osvětlení bez držáků je 119 cm.
08.01.2018 21:26
Dobrý den, bylo by pro dostatečné osvětlení akvária vhodné osvětlení Chihiros LED A serie 60-80cm. Děkuji za konzultaci.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano, osvětlení bude dostatečně silné. Teoreticky by mělo být dostačující i pro náročnější rostliny na světlo.
08.01.2018 21:25
Dobrý den pokud tedy do krytu dám Chihiros LED A801 . Mám patice 90cm ale akvarium 120cm.Nebude na krajích tma? Nevadí světlu vlchkost nad akvarkem.Nebo ješte máte světlo LED osvětlení LFL-CL-1200 36 W modro-bílá. Které je lepší pro akvarium 120x50x50
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, svítidlo svítí do tvaru kužele, takže i na krajích bude akvárium osvětlené (stejně jak s původními zářivkami). Svítidlo se umisťuje do krytu, ale doporučuji jej odvětrávat - pokud máte běžný kryt tak má určitě nějaké otvory kudy může vzduch volně proudit. Zvolte A901, LFL-CL by bylo příliš slabé. 
06.01.2018 18:34
Dobrý den jakou délku mám vybrat když mám rozměr mezi paticí 90 cm,nebo my poraďte děkuji.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, zvolte A801 (80 cm).
03.01.2018 21:16
Dobrý den. Mám akvárium 80x45x35, nyní 2 zářivky T8, 590mm v klasickém krytě , zakoupené z akváriem. Chtěl bych zkusit pěstovat až středně náročné rostlinky včetně Hemiathus callitrichoides /tzv.kobercovky/. Které osvětlení mi doporučíte pokud bych ho chtěl umístit do stávajícího krytu do patic po T8, případně bez krytu na hrany akvária. Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, v tom případě bych Vám doporučil 1 kus svítidla A501, které nainstalujete do paticc namísto zářivek T8: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-led-a-serie-50-70cm-55w-a501
Pokud byste nechtěl použít kryt, tak zvolte A801 a zeslabte jej pomocí stmívače (součást balení) na cca 80%: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-led-a-serie-80-100cm-50w-a801
03.01.2018 21:14
Dobrý den Poprosil bych o radu , jsem začínající akvarista a řeším samozřejmě každou financi navíc. Chtěl bych se zeptat zda je možné svítit v akvariu klasickými led žárovkami 5w/480lum 3kusy na akvárium 80cm dlouhé cca 80litrů předem moc děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, pokud budete mít nenáročné a středně náročné rostliny, tak je to možné.
26.12.2017 22:51
Malá by som zaujem o osvetlenie Chihiros. Osvetlenie by malo nahradiť trubice v kryte. Chcem sa spýtať či držiaky na uchytenie do petic žiariviek sú sucastou balenia, alebo ich treba priobjednat. Ak ich treba objednať, kde vo vašej ponuke ich Nájdem? Aká je šírka led osvetlenia? Vďaka za odpoved
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, držáky pro uchycení svítidla do patic jsou součástí balení. Délka těla osvětlení je 80 cm, šířka pak 5 cm.
26.12.2017 22:48
Dobry den. Da se toto světlo použit i na programovatelny stmivač- Aquatlantis Easy LED Control 1 plus. Děkuji za odpověd
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, svítidlo pracuje na jiném napětí než kontrolér. Doporučuji tento kontrolér: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/programovatelny-stmivac-pro-led-osvetleni
Tento kontrolér má více funkcí, je kompatibilní a paradoxně i levnější.
11.12.2017 07:02
Dobrý den, Moc se mi líbí led osvětlení https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-led-a-serie-30-50cm-18w-a301 Mám malý akvarijní set Diversa 40x25x25 s plastovým krytem a v něm klasickou úspornou žárovku(asi 11W) kterou bych chtěl nahradit tímto světlem. Mám na něj pár otázek: 1. Z fotek se mi zdá že se jedná o led pásky. Je to tak? Pokud ano jakou mají výdrž? A Půjde světlo rozebrat až dosvítí a vymněnit je? 2.Můžete mi prosím poradit jakou velikost světla zvolit? Vnitřní délka krytu je 39cm. Rád bych pěstoval i náročnější rostlinky. Zatím se mi tam daří jen s Anubiasem. 3. Půjde světlo do krytu připevnit? Jsou k tomu určeny nějaké držáky? Nebo mi doporučíte jiné vhodné světlo?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
o LED pásky se nejedná. Jsou to kvalitní čipy. Světlo vydrží mnoho let bez nutnosti jeho úprav. Záleží, jak daleko máte od sebe patice na současnou zářivku. Pokud chcete světlo umístit do patic po této zářivce, je nutné mít na každé straně cca 5 cm rezervu. Pokud je tedy rozměr mezi paticemi např. 35 cm, použijte verzi A251. Světlo bude dostatečně silné i pro středně náročné i náročnější rostliny.
