Jsme největší eshop s akvaristikou v ČR a SK!
555 444 753(Po-Pá: 7-15h.)
Expedujeme ihneddoprava zdarmasklad v OpavěDokážeme poradit

FEROX - sypké hnojivo

Kód produktu: 481

Sypké hnojivo pro akvarijní rostliny. Obsahuje železo, draslík a všechny stopové prvky ve správném poměru. Celý popis

89 Kč
74 Kč bez DPH
3,42 €
2,85 € bez DPH
ks
Skladem více ks Skladem i na výdejně v Opavě (za internetovou cenu)
Zboží Vám doručíme 23.10.2018
  • Přijetí objednávky 19.10.

    Přijetí objednávky

  •  
  • Přijetí objednávky 22.10.

    Zabalení
    zásilky

  •  
  • Přijetí objednávky 22.10.

    Předání
    přepravci

  •  
  • Přijetí objednávky 22.10.

    Přeprava na
    Vaši adresu

  •  
  • Přijetí objednávky 23.10.

    Doručení objednávky

(pro přesný termín dodání zohledněnete i ostatní položky v košíku)

Sypká směs pro přípravu 500ml tekutého hnojiva.

Obsahuje důležité stopové prvky, zvýšený obsah železa a draslík. Vhodné pro běžná společenská akvária.

Vodovodní voda obsahuje příliš malá množství stopových prvků a žádný draslík. Přitom se jedná o nejdůležitější živiny pro růst rostlin. Pokud bychom je nedodali, rostliny by byly bledé a neduživé. Při větším nedostatku by docházelo k poruchám růstu.

FEROX COMPLETE je vysoce koncentrované hnojivo obsahující vysoké dávky železa, mikroprvků a draslíku ve formě přístupné rostlinám. Neobsahuje dusík a fosfor, které bývají v běžných akváriích zastoupeny díky odpadním látkám z ryb v dostatečném množství. Je určen pro běžná akvária s většími rybami. Jestliže provozujete akvárium dobře osvětlené, použijte INVITAL FEROX COMPLETE NPK, který obsahuje i dusík a fosfor ve vhodném poměru.



Kdy použít FEROX COMPLETE:

- během prvního měsíce po založení dobře osvětleného akvária. Následně začněte dávkovat INVITAL FEROX NPK

- trvale v akváriích slabě osvětlených a v akváriích s velkými rybami

 

Návod:

- Obsah sáčku smíchejte s 500 ml vody a důkladně protřepejte.

- Následně dávkujte 3x týdně 5ml hnojiva na 100 litrů akvarijní vody.

 

Při doporučeném dávkování týdně dodáte:

železo 0,25 mg/l
draslík 5 mg/l
bór 0,02 mg/l
molybden 0,004 mg/l
mangan 0,077 mg/l
zinek   0,016 mg/l
vápník   0,077 mg/l
Hodnotit mohou pouze přihlášení uživatelé. Přihlásit se můžete zde: přihlášení
Zatím nebylo přidáno žádné hodnocení, buďte první a pomozte ostatním s výběrem!
Nahlásit chybu /
doplnit informace

Technické parametry

Objednací číslo: 481
Výrobce: Sypká hnojiva a PMDD Rostlinna-akvaria.cz | Vše od Rostlinna-akvaria.cz
Kategorie: Sypká hnojiva a PMDD
Dostupnost: ihned k odeslání
Typ sypkého hnojiva: komplexní pro běžná akvária

Zeptejte se odborníků

Nenašli jste níže odpověď na to co jste hledali? Zeptejte se nás:

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zpracování a zobrazení dotazu společností INVITAL Aqua s.r.o. Máte právo svůj souhlas odvolat. Více informací v zásadách zpracování osobních údajů a souhlas se zpracováním osobních údajů za účelem vkládání diskuzních příspěvků.​

08.10.2018 21:17

Dobrý den, jestli to není obchodní tajemství, napište mi prosím, co je použito ve Feroxu ( i ve Feroxu NPK) jako zdroj mikroprvků. Jestli je to Tenso Cocktail, Plantex CSM+B nebo MicroMix. A také bych rád věděl, kolik dodám hořčíku při doporučeném dávkování. Předem děkuji a přeji příjemný den. S pozdravem Pavel Halamka

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

hořčík je zde obsažen pouze ve stopovém množství. Běžně se totiž předpokládá, že již bude ve vstupní vodě a při běžném dávkování se již nemusí přidávat.

