🔥Osvětlení Sinkor v akci Více zde 03d 13h 01m 20s

Jsme největší eshop s akvaristikou v ČR a SK!

Řasy při založení akvária

V kategorii: Řasy

flokovic - 19/01/2015

Zdravím, prosím o radu. Založil jsem akvárium. Dodávám CO2 z láhve, hnojím Ferox complete 1x 3 dny. Svítím 10h denně 2x39W. A mám problémy s řasou. Nevím jak na ní. Viz foto. Je to nějaká hnědá řasa a je zachycena ve štěrku a má cca 2 cm. Je i na nějakých rostlinách.


flokovic - 19/01/2015

Přikládám i odkaz na video kde je to vidět mnohem lépe. Děkuji za rady.http://youtu.be/J87ofwl4eII


Luko - 19/01/2015

Určite nie som odborník, ale pár postrehov by som mal. V prvom rade by bolo dobre si zalozit prezentaciu svojej nadrze, napr. na tejto stranke a napisat tam vsetky podrobnosti. Lebo nepises a na videu to tiez nevidim, zeby si pouzival vobec nejaky filter? Vidim tam iba cerpadlo, ktore vytvara prud v akvarku...
1.) Bez cerpadla, ci uz interneho alebo externeho budes mat problem sa zbavit odpadovych latok (NH3,4, NO2), respektive ich premenit na menej skodlive (NO3, PO4), nakolko sa ti nevytvoria nitrifikacne bakterie, ktore sa o tento proces staraju. Pravdepodobne nejake sa ti vytvoria aj v substrate, ale bez dostatocneho prisunu kyslika sa asi dlhsie neusidlia (neviem isto :D).
2.) Tvoje akvarko je este len v zabehu prilis vela hnojiva zatial nepotrebuje, vela rastlinnej masy tam nemas zatial, ktora by ho spotrebuvavala takze by bolo dobre odmerat mnozstvo zivin vo vodnom stlpci (mozno ich tam mas prebytok, co moze pomahat vytvoreniu rias)
3.) Pises, ze svietis 2x39W mozno T5, neviem ake mas rozmery akvarka, ale zda sa mi to dost velky vykon na podla mna male akvarko (ale realne rozmery neviem, upresni!) a 10 hodin na zaciatok je podla mna tiez dost ja 4 tyzden svietim zatial iba 7 hodin za den...byt tebou asi by som ubral dlzsku periody aspon na 8-9 hodin (aby sa ti k tymto riasam nerpidali este ine)