05.12.2017 06:19
Dobrý den, chci koupit světlo Chihiros LED A serie pro akvárium o rozměrech 50 x 25 x 25 cm. Líbilo by se mi, pokud by bylo stejně dlouhé jako akvárium a mohlo tedy stát na plastových nožkách (bude položeno na hranách akvária), ale zdá se mi, že na dané rozměry je 33 W až moc. Jaké řešení byste doporučil? Předem děkuji za radu.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
záleží na tom, jaké rostliny pěstujete. Pokud velmi náročné, tak se bude tato Watáž hodit. Pokud středně náročné, stačí intezitu osvětlení ztlumit na polovinu přiloženým stmívačem, který je součástí balení.
04.12.2017 15:15
Dobrý den, Prosím o radu. Zařizuji akvarium 150x50xvýška 60. Rostline akvarium ale spise s nenarocnymi či středně náročnými rostlinami. Je Chihiros LED A serie 120-140cm 65W A1201 - správnou volbou? Nebo si je lepší volba Z-series 140 cm ? Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
určitě doporučuji kvůli výkonu Chihiros A1201. Jeden kus bude opravdu pro nenáročné rostliny. Pokud byste pěstoval i nějaké stonkové/načervenalé nebo nějaké náročnější, budete určitě potřebovat 2 kusy.
03.12.2017 12:23
Dobry den, chtel jsem se zeptat, u svetla Chihiros LED A serie 40-60cm 24W A401 da se u jeho regulatoru nastavit, kdyz mam automaticke vypinani svetla, tak aby regulator postupne snizoval led osvetleni az po vypnuti. Dekuji MV
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, lze to, ale s dokoupením tohoto programovatelného kontroléru:  https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/programovatelny-stmivac-pro-led-osvetleni
Stmívač, který je součástí balení, umí nastavovat pouze intenzitu osvětlení.
03.12.2017 12:21
Dobrý den, jak je to prosím s výměnou pásků, když světlo dosvítí. Dají se vyměnit snadno jako zářivka nebo se musí koupit světlo zcela nové?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, přímo oficiální cestou to nelze, protože LED svítidla jsou vyráběna tak, aby vydržela cca 5 let a poté se vyměnila (vychází to cenově lépe něž zářivky, protože ušetříte na elektřině). Nicméně pokud jste alespoň trochu zručná, tak můžete vyměnit pásky sama. Stačí odšroubovat dva šroubky, pásky odlepit a přilepit nové a máte hotovo. Pro zručného člověka otázka 5-10 minut.
27.11.2017 20:17
dobry den. chcel by som si zalozit rastlinne akvarium o rozmeroch 180x50x55cm, do krytu by som chcel osadit 2x verziu 120 x 6 x 5 cm, svietidla chichiros maju 7 stupnov svietivosti, ked pouzijem https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/programovatelny-stmivac-pro-led-osvetleni , dokaze tento ovladac plynule stmievat a rozsviet svietidlo? + je moznost nakombinovania bielych a modrych diod? dakujem za odpoved
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano lze přes zesilovače zapojit dvě svítidla A1201 na jeden kontrolér. Stmívání bude plynulé. Chihiros neobsahuje modré diody, ale pouze bílé, nemůžete tedy barvu diod nakombinovat.
Zesilovač naleznete zde:
26.11.2017 14:31
Dobrý den chci se zeptat jestli je u tohoto 1světla je stmívač děkuji za odpověd
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano, stmívač je součástí svítidla.
25.11.2017 15:53
Dobrý den, Je vhodné osvětlení Chihiros A351 21W pro akvárium NANO CUBE 60L 38x38x43 ? Nebo raději zvolit 18W? Děkuji.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, osobně bych zvolil v tomto případně kratší verzi A301 s výkonem 18W. I s tímto osvětlením budete moct pěstovat náročné rostliny na světlo a to, že na každé straně bude mezera od kraje 4 cm vůbec nevadí, jelikož svítidlo svítí do tvaru kužele, takže osvítí celé dno.
25.11.2017 15:47
Dobrý den, je nějaká možnost přichycení tohoto osvětlení do krytu, pokud kompletně odstraním trafa a patice po zářivkách? Ty trafa v krytu bohužel stíní a rád bych je odstranil. Daly by se použít patice se šrouby?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano instalace do krytu je velmi snadná, viz. video: https://www.youtube.com/watch?v=sTwcHeIF56s
Trafa není nutné odstraňovat, ale samozřejmě pokud Vám překážejí tak to není žádný problém.