Co se týče složení tak jedná se o směs mikroprvků, přesné složení však neznáme (zná ho pouze výrobce).

19.09.2018 21:04

Od Vás som kupoval niekedy dávnejšie hnojivo FEROX COMPLETE.... Je to obycajny ferox alebo ferox s NPK? Lebo mate ferox s napisom ferox a ferox NPK complete. No ja mam Ferox Complete. Dakujem za ozrejmenie.

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

jedná se o klasicky Ferox. Ferox NPK má vždy na obalu uvedenou zkratku NPK.

05.09.2018 20:32

Dobrý den. Mohu použít sypké hnojivo Invital ferox NPK complete s tekutým hnojivem Easy-life kalium potassium extra. Příjemný den děkuji.

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

ano, tato kombinace je v celku běžná.

21.08.2018 09:57

Dobrý den, je možné toto hnojivo kombinovat s seachem flourish? Potřebuju do akvária dodat Fe. Děkuju za odpověď

Rostlinna-akvaria.cz píše:

Dobrý den,

kombinace různých komplexních hnojiv se spíše nedoporučuje. Pokud potřebujete do akvária přidat železo tak doporučuji spíše pořídit přípravek na dodání železa.

18.03.2018 12:05
Dobrý deň, je nutné použiť destilovanú vodu alebo môže byť aj odstáta vodovodná voda?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
doporučuji použít destilovanou vodu. Při použití destilované vody jde o to, že je naprosto čistá bez jakýchkoliv kontaminací, takže hnojivo je vetší pravděpodobnost, že hnojivo vydrží výrazně déle.
07.01.2018 22:13
Dobrý den dočetl jsem se, že ferox zlikviduje zanesené šneky s rostlinami, které jsem koupil. Opravdu to zničí šneky neřádi?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, Ferox je akvarijní hnojivo a nelikviduje žádné živočichy.
16.10.2017 17:38
Dobrý den. Lze poslat NPK sáček tak, aby mě doprava nestála 120 peněz ? Děkuji...
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, bohužel nelze zaslat tabletky v obálce, nepřežily by to. Můžete si však zboží nechat zaslat na Zásilkovnu ve Vašem městě a poštovné je pak 46 Kč.
13.09.2017 07:28
Dobrý den, Dívám se na tabulku, kde uvádíte týdenně hodnoty živin dodané do akvária. Pro zarostlé akvária s menší počtem ryb mi pride hodnota dusíku poměrně nízká. Doporučujete zvýšit dávkování, nebo použít jiné hnojivo? když ano které? Pokud zvýšit dávku je potřeba měnit 50% vody týdně? Děkuji PM
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
každé akvárium potřebuje zcela jiné množství dusíku - každé je jinak zarybněné, každé má jiné množství rostlin a všude teče jiná vstupní voda jinak bohatá na NO3. Nevím, z jakého důvodu se domníváte, že zrovna pro Vaše akvárium bude tato dávka nedostatečná. Pokud máte vstupná vodu alespoň 8-10 mg/l NO3 a měníte jednou týdně vodu, bude s nejvyšší pravděpodobností tato dávka zcela dostatčná. Doporučil bych dávkovat dle návodu a následně změřit testem na NO3. Pokud by test naměřil nulu, zvýšil bych dávkování např. o třetinu nebo naopak snížil v případě přebytku.
08.05.2017 18:38
Dobrý den. Mohu rozpočítat dávku pro každodenní dávkování pro čistý objem akvária cca 500l? Při doporučeném 3 x týdně 5ml/100l by to tedy bylo cca. 10,5ml každý den? Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano, Váš výpočet je správný. Můžete to takto provést.
23.04.2017 13:31
Dobrý den, v návodu jak založit ADA akvárium píšete, že po 4 týdnu ke KALI PLUS začneme přidávat i třetinové dávky FEROXU.. Znamená to, že po této době mám přidávat obě hnojiva současně - nastálo? nebo po určité době už jen Ferox ?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ze začátku přidávejte obě hnojiva najednou. Po najetí na plné dávky Feroxu je možné Kali vynechat.
11.04.2017 10:48