20.11.2017 14:31
Dobrý den, Chtěl bych se Vás zeptat, jestli je možné spojit dvě světla Chihiros různých délek vedle sebe? Třeba Chihiros LED A serie 120-140cm 65W A1201 a Chihiros LED A serie 30-50cm 18W A301 pro akvárium o délce 150 cm? (Přesný rozměr akvária by byl 150x40x50 cm., DxŠxV) Popř. jestli bude takhle řešené osvětlení dostačující pro rostlinné akvárium? Děkuji.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano, lze to takto provést. DOkonce něco takového máme v nabídce: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-spojka-a-series
Je však potřeba upozornit, že u 150 cm celkové délky je nutné světlo nějak podepřít - spojka je pouze silnější drát a světlo by se mohlo prohýbat.
Pro rostlinné akvárium s náročnými rostlinami bych však volil dvě řady světel.
19.11.2017 10:12
Dobrý den, prosím o radu. Když mám rozměr mezi paticemi v akváriu s krytem, úplně přesně 40 cm, můžu si objednat LED osvětlení A 401, nebo musím nechat kousek na přiložené držáky a tím pádem mám objednat o 5 cm kratší a to A 351? Děkuji předem za odpověď. S pozdravem H.Š.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, zvolte A351. Jak píšete, tak uchycení do patic zaberou na každé straně trochu místa a proto je nutné zvolit o něco kratší svítidlo.
18.11.2017 12:32
Dobrý den, rád bych při stavbě akvária o rozměrech 160x35x45 (dxšxv) cca. 250 litrů použil 2 kusy osvětlení Chihiros LED A serie 80-100cm 50W A801 spojené v jeden celek přes spojku A series https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-spojka-a-series Chtěl bych se zeptat, jestli takto zvolené osvětlení bude dostatečné? Děkuji P.O.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, úplně bez problému. Pod dvěma svítidly A801 můžete pěstovat i velmi náročné rostliny na světlo. 
13.11.2017 20:59
Pěkné dny,bude stačit Chichiros 801do krytu Diversa,akvárium 100cm délky,nenáročné květiny.Aby se osvětlení dostalo do pati,díky.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, jakou délku zářivek aktuálně v krytu máte?
12.11.2017 23:01
Dobrý den, prosim vás, jaka je celková watáž tohoto Led světla? (112l,výška 40cm)
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, nevím zdali správně chápu dotaz. Wattáž světla je 50W.
31.10.2017 06:43
Dobrý den, prosím o radu jaké LEd zvolit pro rozměry 75 x 55 x 35 ( d x v x š). Doteď jsme svítili 2x 20W T8 trubice. Co byste mi prosím doporučili?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
přejete si LED světlo o ekvivalentním výkonu nebo chcete intenzitu světla zvýšit? Např. toto světlo je intenzitou světla na podobné úrovni jako Vaše současná konfigurace: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/led-osvetleni-lfl-cl-600-18-w-bila
V případě, že byste si přál něco silnějšího, doporučuji toto (skladem za 7-10 dní): https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-led-a-serie-60-80cm-39w-a601
30.10.2017 14:33
Dobrý den. Je součástí světla i napájecí adaptér? Děkuji za odpověď
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano adaptér je součástí svítidla. Se svítidlem obdržíte vše k jeho okamžité instalaci.
24.10.2017 06:26
Dobrý den, rozhodl jsem se vyměnit staré zářivkové osvětlení za LED osvětlení.Původní osvětlení má 12 x 57W. Rozměry jsou 290x90x50(vše v cm) Nahoře je zpevněno 2 x pásovinou šířka 3cm a jednotné segmenty jsou 90cm,109,90, měřeno od středu pásovin. První rozměr je po obvodu,takže je potřeba vycházet z rozměrů segmentů! Můžete mně udělat řešení a nabídku na toto osvětlení? Předem děkuji,
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
přiznám se, že jsem zcela ztracen a vůbec si z tohoto popisu nedovedu představit, jak máte systém řešen. Obecně nejprodávanější světlo, se kterým jsou zákazníci nejvíce spokojeni je Chihiros. Vyrábí se v délkách od 20 cm, do 120 cm v různých velikostech: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-led-a-serie-120-140cm-65w-a1201
Světla si můžete složit dle délek, které potřebujete. Např. 2x A901 (90cm), 2x A801 (80 cm) atd. Pokud máte aktuálně 684Wv zářivkách, bude ekvivalentní svítivosti dosaženo použitím cca 350-400W v LED Chihiros.
10.10.2017 06:47
Dobrý den,vzhledem k množství komentářů se v tom trochu ztrácím.Prosím o radu,mám akva.60-30-30 cm pěstuji červené i kobercové rostliny,jaké světlo by jste mi doporučil. A případně jaký zvolit držák na hrany akva.Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
rozhodně doporučuji světlo A601: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-led-a-serie-60-80cm-39w-a601 Využít můžete buď držáky v balení nebo dokoupit nastavitelné nožky, pokud chcete světlo posunovat i na výšku: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-kovove-drzaky-led-a-serie
29.09.2017 11:36
Dobry den, chtel bych se poradit o vhodnosti tohoto svitidla pro akvarium o rozmerech 120x40x45cm s CO2. Mym cilem jsou vsechny druhy rostlin v symbioze s malými hejnovými tetrami. Umístění svítidla plánuji na nozkách na hrane akvária. Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
toto osvětlení je na uvedené akvárium zcela dostatečné. Porostou pod ním i náročnější rostliny.
26.09.2017 06:31
Zdravim chcem vas poprosiť o radu na výber osvetlenia Chihiros na akvarium dlzka 100cm vyska 50cm šírka 40cm ,a rastlinky nenarocne az stredne narocne ďakujeme za pomoc a radu p.s. ideme bez co2 len prihnojujeme
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
pro středně náročné rostliny bez CO2 bude stačit verze A801. Nicméně pokud byste se v budoucnu rozhodl, že chcete pěstovat i náročnější rostliny, hodila by se verze A901. Nyní ji můžete použít také, je totiž vybavena stmívačem, na kterém si požadovanou intenzitu navolíte.
24.09.2017 21:35
Dobrý deň, chcela by som sa poradiť o najvhodnejšom osvetlení akvária 160x50x45 s krycím sklom. Budú tam rastlinky stredne náročné a rybky prevažne tetry. Ďakujem pekne
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, nejspíše bych osobně zvolil toto svítidlo:
24.09.2017 21:33
Dobry den.Mohu použít chihiros A 501 na akvarium o delce 60cm.Jaka je celkova delka světla? Předem děkuji za odpovědi.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano můžete. Délka těla svítidla je 50 cm. Pokud jej chcete umístit na hrany akvária, tak ovšem musíte použít tyto držáky:
19.09.2017 09:06
Dobrý den, na netu jsem našel, že těleso není vodotěsné a je potřeba zajistit dobré větrání v případě, že je umístěno v krytu místo zařivek ? Jaká je realita?? Děkuji, Tomas
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, svítidlo má IP ochranu IP67, což je ochrana před stříkající vodou. Je to stupeň ochrany, který u tohoto typu výrobku (akvarijní svítidlo) vyžaduje evropský a český zákon. Svítidlo je možné umístit do krytu. Pokud se Vám v krytu sráží voda tak extrémně, že se sráží na krytu, tak je nutné kryt odvětrat nějakým otvorem.
18.09.2017 13:51
dobry den, bude posatcovat na aqua 100dl x 40š x 45výška, jedno svetlo A901 ? dakujem
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, pro nenáročné a středně zcela určitě. Pro náročné by výkon měl být také dostačující, pouze se bojím aby jeden kus svítidla  dostatečně osvítil celou plochu širokou 40 cm (ale snad by měl).
06.09.2017 11:23
Dobrý den, mohli byste mi poradit, jaký typ by byl vhodný při umístění do krytu Diversa, 80 x 35 patice T8, jestli je to vůbec možné? děkuji Vlasáková
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
právě jsem to vyzkoušel ve skladu a do tohoto krytu lze umístit verzi A501. Další varianta se již nevlezla.
05.09.2017 07:04
Dobry den. Chcel by som sa spytat a poradit, aka najvhodnejsia kombinacia tychto svetiel by bola najlepsia pre akvarium rozmerov 200×50×60cm d×s×v. Ziaden kryt ale len cisto krycie skla, co2+hnojenie samozrejmost. Kobercove rastliny nebudu.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
na uvedené akvárium budete potřebovat pro náročnější rostliny cca 200 W v LED osvětlení. Pro středně náročné cca 150 W.
Neví, jaké preferujete uchycení, ale já osobně bych volil zavěšení od stropu nebo bych do zdi za akváriem umístil tyčku nebo šibenici, ze které bych svítidla pověsil. Zvolil bych 4x A901: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-led-a-serie-90-110cm-55w-a901
Zavěsit lze pomocí lanek Double (potřebujete 2 kusy): https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-kit-pro-zaveseni-osvetleni-a-serie-double
S touto konfigurací můžete pěstovat skoro všechny akvarijní rostliny. Přiloženými stmívači si pak můžete ladit požadovaný výkon.
03.09.2017 13:52
Dobrý den zajímá mě umístění pod plastový kryt je to vhodné ?Nehřeje světlo ? a co vlhko ? A ještě mě zajímá verze A1201 vejde se pod kryt akva 120X50x50 ? děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, výrobce přímo tuto variantu neuvádí, ale vím o nespočtu zákazníků, kteří jej takto používají zcela bez problému velmi dlouhou dobu a pochvalují si jej. Hlavní je, aby byl kryt odvětrávaný, tj. aby v něm byl nějaký otvor kudy můžete teplo odcházet. Pokud se i přesto obáváte, tak stačí, když svítidlo nepustíte na plný výkon, tudíž nebude ani hřát :-)

Svítidlo má IP ochranu IP67, takže běžná vlhkost mu nevadí. Na LED diody je navíc nanesena ochranná vrstva. Pokud by se Vám však v krytu srážela voda tak extrémně, že byste na svítidlo měla "kalůže vody", tak by to nebylo vhodné a bylo by potřeba to řešit.