Dobry den, 1) mozno trosku neobvykla otazka pre Vas, ale potreboval by som poradit, ktore sypke hnojivo by ste odporucali na rychle mnozenie zelenych rias? Aby nedoslo k omylu. Potrebujem mat vela zelenych rias, idealne malych jednobunkovych ako spirulina. Nie sa ich zbavit. 2)druha uz beznejsia :), Ktore sypke hnojivo, alebo kombinaciu hnojiv, by ste mi odporucili na bezne akvarium mozno trosku prerybnene s dostatkom dusiku ale s krevetkami?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
na silné množení zelených řas doporučuji násadu řasy, velmi silné světlo, žádné řasy a silně přehnojit Feroxem NPK.
Pro běžné akvárium s dostatkem ryb potom doporučuji obyčejný, sypký Ferox: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/hnojiva-pro-rostliny/ferox-sypke-hnojivo
01.02.2017 12:03
Dobrý den. Chci se zeptat. 1.U komentářů Feroxu bez NPK odpovídáte na dotaz, zda je možno do něj přimíchat KH2PO4, že nikoli kvuli možné reakci díky nepřesné PH. Ve Feroxu NPK je jak předpokládám přítomen. Je nějak ta reakce ošetřena ? 2. Je někde k dispozici přesné množství jednotlivých živin v balení Ferox NPK kvůli případnému doplnění konkrétní živiny zvlášť, pokud by rostliny vykazovaly nedostatek třeba jen jednoho z nich ? 3. Je nutné doplňování CO 2 a stačil by kvasinkovač z PET láhve, nebo je nutná bomba ?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
fosfor lze do Feroxu přidat jen za určitých okolností - při určitém pH. Ve Feroxu NPK je vše ošetřeno tak, aby mohly být spolu fosfor a mikroprvky v jedné láhvi. Pokud tedy chcete používat obyčejný Ferox a KH2PO4, musíte je mít namíchány odděleně.
V popisku produktu je tabulka s přesným obsahem živin: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/hnojiva-pro-rostliny/invital-ferox-npk-complete-500ml-v-prasku
DOplňování CO2 rostlinám vždy výrazně pomůže. Samozřejmě doplňováním pomocí výroby z kvasnic zdaleka nedosáhnete tak dobrých výsledků jako z tlakové láhve - bude Vám kolísat hladina a nikdy neudržíte požadované množství. Z osobní zkušenosti Vám můžu říct, že každý nakonec stejně přejde na CO2 z láhve.
14.12.2016 06:43
Dobrý den, musel jsem znovu založit akvárium(řasy). Dno jsem ponechal.Akvárium osázím méně náročnými a rychle rostoucími rostlinami. Od které doby po osázení mohu aplikovat toto hnojivo?? (Mám CO2 i LED 894). Děkuji za odpověď. LB
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
od prvního dne doporučujeme dávkovat hnojivo s obsahem železa a draslíku, které neobsahuje dusík a fosfor (což Ferox NPK obsahuje). Příkladem takových hnojiv jsou:
https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/hnojiva-pro-rostliny/ferox-sypke-hnojivo
https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/hnojiva-pro-rostliny/seachem-flourish-100-ml
Ferox NPK doporučujeme začít dávkovat teprve jakmile bude akvárium zcela zarostlé rostlinami.
26.11.2016 13:45
Dobrý večer když budu používat FEROX mohu do akvária také přidávat Easy Life EasyCarbo
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano můžete. Tekutý uhlík (Easy Life EasyCarbo) se často používá ve spojitosti s klasickým hnojivem.
22.11.2016 06:29
Dobrý den, můžete mě prosím vysvětlit rozdíl mezi Seachem flourish a Invital ferox npk complete, příp. které z těchto hnojiv byste doporučili, převážně náročnější rostliny v akváriu. Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
Fečrox je práškové hnojivo - je o něco levnější, ale nemá zdaleka tak dlouhou dobu trvanlivosti. Ferox NPK obsahuje navíc dusík a fosfor, který je vhodné dodávat spíše pouze v rostlinných akváriích s minimem rybek.
04.11.2016 06:41
Dobrý den,chcem automaticky dávkovať hnojivo,ale mám len jednu pumpičku.Tak by som sa Vás chcel opýtať,či môžem zmiešať FEROX s KH2PO4 alebo s KNO3 poprípade ešte s tekutým uhlíkom.Takto pripravené hnojivo by som spotreboval max. do 7 dní.Ďakujem za odpoveď
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
určitě nedoporučuji míchat hnojivo s tekutým uhlíkem, jelikož spolu velmi pravděpodobně zreagují. Také nedoporučuji míchat Ferox s KH2PO4, jelikož mikroprvky zreagují s fosforečnany, pokud není dodrženo přesné pH. Z tohoto důvodu máme v nabídce Ferox NPK, který v sobě fosforečnany obsahuje: https://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/hnojiva-pro-rostliny/invital-ferox-npk-complete-500ml-v-prasku
Toto platí pro všechny komerční hnojiva na trhu.
30.10.2016 10:53
Dobrý den, uvažuji o koupi hnojiva Ferox.Chtěl bych se zeptat jestli hnojivo je kompletní nebo musim ješte nečím prihnojovat.Nyní používám hnojivo ktere je velmi špatné.Rostliny maji světle zelenou barvu a některé mají dirky v listech.Co2 používám a snažím se udržet PH na 6,8 až 7.Mam rostlinu Rotala wallichii a vůbec se jí nedaří. Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano, hnojivo je komplexní a není potřeba standardně ničím přihnojovat. Bohužel takto obecně nejde určit, zda-li nepotřebujete i jiný doplněk hnojiv. Každé akvárium má jiné parametry vody a tak se nedá říct, zda-li nemusíte některý z prvků dodávat více. Zkuste zaslat fotografii rostliny (+ jak dlouho je v akváriu a zda má problémy od začátku) a informace o akváriu (světlo, filtrace, dno).
03.10.2016 06:46
dobry den.hnojim feroxom podla navodu 3x do tyzna 5ml.na 100litrov.mam 960litrove akvarium to vychadza 50ml.pri kazdom prihnojeni.neni to vela ? alebo je to v poriadku.bojim sa prehnojenia.mam rastlinne akvarium husto zarastene cca 150neoniek cervenych.svetlo 6x80w t5 3 teple 3 studeneˇ.plus co2 drop checker bledulinko zeleny az dozlta.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
mnoho to není, je to doporučená dávka, pouze je samozřejmě větší z důvodu většího objemu akvária. Pokud se jedná o akvárium, kde je minimálně 50% plochy dno osázeno rostlinami, řídil bych se doporučeným dávkováním. Pokud je rostlin méně, můžete klidně snížit dávkování na polovinu.
29.08.2016 06:54
Dobrý den, mohu toto hnojivo pro menší akvárium rozvážit např 1/5 a následně míchat s vodou ve stejném poměru?Je prosím vhodnější dávkovat 3x týdně nebo rozpočítat dávky denní, pro dobře zarostlé akvárium? Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano, můžete si hnojivo rozvážit a použítjen 1/5 na 1/5 vody.
Stačí dávkovat 3x týdně. Samozřejmě nejlepší je, když se dávkuje v co nejmenších dávkách klidně i 2x denně, ale rozdíl není až tak výrazný, abychom se tímto my akvaristé museli zabývat.
11.08.2016 14:10
Dobrý den. Uvažuji o tomto hnojivu. Mám akvárium s malým počtem ryb a krevetarium. Nyní používám Ferox complete bez NPK a přidávám tekutý uhlík. Je možné toto hnojivo použít v kombinaci s tekutým uhlikem i když i uhlík obsahuje? Akvarko má 160l což je tedy 8ml 3x týdne a třeba 3 ml Rataj Co2 Vital každý den?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, nejsem si jistý zda-li jsem otázku správně pochopil. Toto hnojivo (INVITAL Ferox NPK) neobsahuje tekutý uhlík.
13.04.2016 09:44
Dobry den, chcem sa opytat aky je rozdiel medzi hnojivami Ferox vs. Tenso coctail. Ak by som si mal jedno z nich vybrat ktoré z nich je komplexnejsie a kt. by ste mi doporucili. Martin
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
Tenso cocktail obsahuje jen mikroprvky a železo. Ferox obsahuje i draslík. Komplexní hnojivo je tedy Ferox.
18.02.2016 06:39
Dobry den, chci se zeptat na jake urovni je toto hnojivo oproti treba easy life profito? Je lepsi nebo horsi. Jake mam popr. Pouzivat kdyz mam v nadrzi eleocharis acicularis a hc cuba a osvetleni 0,3w v led na litr. Dekuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