 
03.09.2017 13:47
Dobrý den, bude mi toto osvětlení stačit na akvárium 120x40x výška50 pro pěstování běžných druhů rostlin a i náročnějších do budoucna? Děkuji Mi.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
pro běžné rostliny bude stačit zcela bez problému, pro náročnější to bude na hraně. Myslím si, že pro náročnější rostliny by bylo do budocna vhodné akvárium doplnit například o jedno z těchto dvou svítidel:
nebo
Jednak by byl výkon na hraně + akvárium se šířkou 40 cm by nejspíše jedno svítidlo neosvítilo celou plochu dostatečně pro náročné rostliny.
03.09.2017 13:38
Dobry den, lze toto svetlo pouzit i na akvarium o sirce 53 cm (bez pouziti spec. drzaku) ? U nekterych drobna "rezerva" byva, tak se radeji ptam :-) Dekuji za odpoved!
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, pro upřesnění, svítidlo je možné posadit na akvária 30-50 cm dlouhá, při použití právě speciálních držáků. Samotné balení obsahuje držáky do krytu + plastové držáky pro uchycení na hrany akvária. S těmito plastovými držáky, posadíte svítidlo na akvárium 30 cm dlouhé, protože délka těla svítidla je 30 cm. Viz. popis produktu.
01.09.2017 13:08
Dobrý den,mám dotaz zda se dá zakoupit od Vás pouze LED svítidlo(bez napájecího zdroje a manuálního stmívače)již mám Chihiros A901 se zdrojem+programovatelný stmívač LED osvětlení a tak by mi stačilo pouze zakoupit dva kusy Chihiros A 201 k prosvícení krajových rohů akvária.....jde či nejde u vás zakoupit pouze osvětlení bez zdroje a regulátoru a jaká by v tom případě byla jeho cena?Děkuji za vaši odpověď Čech
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, bohužel nabízíme pouze kompletní svítidla, možnost úpravy balení zde není.
31.08.2017 13:23
Dobrý den, jakou kombinaci bych měl zvolit, pokud bych chtěl tyto LED použít do Juwel Lido 120 do krytu místo T5? Rozměry Lida jsou 61x58x41 (šxvxh).
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
do Juwel Lido sedí světlo HeliaLux 600, které měří 593 cm: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/juwel-helialux-led-600-24w-593mm
To znamená, že chcete-li použít Chihiros, musíte zvolit veri A501: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-led-a-serie-50-70cm-55w-a501
21.08.2017 14:57
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je toto osvětlení Chihiros LED A serie 80-100cm 50W A801 dostatečné pro akvárium 80x35x40 cm (DxŠxV), ve kterém mám v plánu pěstovat náročné rostliny (červené, kobercové,...)? Děkuji a přeji pěkný den
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano svítidlo zvládne náročné rostliny ve Vašem akváriu bez problému. Spíše si myslím, že jej budete muset zeslabit cca na 75-80% výkonu.
20.08.2017 10:47
Dobry den, prosim vas, jake led svetlo mam koupit na akvarium 80cm delka x 35cm sirka x 35cm vyska/mozna 40cm vyska... A601 39W nebo A801 54W a bude stacit jedno? Chtel bych i kobercove rostliny...S tou hloubkou akva si jeste nejsem jisty, kdyz by stacilo jedno svetlo na 35cm beru..:) Dekuji, Mirek
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
zvolte jedno svítidlo A601, bude zcela dostačující i pro velmi náročné rostliny na světlo. Svítidlo A801 by již bylo pro Vaše akvárium příliš silné.
18.08.2017 15:59
Dobrý den. Chystám se na akva o rozměrech 140x50x50. ráda bych i náročnější kytky. Kobercovky neplánuju. Časem bych ráda i CO2 set, zatím dávám jen tekutý uhlík. Budou mi stačit tyto světla chihiros LED A serie 80-100 cm a chihiros LED A serie 60-80cm nebo budu muset přidat? Děkuji za odpověď.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, obávám se, že pro náročné rostliny bude potřebovat dvojnásobek osvětlení. Tj. 2 x A601 + 2 x A801. Jednak by nebyl nejspíše dostačující výkon + jedna řada svítidel by nedokázala svítit ne celou 50 cm šířku akvária.
18.08.2017 13:13
Dobrý den, chtěla bych se zeptat , zda je toto světlo dostačující na akvarium velikosti 70x50x50 Děkuji moc P.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano osvětlení je vhodné pro nenáročné a středně náročné rostliny na světlo. Pokud byste však chtěla pěstovat červené nebo kobercové rostliny, které potřebují velké množství světla, tak budete potřebovat dva kusy tohoto svítidla.
17.08.2017 14:39
Dobrý den. Můžete mi poradit, jakou mám zvolit velikost (60-80/90-110) osvětlovacího tělesa Chihiros LED A, u akvária o rozměrech 100 cm x 40 cm x 40 cm. Mám představu, že jej upevním do osvětlovacího krytu. Děkuji. BM
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, zvolte určitě variantu 90-110 cm. Varianta 60 cm by byla opravdu krátká a na krajích akvária by bylo nedostatek světlo. Zvolte tedy A801, ideálně A901.
31.07.2017 07:15
postradam info, jestli je vyrobek na 12V nebo 230V
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
osvětlení je na 12V.
25.07.2017 09:12
Dobry den A jeste jeden dotaz mate u vas osvetleni stejnych rozmeru jen s rozdilem barev ohledne teplych barev ?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, to bohužel nemáme. Stejný typ svítidla, pouze v jiných rozměrech, má vždy stejnou barevnou teplotu. Pokud hledáte osvětlení s teplejšími barvami tak můžete zvolit z:

25.07.2017 08:14
Dobrý den Chtěl bych se zeptat toto osvětlení vyzařuje studené či teplé barvy ? Nebo jak to poznám ?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, barevná teplota je okolo 6500 K. Jedná se o studenou denní bílou barvu.
24.07.2017 12:27
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda bude toto světlo dostačují pro akvárko 120x60x50 (DxVxŠ) současné světlo je nedostačující a dělá se mi hnědá řasa na listech rostlinek .A dalá pak lze nahradit ruční stmívač za automatický ? Děkuji Chihiros LED A serie 120-140 cm 65W A1201
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, záleží na typu rostlin. Pro nenáročné až středně náročné bude svítidlo vhodné. Pro náročné rostliny (červené, kobercové) však již nejspíše nebude stačit a byly by potřeba dva kusy. Stmívač se dá nahradit za automatický, například tento: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/programovatelny-stmivac-pro-led-osvetleni
23.07.2017 18:12
Dobrý den, chtěl jsmem se zeptat, jaka je u tohoto ostvětlení barva světla? Jedná se mi o to, že používám pro zvýraznění modré barvy (např. pro neonky) OSRAM 865. Další můj dotaz zní, zda při stmívání klesá lineárně i příkon ? Děkuji za odpovědi.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, barevná teplota je cca okolo 6500 K, jedná se o studené denní světlo. Při nižší intenzitě osvětlení klesá i jeho odběr.
14.07.2017 11:45
Dobrý den chtěl bych se zeptat kolik voltů má napájecí zdroj a jeli součástí dodávky k Chihiros LED A serie 30-50cm 18W A301 a jeli možno na týž zdroj ještě zapojit Aquatlantis Easy LED Control 1 plus.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
napájecí zdroj má vstupní napětí klasickou zásuvku 220/230V
a výstupní napětí je 12V. Zdroj se součástí balení.
Ano, je možné na svítidlo napojit kontrolér Aquatlantis Easy LED Control 1 plus.
06.07.2017 16:58
Dobrý den, jaké mi prosím doporučíte osvětlení pro nádrž 150x50x50. Chtěl bych v nové nádrž mít opravdu náročné rostliny, co2 a zabudovat je do původního krytu, kde jsou patice ve vzdálenosti 120cm pro dvě T8. Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, jednoznačně bych zvolil buďto osvětlení Aquatlantis nebo Chihiros (spíše Chihiros). Tyto svítidla navíc můžete umístit do původních patic zářivek, takže instalace je opravdu snadná.

Zvolte tedy 2 kusy:
nebo 2 kusy:

Toto osvětlení bude vhodné i pro opravdu náročné rostliny.
Co se týče svítidel Chihiros, tak budou opět skladem cca 14.7., kdy k nám dorazí z celnice (jsme distribuce pro ČR a SK). Případně už nyní lze objednat přes email.
06.07.2017 16:46
Dobry den zarizuji nove akvarium 160x60x70cm a resim ted osvetleni,neplanuji narocne rostliny. Premyslel jsem spojit dve tyto svetla dohromady na delku160 a udelat z nich dve samostatna svetla ktera bych stmival pres https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/programovatelny-stmivac-pro-led-osvetleni. Jen si rikam jestlitonebude prilis silne osvetleni 200w.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, dvě svítidla by zvládly i některé náročnější rostliny. Kdybyste však pořídil jiný typ (například LFL-CL Tommi, Z series), tak by pak naopak byly svítidla slabé i pro nenáročné rostliny. Osobně bych vzal dva kusy A801 a pouze je zeslabil přes stmívače nebo kontrolér. Svítidla budou skladem opět cca 14.7. (aktuálně jsou na celnici v přístavu).