toto hnojivo obsahuje oproti EasyLife Profito navícdusík a fosfor. Ten je nedostatkový v akváriích se spoustou rostlin a minimem ryb. Pokud to není Váš případ, pak můete zvolit Ferox bez NPK: http://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/hnojiva-pro-rostliny/ferox-sypke-hnojivo
Ferox a Profito jsou srovnatelná hnojiva. Rozdíl je pouze v jejich formě, kdy Profito se prodává již tekuté, kdežto Ferox je práškový a je nutné jej nejdříve smíchat s vodou.
10.02.2016 09:45
Dobrý den, chci se zeptat jestli není lepší rozmíchát Ferox v destilované vodě? Druhá otázka.Jak nejlépe uchovávat rozmícháne hnojivo?jestli třeba vydrží cca půl roku v pokojové teplotě? Děkuji za odpověď Tom
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, ano, nejlepší je možností je rozmíchat v destilované vodě, jelikož máte jistotu, že voda není kontaminovaná. Doporučujeme skladovat v temnu a v chladu, nicméně například ve skřínce pod akváriem vydrží Ferox bez problému půl roku a déle.
31.01.2016 09:17
Dobrý den,mám200l akva,čistý objem160l.Mohu dávkovat 4ml hnojiva denně,mimo neděle.Děkuji.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, podle doporučeného dávkování byste měl dávkovat 3x týdně 1 ml na 20 l akvarijní vody (8 ml na 160 l), týdně byste měl dodat do akvária 3 x 8 ml = 24 ml. Můžete tedy dávkovat 6x týdně po 4 ml hnojiva.
28.01.2016 07:25
Dobrý den,mám dno ADA Amazonia,prohnojené tabletami NPK a Fe,14 malých ryb na 100l akva,silnější osvětlení a stabilně nižší pH(cca 6,5). Je vhodné ještě přihnojovat Feroxem NPK complet?Nebo PMDD?Děkuji za odpověď
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, záleží, jak se daří Vašim rostlinám. Pokud vypadají zdravě a rostou, tak bych vše ponechal při starém. Do budoucna není nutné Amazonii dohnojovat ještě tabletami, už sama o sobě má dost živin. Ve spojitosti s ADA amazonií používáme Ferox, více se můžete dočíst zde (kapitola hnojiva, údržba):
09.01.2016 19:30
Dobrý den, je vhodná kombinace Feroxu s Pmdd pro spol. akva bez KNO3? Akva je silněji osvětlené a rybí osádka bohatší. Teď přidávám Fosfo Easy-life a Seachem Iron. Zdá se mi, že pouze PMDD nestačí. Díky.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, pokud budete dávkovat Ferox NPK, tak doporučuji jej už nemíchat s jiným kompletním hnojivem, pouze případně dodávat chybějící samostatnou složku. Pokud Vám tedy chybí PO4, tak dodávajte ještě fosfo.
Ferox NPK je přízpůsobený pro zarostlejší akvária.
27.12.2015 10:13
Dobrý deň,chcem sa opýtať na cheláty železa použité vo Feroxe,alebo do akého max.Ph vody je určený.Ďakujem.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
Ferox je určen pro všechna sladkovodní akvária. Můžete jej klidně použít i při pH 8.
07.12.2015 07:53
Dobrý den, prosím mohu ferox dávkovat každý den tj.350 litrů akva vody dávat 7ml feroxu.A jestli ho můžu dát půlku a zředit ve 250 ml vody. Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
pokud chcete Ferox dávkovat každý den pak si vypočtěte požadovanou týdenní dávku a vydělte ji sedmi. Vyjde Vám tedy cca 7,5 ml denně na Váš objem.
Ředit je vždy nutné v 500 ml vody pro zachování 100% rozpustnosti.
10.11.2015 12:31
Dobrý den, mám akva 54litrů mám menší hejno parmiček čtyřpruhých (10ks). Rostliny mám prameničku chabou, echinodorus tropica, egeria densa, hydrophila siamensis a budu vázat na kořen ješte anubias nana. Postačí tohle hnojivo ? Děkuji.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, toto hnojivo je univerzální a lze jej použít v jakémkoliv akváriu. Osobně jej používám v 30 l a 180 l. Lze tedy použít i na Vaše akvárium.
01.10.2015 13:26