06.07.2017 16:42
Chichiros Led 12W dĺžka 20-45. Akvárium bude mať na šírku 40 cm. Keď kúpim tento typ aká je dĺžka čisto len plochy ktorá svieti nad aqua ? Chcem čistých 40 cm nad akva čo svieti. Je to ona ? 20-40 cm Ďakujem Ceglédi Martin
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, LED diody jsou umístěny po celé délce svítidla. Délka těla svítidla, tj. na kterém jsou umístěny diody, je 20 cm, viz. popis produktu. Co se týče plochy, kterou svítidlo osvítí, tak záleží jak vysoko nad akvárium jej umístíte. Čím výše jej umístíte, tím větší bude kužel vyzařujícího světla.
18.05.2017 15:18
Dobry den mam prosbu na vas chcem sa informovat na dve veci za prve: na tento produktu Chihiros LED A1201 65W 120+140cm +stmievac Gratis osvetlenie a za druhe: ked si dokupim toto zariadenie Aquatlantis Easy LED Control 1 plus bude mi fungovat Led osvetlenie Chihiro Led A1201 dakujem za odpoved.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, kontrolér značky Aquatlantis funguje na jiné voltáži, zvolte tento kontrolér: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/programovatelny-stmivac-pro-led-osvetleni
09.05.2017 13:46
Dobrý den, mám akvarium 146x50x50 cm a potřeboval bych poradit jaké osvětlení použít.Dají se světla Chihiros položit přímo na krycí sklo? Děkuji za radu.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, plánujete nebo máte náročné rostliny jako jsou červené nebo kobercové? Světla Chihiros můžete položit přímo na krycí sklo.
08.05.2017 17:02
Dobrý den mam 160 l akva o délce 100cm. bude mi tohle světlo pasovat? nebo budu muset jestě něco přikoupit?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano světlo bude pasovat, ale s těmito držáky (viz. popis svítidla):
02.05.2017 15:06
Dobrý den, Mám akvárium 120-40-50 240l a chtěl bych do budoucna pěstovat i náročné rostliny! Chci taky umístit osvětlení na boční strany akvária! Při délce akvária 120cm bych měl asi raději volit variantu A 1201?? Nebo bude pasovat i A 901?? Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
pro takové akvárium je pro náročné rostliny nutných cca 100W v LED. Osobně bych volil 2 kusy tohoto světla A901: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-led-a-serie-90-110cm-55w-a901
Verze A1201 je bohužel teprve na cestě a dorazí k nám po moři až za několik týdnů. Pokud byste z nějakého důvodu potřeboval přesně 120 cm, lze to poskládat z menších osvětlení např. A801 + A401 a použít spojku: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-spojka-a-series
Další možnost je použití Chihiros RGB a zavěšení 2ks vedle sebe (nejdelší délka, která se vyrábí je 60 cm): https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-led-rgb60-50w-60-cm
23.04.2017 21:07
Dobrý den, Mám akvárium o rozměrech 45x36x33 (d x š x v), a nejsem si jistý, jakou zvolit verzi, jestli A251 nebo A301? Plánují i nějakou tu kobercovou rostlinu, ale na druhou stranu zase ani netoužím po akváriu ze kterého budu co dva dny vyhazovat kýbl rostlin... Je lepsi koupit slabší variantu a svítit naplno, nebo vzít silnější světlo a tlumit ho? A projeví se ztlumení světla i na spotřebě? Dekuji za odpověď :)
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, osobně bych určitě zvolil delší variantu. Sice budete muset přes přiložený stmívač osvětlení částečně zeslabit, ale nebylo by vhodná na 45 cm akvárium použít svítidlo o délce 25 cm - střed byste měl sice silně osvětlený ale kraje akvária by byla naopak málo.
21.04.2017 15:49
Dobrý deň,mám akva d=90,v=50,h=45,bude stačiť Chihiros LED A serie 80-100cm 50W A801 aj na kobercovky?Momentálne mám led osvetlenie "homemade" no moje skúsenosti su negatívne:hnedé riasy - pravdepodobne rozsievky akva má už 2roky ,čo sa mi s T5 a ani T8 nikdy nestalo,tak Vás poprosím ,akú hodnotu má spektrum použitých led v kelvinoch.Ďakujem.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano, teoreticky by mělo jedno svítidlo stačit i na kobercové rostliny. Snad nebude vadit, že akvárium je trochu širší a zvládne celou plochu dostatečně osvítit jedno svítidlo. Barevná teplota svítidla je 8000 K.
19.04.2017 15:48
Dobrý den, mám akvárium délky 85 cm, je potřeba s tímto světlem objednat i kovové držáky pro přizpůsobení na akvárium?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano je nutné objednat i kovové držáky. Plastové držáky, které jsou součástí balení, pasují pouze na akvária o délce 80 cm.