Dobrý den. Potřebuji hnojení pro nanoakvárium s krevetkami a váhám jestli ferox nebo ferox NPK. Krevetek bude v akváriu postupem času dostatečná populace, takže by nějaké ty odpadní látky produkovat měly, otázkou je jestli to stačí. Dále mě taky zajímá, jestli je Ferox chemicky vhodný pro akvárium s krevetkami? Co se týká CO2, plánuji přidávání tekutého, je to vhodná volba pro 25l nano akvárium?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, osobně používám pro 30 l akvárium (substrát aqua soil amazonia) s krevetkami klasický Ferox bez přídavku NPK, ale každé akvárium se může lišit. Začal bych určitě s Feroxem a v případě že byste pozoroval na listech, že rostliny strádají, tak bych přešel na Ferox NPK. Vždy je lepší nejdříve dávkovat méně (hnojiva, osvětlení, CO2) a postupně přidat než si způsobit v akváriu řasy, kterých se poté budete pracně zbavovat.
Nejlepší jak pro rostliny, tak pro krevetky je klasické CO2 z láhve ale drtivá většina akvaristů pro takto malé akvária volí tekutý uhlík, který lze také samozřejmě použít.
Jak tekutý uhlík, tak Ferox jsou pro živočichy (i krevetky) v akváriu nezávadný.
31.08.2015 10:56
Dobrý den, chtěl bych se zeptat proč nedoporučujete do prvního měsíce od založení používat ferox NPK? Nebude rostinám chybět NO3 a PO4? Díky moc =)
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
v prvním měsíci po založení ještě nefunguje správně filtr (než se zaběhne bakteriemi) a ze substrátu (i písku) se obvykle NO3 a PO4 uvolňuje. Z tohoto důvodu je zbytečné tam tyto látky ještě dodávat.
22.08.2015 14:54
Dobrý den, chci se zeptat jak hnojit toto akvarium - 200x58x55 -čistý objem 550l, svítím 0.25W/l, v tomto akva je 9 ryb po 20cm - vrubozubci a 5 krunýřovců 10 - 15 cm, dále tam mám 10 anubiasů a 2 echinodory - nově zasazené. Svítím led diodami 20 w/m - 6 metrů = 120w. U akva je komorový biofiltr o objemu100l zajetý 4 měsíce. Čistý objem i s filtrem je 650litrů. Dík za radu.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
není potřeba vymýšlet nic speciálního Na takové akvárium stačí přihnojivat draslík, železo a mikroprvky, což Vám bez problémů pokryje toto hnojivo: http://www.rostlinna-akvaria.cz/eshop/hnojiva-pro-rostliny/ferox-sypke-hnojivo
12.04.2015 10:47
Dobrý den,chtěl bych se zeptat,jestli pro normální akvário (ryby,rostliny) je lepší Ferox nebo Pmd nebo jaký je mezi nimi rozdíl.Jaký hnojivo vy považujete za nejlepší? (včetně sám si míchat) Děkuji.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
určitě doporučuji spíše Ferox - obsahuje stabilizátory, takže hnojivo po namíchání déle vydrží. Navíc v sobě obsahuje odlišné cheláty železa, které jsou ve vodě o pH nad 6,5 pro rostliny daleko přístupnější.
18.02.2015 10:26
Chcem sa opitat píšete že pri silnejsom osvetleni použité ferox npk.Aj keď tam mam ryby?. Ale len malé mám neonky a tetra červeno hlava. A svetlo mám dosť silné. Za odpoveď ďakujem.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
v tom případě určitě doporučuji spíše Ferox NPK. Malé rybky jako tetry příliš dusíku a fosforu nevyprodukují, proto je potřeba je dodávat.
04.02.2015 08:46
Dobrý den,je možné do feroxu NPK přidat dodatečně KH2PO4 pro zvýšení koncentrace PO4? děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano, pokud z nějakého důvodu potřebujete přidávat více PO4, pak to možné je.
01.01.2015 23:05
Dobrý den. Prosim vás hnojivo mohu rozmychat najednou a nebo musím mychat na každou davku zvlášť? Děkuji Strupek.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, hnojivo rozmíchejte najednou. Namíchané hnojivo skladujte v temnu.
29.12.2014 09:21
Zdravim,chcel by som sa spytať,či po rozrobeni praškovej zmesi,treba to skladovať v chladnici,za odpoved vopred dik
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
pokud je to možné, tak skladujte hnojivo přímo v lednice ale není to nezbytně nutné. Pouze je potřeba dodržet aby bylo hnojivo skladováno na tmavém místě mimo dosah světla.
11.09.2014 12:59
Dobrý den. Co je to ta složka NPK a jak se liší FEROX s NPK od normálního hnojiva FEROX?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
Ferox NPK je odlišný v tom, že obsahuje i dusičnany a fosfoečnany. Ty obvykle chybí pouze v akváriích s rostlinami s minimálním počtem ryb. Pro běžná akvária je vhodný Ferox.
19.07.2014 19:02
Dobrý den,chtěl bych se zeptat zda máte hnojivo Ferox + NPK v sypkém stavu. Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
zatím bohužel nikoliv. V nejbližších měsících však budeme.
13.06.2014 20:36
Dobry večer,chtěl bych pořídit toto hnojivo.Ale potřebuji vědět jeden fakt.Mam osvětlení 2x30w,1X39w na 300l ,když si to pořídim je potřeba do akva dodávat CO2?ja ho totiž nemam.Děkuji Fuksa Tomáš
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
CO2 není potřeba. Do akvárií s CO2 je vhodný spíše Ferox + NPK, který máme rovněž v nabídce.
01.06.2014 21:53
DOBRÝ DEN,JE MOŽNO DÁVKOVAT FEROX MÍSTO 3X TÝDNĚ DÁT DÁVKU JAN JEDNOU TÝDNĚ A TU STROJNÁSOBIT?? NEBUDE TO MÍT ŠPATNÝ VLIV NA UČINKY HNOJIVA ??DĚKUJI LAVICKÝ.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
je to možné. Nicméně doporučuji hnojit dle návodu, jelikož mají rostliny raději menší, pravidelné dávky.
21.05.2014 09:53
Dobrý den Je možne davkovat ferox aj ako sypké do akva napr. na špičku noža do 270 l nardrže ,denne. Rad by som sda o takomto davkovaní dozvedel niečo bližšie dakujem.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
toto nedoporučuju. Pokud chcete dosáhnout nějaké rozumné přesnosti dávkování, je třeba hnojivo rozmíchat ve vodě.
13.04.2014 13:35
Dobrý den. Píšete cituji: "Před každým použitím mírně protřepejte z důvodu usazování konzervantů na dně láhve" z toho usuzuji, že toto hnojivo není určeno pro automatická dávkovací čerpadla, protože potom už bych ta čerpadla mít nemusel, kdybych měl obstarávat zatřepání lahvičkou, tak už to rovnou nadávkuji stříkačkou.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
toto hnojivo můžete použít i do dávkovače. Protřepání není bezpodmíněčně nutné.
30.03.2014 11:36
Zdravím používám ferox a po smíchání s vodou byl zelený a teď to zhnědlo. Vadí to, není nějaký problém?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
toto je standartní a stane se to vždy díky chelátům. Na funkci nebo kvalitu hnojiva to nemá vliv.
22.03.2014 20:23
Dobrý den, jaký je prosím rozdíl mezi tímto Ferox a Invital Ferox? Složení druhého zmíněného sem nenašel. Nebo je to stejné? Jen už namíchané? A je lepší to namíchat s destilovanou nebo obyč. vodou z kohoutku? Děkuji
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, rozdíl ve složení není žádný, pouze druhý zmíněný je již smíchán s vodou, zabalen a je dodáván v dávkovací pumpičce. Ne tom zda namícháte FEROX s vodou z kohoutku, či destilovanou vodou nezáleží.
16.02.2014 19:54
Zdravím mohl bych dostat složení feroxu kolik a jaké další prvky obsahuje děkuji dubský.
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
přesnou tabulku s hodnotami naleznete zde: http://www.rostlinna-akvaria.cz/pmdd-a-sypka-hnojiva
24.01.2014 15:24
zdravím , rybám to nevadí ??
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den, pro ryby je toto hnojivo neškodné.
23.01.2014 18:22
Je toto hnoiivo vhodné ke stejnému použití jako PMDD pro běžná akvaria?
Rostlinna-akvaria.cz píše:
Dobrý den,
ano, obsahuje stejné živiny. Jsou však v jiných poměrech, z jiných chemických zdrojů a v jiném množství.

Mohlo by vás zajímat