19.04.2017 07:14
Dobrý den. Víte kdy bude osvětlení skladem? Lze jej (i podomácku) nějakým způsobem zavěsit nad akva? Budu tvořit "akvárium" cca. 150x60x50cm. Bude toto, resp. dvě tato osvětlení dostačující? Akvárium bude rostlinné. Případně jaké jiné osvětlení vzhledem k délce akvária. Děkuji.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
pro rostlinné akvárium s dodáváním CO2 budete potřebovat cca 150 W ze světla Chihiros. Pro středně náročné rostliny (tedy bez červených stonkových rostlin) by pak stačilo i 100-120 W.
Zavěsit Chihiros A serii lze a to buď pomocí lanek Single nebo Double (pro dvě světla vedle sebe):
https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-kit-pro-zaveseni-osvetleni-a-serie-single
https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-kit-pro-zaveseni-osvetleni-a-serie-double
Verze A1201 nyní bohužel nebyla v továrně dostupná a dorazí tak až s novým importem za cca 5 týdnů. Nicméně pro 150 cm akvárium bych stejně volil skládání menších verzí např. A801 a 601 vedle sebe a spojení pomocí H spojky: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-spojka-a-series
17.04.2017 12:57
Dobrý den, chci se zeptat na osvětlení Chihiros A-series a k němu přiložený stmívač. Když dám osvětlení klasicky do spínacích hodin, bude si po "přerušení proudu" až se zapne pamatovat na jakou intenzitu bylo nastaveno?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano bude.
17.04.2017 10:26
Dobrý den, chtěl bych se zeptat zda mi budou stačit tyto zářivky Chihiros LED A serie 120-140cm 65W A1201 na 300 l akvárium, rozměry 120x50x50, zatím mám osvětlení T5 trubic 4x54W délka trubic 115 cm .. Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, dva kusy A1201 budou adekvátní náhradou za zářivkové trubice 4x54 W. Odhaduji že budou i o něco silnější a bude je potřeba lehce ztlumit přiloženým stmívačem (součástí balení).
17.04.2017 10:19
Dobrý den, rád bych se zeptal zda je tato lampička (s kovovými nožičkami) vhodná pro použití nad rostlinné akvárium nano cube 30l. Děkuji a přeji hezký den Csabai
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano je vhodná pro takto malá akvária.
16.04.2017 10:35
Dobrý den. Mám 200 l akvárium (102x56x36 cm) se stávající osvětlovací rampou se dvěma zářivkami T5 (portugalský výrobce Aquatlantis). Chci po 4 letech provést rekonstrukci a zvýšit osvětlení natolik, abych mohl pěstovat červené rostliny. Zářivky na osvětl.rampě chci zaměnit za LED osvětlení. Děkuji za typy.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, prosím o uvedení délky Vašich současných zářivek, abych Vám mohl doporučit LED ekvivalent, který bude do krytu pasovat za zářivky.
12.04.2017 13:47
Dobry den, je osvetleni vhodne na rybi akvarium s mene narocnymi rostlinami 80x35x35? Kdyz se snizi stmivacem intenzita melo by svetlo o to dele vydrzet a byt vyhodnejsi nez levnejsi varianty.. Nebo je zbytecne predimenzovane? Popripade nejaka alternativa? Dekuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, svítidlo by bylo příliš silné pro Vaše akvárium. Zvolil bych toto svítidlo (níže) a to ještě přes stmívač zeslabil na 50-70%:

Stmívač naleznete zde:
05.04.2017 22:46
Dobrý den zajímalo by mě zda máte v nabídce spojku na dva kusy chihirose mám akva dlouhé 160cm a chtel bych 2 kusy 80cm spojit v jednu 160cm dlouhou rampu děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano, naleznete ji zde: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-spojka-a-series
28.03.2017 09:41
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je nutné si přikoupit set kovových nožiček k A301? Nebo jsou součástí balení osvětlení.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, součástí balení jsou pouze plastové nožky, tedy vhodné pokud máte akvárium o délce 30 cm. Kovové držáky pro instalaci na akvária v rozměru 30-50 cm nejsou součástí balení.
26.03.2017 20:56
https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/osvetleni-akvaria/chihiros-led-a-serie-50-70cm-55w-a501 Když vyměnim toto.světlo za dvě zarivky t8 60cm dlouhé 18w je lepší osvětlení chichiros bude stačit jedno světlo za 2ks zarivky výměnou v krytu akvária
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
jedno osvětlení Chihiros A501 svítí reálně cca 2-3x silněji než dvě 18W zářivky T8 - reálně odzkoušeno.
24.03.2017 11:13
Dobry den. Mohu použit osvětleni A 801 do dřevěneho krytu.Vzadu jsou 4 díry o průměru cca 4,5 cm.Delka krytu je 100 cm vejde se mě tam toto světlo. Předem děkuji za odpovědi.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano běžně se používá i v krytech.
05.03.2017 13:11
Dobrý den bude stačit světlo A801 na osvícení akva d100x š47 xv55 rostliny sou převážně cryptokoryny . předem děkuji